Gå til innhold

Audi 80 2.0 92 ombygging av maskin ?

Ranger emnet

Wonzipper

Anbefalte innlegg

Heijsann Hå ! =)

Dette er en diskusjon som det sikkert finnes flere av på siden, men desverre så kan jeg ikke finne noen =( så her har jeg åpnet en ny tråd.

Bilen min er en audi 80 2 liters 92 mod. Og bilen er jeg så og si fornøyd med. Alt er funksjonelt og godt vedlikeholdt.

Men alikevel føler jeg at potensialet i bilen ikke strekker til med forhold til maskinen. Så denne vil jeg helst bole med noe kraftige saker , eller bytte ut maskinen, Men ikke så sinnsykt =P

ca 180-230 Hp, og alikevel holde bilen på veien.

Så det hadde vert MEGET hyggelig med noen forslag til min problemstilling.

Er det beste bare å bytte maskin ?

Hvilken maskin ? S2 ? 2.3E ? 2.2 ?

Finnes det da noen som kan gjøre dette for meg ? ''firma''

Trimme 2 literen som står i ? bygge om til vanlig forgsser ? om så hvilken er å anbefale ?

Hva annet jeg må tenke på ved økning av hesteanntallet ?

Håper på posetiv tilbakemelding =)

mvH Wonz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, å hente ut 180 - 230 hk av din 2.0 er faktisk nokså sinnsykt, men det er fullt mulig.

Med portet topp (gjerne portet crossflowtopp), trimkam, grenrør + eksos og 2 x Weber DCOE så er du i mål.

Alternativt kan du montere turbo, men du kan ikke kjøre på allverdens ladetrykk så lenge du har originale stempler og råder. 180 hk derimot er oppnåelig uten noen større inngrep.

Skal du ha herligheten godkjent så må du (sannsynligvis) oppgradere bremsene dine, du skriver ikke hvilken motor du har i dag. Og for å unngå sluring kan det være behov for en ny clutch som takler momentet.

Et tips. Siden du bor i Haugesund, ta kontakt med Velox Motor i Førresfjorden. Han som driver det vet alt om trimming av VW- og Audimotorer. Har også alt på lager, crossflowtopper, kammer, clutcher, turbokit osv. Porter topper, bremser og justerer inn webere om ønskelig.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...