posse Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Har fått litt fugleskit som er etset fast (merker etter dritten) Vises svaaaakt nå etteer timer med rubbing og polering. Noen tips for å få de helt bort? Svart metallic lakk! Siter - 99 Mercedes C180 W202 /// AMG [x]83 Volvo 245 TIC Team White Project Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Hiver jeg med på denne jeg.. Jeg har kjørt over med ullpute og lakkrens, med rotary, men det er der fortsatt.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 HAr det gått i mellom klarlakken er det ikke nåe å gjøre med det desverre. fugleskitt skal helst fjernes innen 24 timer da det inneholder sterke syrer, måkemøkk er vel verst. Kan prøve Scratch X, men som du ser i svaret over (ull pute) så er det vansklig å fjerne. Hakke over ullpute er vel våtsliping og etterpolering, men det er ikke smart om du ikke har litt erfaring med det. Har du polert bilen og lagt på en sealer/voks som er bra, holder den ofte etsingen under kontroll litt lenger, men fuglemøkk må fjernes asap uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Jeg kjører rett til nærmeste bilvask hvis det kommer fuglebæsj på bilen. Er et helvete å fjerne merkene i lakken etterpå hvis det får sitte å etse.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 jævla fugler! Fattern så at en fugle klarte å drite på panseret mitt, og som en god tjeneste skulle han ta det vekk for meg uten å si ifra. Hyggelig ja helt klart, men han klarte å ripe opp panseret der fugle driten var... Håper jeg får ripene vekk med scratch x. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 HAr det gått i mellom klarlakken er det ikke nåe å gjøre med det desverre. fugleskitt skal helst fjernes innen 24 timer da det inneholder sterke syrer, måkemøkk er vel verst. Kan prøve Scratch X, men som du ser i svaret over (ull pute) så er det vansklig å fjerne. Hakke over ullpute er vel våtsliping og etterpolering, men det er ikke smart om du ikke har litt erfaring med det. Har du polert bilen og lagt på en sealer/voks som er bra, holder den ofte etsingen under kontroll litt lenger, men fuglemøkk må fjernes asap uansett. Jepp... Fugleskitt etser lakken, og det er en av grunnene til at du alltid skal sjekke taket hvos du kjøper bil hos feks en eldre dame. Upolerte biler, som ikke får vasket vekk skitten, har ofte en del "syreflekker" på taket. Er også riktig at en god lakkforsegler beskytter meget godt mot dette! :) Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Vannslip først med P2000 så med P3000, så er det bare å rubbe og polere Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Spytt på det! Høres ut som jeg tuller nå, men det funker :) La det stå litt så vasker man med fille etterpå, men om det sitter skikkelig fast er det ikke helt sikkert det hjelper. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Heh, spytt? Tror du spytt fungerer bedre enn lakkrens/rubbing/polish? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Tror ikke :) Men hvorfor polere og rubbe når du kan fjerne det på 20 sekunder? Spytt bryter ned organisk materiale, fuglebæsj er organisk materiale. Ser kanskje litt rart ut men, haha Men det hjelper ikke om det har etset seg godt inn i lakken alt.. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Tror ikke :)Men hvorfor polere og rubbe når du kan fjerne det på 20 sekunder? Spytt bryter ned organisk materiale, fuglebæsj er organisk materiale. Ser kanskje litt rart ut men, haha Men det hjelper ikke om det har etset seg godt inn i lakken alt.. Tror nok det er det som har skjedd her, at det har sittet for lenge og etset seg ned i lakken. Og da må det polering til. Jeg har alltid en flaske med quik detailer og microfiberklut liggende i bilen så når det har kommet noe møkk så tar jeg det med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Litt utafor opprinnelig spørsmål, men det er helt korrekt å bruke vann på organiske syrer og foruensinger, som fuglemøkk. Syntetiske såper og kjemikalier skal kun brukes på menneskeskapte foruensinger. Ergo er hageslangen det beste, vel å merke før skaden har skjedd. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Tror nok det er det som har skjedd her, at det har sittet for lenge og etset seg ned i lakken. Og da må det polering til.Jeg har alltid en flaske med quik detailer og microfiberklut liggende i bilen så når det har kommet noe møkk så tar jeg det med en gang. Det som er det beste, å ta en kjapp titt på taket sitt før man bruker den og se om det er no skitt der også ta det med en eneste gang. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Jeg har også alltid liggende en mikrofiberklut og litt Quik Detailer i bilen, kjekt det :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Spytt på det!Høres ut som jeg tuller nå, men det funker :) La det stå litt så vasker man med fille etterpå, men om det sitter skikkelig fast er det ikke helt sikkert det hjelper. fant faktis litt fugledritt på bilen min igår. står på bukker hos min far så det eneste jeg hadde var en flaske avfetting. gikk faen ikke av.. så kom jeg til å huske at du hadde skrevet at man kunne spytte på det, så da prøvde jeg jo det.. gikk rett av med en gang! Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg