kjas&mas Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 jeg har en golf 2 1,8 bensin som plutselig har begynt å fuske. gir du gass på tomgang så fusker den skikkelig, også hvis du ligger på jevn gass over lengre tid. Når den går på tomgang høres den nesten ut som ein boble, det putrer skikkelig i potta. Min mekaniske innsikt er ikke noe å skryte av, men har testa kondensfjerner (ikke mobb) og sjekka fordelerlokket, der var det noe irr, men det hjalp ikke å ta vekk det. Har og sett på plugga, den fikk riktignok ganske feit blanding, men ellers var alt i orden der. Er det noen som har noen tips om hva det kan være slik at jeg kan eliminere feil etter feil? Alt mottas med stor takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 kanskje det hadde vert lurt med en komp-test.... kan jo være toppakning eller ventiler.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 er det toppakningen som er gått blir det spiker desverre... syns det hørtes ut som om det var tenninga, men har vel ikke nok peiling til å finne ut hva det er. Tenkte det kanskje var et "golf-syndrom" som var vanlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 tomgangsregulator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 altså den tuller på tomgang, men også på jevn gass, drar dårligere og. Virka med en gang som om den gikk på tre sylindre, men det gjorde den ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 hvilken årsmodell er det da? Hvilken motorkode (står på hvit lapp i bagasjerommet, ca mellom lyktene) ER noen forskjellige motorer til golf, så feilsøkingsfremgangen variere fra motor til motor. Lukter det bensin når den går på tomgang? Høres nesten ut som den får for mye bensin Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 det er en 1985 golf cl, motorkoden som stod på lappen er HM. Lukter litt bensin på tomgang ja, så kan godt hende du har rett i at den får for mye bensin, men den ble sånn over natta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 min var slik en stund (dog en RP motor) dette var gamlebilen min! der var det dårlig komp på syl 1 som var årsak.. dette pga koks på ventilene som gjorde at disse ikke stengte helt hundre! dette var OG pga at den fikk for mye bensin inn! og koksa litt i overkant mye! :) ps: det finnes ingen HM motor til golf :) nermeste du kommer er en MH som er en 1.3 liter :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 er ganske sikker på at det er tenninga nå, en av pluggledningene er dårlige virker det som så det blir nye plugger, ledninger og fordelerlokk... justere tenninga i tillegg så får vi se... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg