Gå til innhold

Kjøp av S2

Ranger emnet

Mustang_Magnus

Anbefalte innlegg

Det du burde sjekke etter er rust i kanelen i alle fall, også på bakskjermene.. det er der dem er svakest for dette..

Så vet jeg også att eksosmanifolden har en tedens til og sprekke, så du burde se der også..

vet også att toppen sprekker mellom pluggene, men det er som regel ikke noen fare.. har ikke hørt om noen som har fått problemer med dette før, men da vet du i alle fall.. :)

Men utover det er bilen helt suveren og kjempemorro å kjøre..!! ;) Er anbefalt fra min side.. ;D

..Audi - The lord of the rings..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn at bilen er tight og fin og kjøre, at den går normalt uten fusking osv.

Clutchpedalen skal ikke være hard, da går utløserlageret tregt, og dette er dyrt å reparere. (Ut med kassa..)

Sjekk oxo at den ikke ryker blått på tomgang (Turbo) eller at det er veldig trykk i ekspansjonstanken rett etter kjøring (Toppakning evt dårlig lufting)

Pass oxo på at det ikke er ulyder fra girkassa..

Ellers er det samme om bilen er skamkjørt, det tåler de uansett! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 months later...
http://www.s2central.net er det en "buyers guide" til s2. ellers lykke til med kjøpet, kommer nok ikke til og angre deg:)

disse bilene har galvanisert karosseri så hvis du finner masse rust noe sted så kan det tyde på at den har vært skadet og rettet opp el.l.

takker for svar. etter å ha lest de andre svarene i denne tråden så vet jeg litt mere hva jeg skal se etter. Noen som vet hva en S2 avant '94 ligger på i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider