Gå til innhold

Hva kan gi dysebank på en Diesel?

Ranger emnet

Rick

Anbefalte innlegg

Topic sier vel egentlig det meste, hva kan gi dysebank på ett DieselDyr? Har en LJ70 LandCruiser som har fått en stygg bankelyd, ifølge kloke ører skal vist dette være dysebank, selv fryktet jeg rådebank da dette er eneste bankingen jeg har fått av en motor før.

Så hva kan gjøre at jeg har denne bankingen? Må jo ha DieselDyret før vinteren kommer, og nå når sola har snudd her i nord er det vel ikke så lenge til Sil80'en må pakkes bort igjen.

Skal sjekke registeret senere for å se om den kan ha hoppet over en tann, men hva mer kan jeg sjekke? Dyser? Filter? Er det når det blir for lite diesel det begynner å banke, eller er det når diesel'n kommer ut på feil tidspunkt?

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at registeret er feil, er vel kjede på den motoren?

Hvis du ikke finner ut av det er det vel bare å dra til Volvo-Botnhågen eller TIRB-Finnfjord.

De har utstyr til å justere dyser.

Er reim på denne motoren, ikke noe kjede her. Var verksmesteren på Toyota som ba meg begynne med å sjekke registeret, men tenkte ikke på å spørre hva mer jeg burde ha sjekket når jeg først var der.

Chevy; er litt nederlag å måtte sette bilen inn på verksted, men det blir vurdert..

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i å får svar på samme problem på min Voyager TD. Jeg antar at banking må komme av at dieselen sprøytes for tidlig? Min motor høres ihvertfall ut som om den har krafig tenningsbank.

Har prøvd å åpne pumpa for å finne ut hvordan denne skal justeres. Det er IKKE ovale hull slik at pumpa kan dreies rundt som på eldre biler.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med dieseldyr egentlig? For de fleste er det et onde som gir tette filtre, ødelagte innsprøytingsdyser og korrosjon (rust).

Et dieseldyr er fint for å dra hjem et turbodyr når det har fått en feil. Syns egentli at du kunne spart deg ditt forige innlegg, så kunne også jeg ha spart meg dette innlegget!

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dieseldyr er fint for å dra hjem et turbodyr når det har fått en feil. Syns egentli at du kunne spart deg ditt forige innlegg, så kunne også jeg ha spart meg dette innlegget!

hyar du ikjke hørt om diesel dyr? da skal du nok søke litt på internett ja!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på Dieseldyr i den forstand, men joda jeg har hørt om disse små rakkerne som kan leve i Diesel. Trodde at du buskemann var bare enda en av de som ikke skjønner at dieselmotor kan fungere i en bruksbil.

Så her må jeg bare pent be om beklagelse for min krasse tone, jeg står for det når jeg har "bæsjet på leggen" :)

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider