Gå til innhold

problemer i fuktig vær

Ranger emnet


henningl

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

har hatt litt problemer med bilen i det siste, og skjønner ikke helt hva det kan være.. En dag går motoren ypperlig, en annen dag går den rompe når den er kald. Fant ut i dag at problemene faktisk følger været! altså når det regner eller nettopp har regnet (høy luftfuktighet?) får jeg problemer.

 

Hva som skjer:

Oppstår kun når motoren er helt kald, og forsvinner igjen når motoren er blitt varm etter et par kilometer. Når jeg starter har bilen veldig lav tomgang (500), og når jeg kjører lystrer ikke motoren gassen. Når jeg trykker ned gassen får motoren et "sug" og begynner å bremse / henge igjen 1-2-3 sekunder før den begynner å dra. Men når det først kreftene kommer, kommer de uten å nøle. Dette "suget" som kommer først får meg til å tenke at dette har noe med bensinblandingen å gjøre. Typisk en motor som får alt for mye bensin vel?

 

Så hva er problemet? Hva kan gjøre at bilen får for mye bensin i fuktig vær?

 

Jeg tenker:

Luftmasse-måler

Dyser

ECU (sensor som gir feile verdier?)

 

Noen som har noen gode forslag? formeninger om hva som er mest sansynlig?

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet med sykkelen min i fjor. Vel tomgangen forandret seg ikke, men ved fuktig vær, kombinert med at jeg hadde lite bensin på tanken gjorde at den fikk først en liten kvelning ved gasspådrag før den plutselig kom seg. De på verkstedet mente det ikke var no galt med sykkelen da, og i år har jeg ikke hatt noen problemer.. Noen som har en forklaring på dette??

2010 Mitsubishi Outlander Instyle+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva slags tenningssystem du har på bilen din, har vært borti samme symptomer et par ganger før og da har det vært fuktighet i fordeleren. Det trenger bare være en liten sprekk som du ikke en gang kan se.

 

For å finne ut er det bare å tørke fordelerlokket innvendig og spraye me 5-56... det funker alltid. :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår