Gå til innhold

"Tabberånere! i Mandal..

Ranger emnet

turbokano

Anbefalte innlegg

Først må du begrunne spørsmålet.
Selv om vi ødelegger tråden så kan jeg gjerne gjøre det.Har det blitt utført noen IQ test av alle rånerne der du bor, og vet du at gjennomsnittet er lavere en snittet for den øvrige norske befolkning, deg selv inkludert.??

Og grunnen til at jeg spør er at du har for vane å lire av deg påstander som tyder på at du påberoper deg å vite mer om saker og ting enn alle andre her, da spesielt i kjøpskonflikter og utdeling av skyld i trafikksaker..

Så da vet du i allefall det

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Få deg en hobby. Ev. et liv.

Går ut i fra du og er en sånn burne råner, så er vel strengt tatt du som burde få deg et liv, og bruke bilen din normalt. Burning og sånn dritt er noe som ikke hører hjemme i normal trafikk, men på lukket bane, og noe jeg og liker, men ikke sånn drifte greie, men god gammel bilcross/rallycross. Tror du får melde deg inn i en motorsportklubb, så får du deg en hobby og.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det her ble rimelig hett.

men uansett så det rånerne gjorde i p-huset var rimelig trygt, det var ikke i et strøk og teknisk sett så var det et lukket område. Men uansett så hadde jeg personlig funnet en parkeringsplass, for jeg er ikke dum nok til å stå å burne ulovlig foran titalls overvåkings kameraer.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi ødelegger tråden så kan jeg gjerne gjøre det.Har det blitt utført noen IQ test av alle rånerne der du bor, og vet du at gjennomsnittet er lavere en snittet for den øvrige norske befolkning, deg selv inkludert.??

Og grunnen til at jeg spør er at du har for vane å lire av deg påstander som tyder på at du påberoper deg å vite mer om saker og ting enn alle andre her, da spesielt i kjøpskonflikter og utdeling av skyld i trafikksaker..

Så da vet du i allefall det

Jøss, har du sett over mine innlegg? Det stemmer at kjøpskonflikter er min spesialitet. I den senere tiden har jeg prøvd å bevege meg inn mot turboteknikk, men mangler en bytteturbo å øve meg på. Nok om meg.

Når deg gjelder rånerne jeg uttaler meg om, så er jeg temmelig sikker i min sak. Jeg gikk på ungdomsskolen med noen av dem, og jeg tror ikke de har endret seg så mye etter det. I alle fall ikke til det bedre.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra du og er en sånn burne råner, så er vel strengt tatt du som burde få deg et liv, og bruke bilen din normalt. Burning og sånn dritt er noe som ikke hører hjemme i normal trafikk, men på lukket bane, og noe jeg og liker, men ikke sånn drifte greie, men god gammel bilcross/rallycross. Tror du får melde deg inn i en motorsportklubb, så får du deg en hobby og.

Jeg er ikke av de som syns det er så veldig tøft å slite vekk dekkene med det formålet å produsere blårøyk og kanskje være litt rebelsk?

Men jeg respekterer at noen liker det. Jeg kjenner ganske mange som ikke forstår bilinteresse i sin helhet, for å ta det enda et stykke videre. Første steg er deg, du liker ikke burning. Greit.

Så tar vi det enda et steg videre. Bekjente og venner av meg som ikke ser poenget i å bruke penger på bil, ikke forstår hvorfor det er morsomt å kjøre bil, ser på bil som et transportmiddel, og kun det, og ikke minst mener det er en uting med kjøring om man ikke nødvendigvis SKAL et sted.

Så kan vi ta det enda et steg, selvfølgelig. De som mener vi ikke trenger biler, tross alt har vi jo busser, og sykler tar en seg jo lekende lett frem med. Gjorde det selv for bare seks timer siden, syklet til sentrum og kjøpte lokalavisa, det tok meg fem minutter hver vei, og var ikke slitsomt på noen måte. Og jeg liker ikke å sykle.

Tar du poenget mitt? Det er en ting å ikke forstå at noen liker noe, og å ikke like noe, noe helt annet å ikke vise respekt ovenfor deres valg. Jeg er ikke kristen, jeg er aktivt praktiserende ateist og mener generelt sett at religion (og ikke minst populistiske partier som FRP) er en uting. Jeg syns det er tåpelig å tro på en gud. Men jeg respekterer likevel kristnes tro. Det er deres tro, og de må få ha den.

Videre er jeg utrolig uenig med liberalister, og da spesielt DLF i Norge. Jeg syns flertallet av deres saker og ideer er urealistiske, upraktiske og beint fram idiotiske. Men jeg setter likevel pris på at de er der. Hvorfor? Fordi jeg liker at vi kan være forskjellige i dette landet, at man faktisk kan være av den tanken at verden blir bedre om sykehusene våre var privatiserte og så videre. Jeg er fullstendig uenig med DLF i denne tankegangen, men det er flott at de mener det, det er forskjellene på folk som skaper et godt samfunn.

Jeg antar du er bilinteressert? Hvorfor skal du kunne vente noe som helst mer forståelse for din bilinteresse enn den du viser de som liker å brenne dekkene sine opp ved å spinne dem raskere enn bilen beveger seg?

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok burna litt jeg og, men det begynner å bli lenge siden. Bilen min går +/- i fartsgrensa mellom hjem og jobb hver dag, og ellers rundt til familie og venner.

Har nok et liv også, hus, hage, dame og en sønn på 4 år. Bor rett ved et kryss der det er mange striper i asfalten.

Har også vært medlem i motorklubb, men anser det som litt unødvendig når man ikke er aktiv annet enn med øynene. Jeg liker også rallycross bedre enn drifting, selv om rally er det som ligger meg varmest om hjertet

Men jeg velger å bruke tiden min til viktigere ting en folk som spinner litt ut fra krysset. Prøver etter beste evne å passe mine egne saker, og har sålangt ikke tatt skade av det.

Det desidert værste jeg vet er folk som er så forbanna skinnhellige og blander seg opp i ting de ikke har noe med. Om noen spinner litt borti gata? Hva så? Tåler man ikke litt bråk får man ta konsekvensen av det å flytte til dertil egnet sted. Om noen vil ødelegge bilen sin med litt burning, så er vel det deres problem. Om man har så lite å fylle dagen med at man må bruke store deler av den på å irritere seg over at andre har andre lyster enn seg selv, så er en hobby tingen. Jeg klarer fint å fylle dagen med andre ting jeg, selv med skadet hånd

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har du sett over mine innlegg? Det stemmer at kjøpskonflikter er min spesialitet. I den senere tiden har jeg prøvd å bevege meg inn mot turboteknikk, men mangler en bytteturbo å øve meg på. Nok om meg.

Når deg gjelder rånerne jeg uttaler meg om, så er jeg temmelig sikker i min sak. Jeg gikk på ungdomsskolen med noen av dem, og jeg tror ikke de har endret seg så mye etter det. I alle fall ikke til det bedre.

Har ikke sett over, bare husker en del ubegrunnede påstander. Tror jeg ville vært forsiktig med å skrive spesialiteten på visittkortet

Når det gjelder rånerne så gikk du i klasse med noen av dem.... Ærlig talt..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke helt se problemet med litt frisk børning en sen kveld jeg...bare kos det:P

Det i det parkeringshuset der kan ikke være så veldig ille da.

Det var jo på sett å vis lukket område...iallefall så ble det temmelig lukket etter en stund:P

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder rånerne så gikk du i klasse med noen av dem.... Ærlig talt..

Hva er dette for et utsagn? Selvfølgelig gikk jeg bare i klasse med noen av dem. De andre er yngre, eldre, flyttet e.l.

Vi snakker om gutter som syns det var tøffere med 0 enn 1 i karakterboka. Gym likte de ikke, så de skrev falske meldinger hjemmefra: "Ola er syk i dag og må få slippe gymnastikk. Karin."

De var på fornavn med politimennene her (og er det sikkert fortsatt).

Hvilke rusmidler de har prøvd veit jeg ikke, men jeg vil tro det er flere enn meg og deg.

Cosworth det kuleste ordet de vet. Nei, forresten, det kuleste ordet er "Cossie".

Er det mer du lurer på om disse rånerne, så er det bare å spørre. Men det er ikke sikkert jeg kan svare. For som du sikkert skjønner, så foretrekker jeg andre venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for et utsagn? Selvfølgelig gikk jeg bare i klasse med noen av dem. De andre er yngre, eldre, flyttet e.l.

Vi snakker om gutter som syns det var tøffere med 0 enn 1 i karakterboka. Gym likte de ikke, så de skrev falske meldinger hjemmefra: "Ola er syk i dag og må få slippe gymnastikk. Karin."

De var på fornavn med politimennene her (og er det sikkert fortsatt).

Hvilke rusmidler de har prøvd veit jeg ikke, men jeg vil tro det er flere enn meg og deg.

Cosworth det kuleste ordet de vet. Nei, forresten, det kuleste ordet er "Cossie".

Er det mer du lurer på om disse rånerne, så er det bare å spørre. Men det er ikke sikkert jeg kan svare. For som du sikkert skjønner, så foretrekker jeg andre venner.

Har du noen gang hørt ordet GENERALISERING??? Hadde en på samme nivå i klassen selv jeg, men han var god til å sparke fotball. Kan man da trekke slutningen at alle fotballspillere har elendige karakterer i andre fag?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang hørt ordet GENERALISERING??? Hadde en på samme nivå i klassen selv jeg, men han var god til å sparke fotball. Kan man da trekke slutningen at alle fotballspillere har elendige karakterer i andre fag?

For å tiltrukket av samme miljø, så må man nødvendvis ha de samme interessene og preferansene. Da er det altså ikke snakk om generalisering, men påvisning av fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å tiltrukket av samme miljø, så må man nødvendvis ha de samme interessene og preferansene. Da er det altså ikke snakk om generalisering, men påvisning av fakta.

Jeg har et snitt på 4.3 etter tre år på almennfag. Det kunne utvilsomt vært høyere, dessverre er jeg litt lat. Og ikke minst selektiv i hva jeg interesserer meg for. Skriver litt for lokalavisa på fritiden, er litt hobbyhistoriker og har en mani for det meste som har med historie og samfunnsutvikling å gjøre.

Jeg har mange venner som sikkert ville finne seg til rette i den grupperingen du beskriver. FRP-stemmende, rullingsrøykende personer som mener bil er livet og helst lever i bilen heller enn å lese til en prøve. Jeg har ingenting mot dem, og henger gjerne med dem. Jeg har mange av de samme interessene selv, jeg liker en dram fra tid til annen, er vel det Are Kalvø ville kalle "viljeharry" og liker meg godt på banetreff.

Det du sier er generalisering. Det er ærlig talt velinformert generalisering, som utvilsomt har mer grunnlag enn generalisering normalt har. Men fortsatt generalisering.

Men generalisering er noe vi alle bruker, jeg bruker det ofte, ingenting understreker et godt argument som en litt useriøs generalisering i rette selskap.

Det er egentlig ikke så mye å si om det, det er ikke så veldig seriøst, men heller ikke skandaløst.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider