Gå til innhold

Diverse spørsmål...

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

Kjøper meg en golf 2 1.6c snart...

Har noen diverse spørsmål, tenkte kanskje noen her kunne svare meg på disse :)

*Hvis jeg skal trimme denne bilen, hva ville dere anbefale, evt kostnader?

*Mulighet for dumpventil på den? Gir det no fet lyd / effekt av noe slag ?

*Justerbart/ujusterbart senkesett? Hva anbefales?

*Mye vil det ca koste og få lakkert hele bilen inkl. fangere osv hos en proff? Tenker på en farge av blå lys/mørk metallic....

*Noen spesielle tips dere har angående denne bilen? Stylingtips el. ? :)

Har ikke så greie på bil, så ikke mobb meg hvis det er noen dumme spørsmål :P

På forhånd takk.

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første golfen jeg hadde lagde sånn turbo suselyd når den fikk litt turtall, men det forsvant da jeg skifta dynamoreima. Mulig det kom av at den var stram? Noen som kan ha noen teorier om dette?

Anyways...

Skal du trimme den så kan du prøve å oppdrive en større forgasser. Evt. to stykker. Tror det koster rundt 7.000 for en ny Weber (blandt de mest kjente typene) Det er absolutt merkbart på effekten. Og forbruket, men de kan strupes. Du kan også få tak i endel forskjellige kamakslinger til den motoren. Litt forskjellig på hvor mye økning de gir og på hvilket område. De ligger vel på 2.500 og oppover? Usikker akkurat der... Luftfilter hjelper omtrent bare på lyden, men lyden er jo halve opplevelsen? Vet ikke om man får innsatsfilter til den motoren, men om du skifter forgasser(e) bruker de jo egne type filtere. Eksosanlegg gjør heller ikke så mye på effekten og lappene flyr fort om du skal ha skikkelige greier.

Justerbart senkesett er heller ikke det billigste, og jeg tror det koster mere enn det smaker. Litt ettersom hvor mange retninger det kan skrus. Dempere med justerbar hardhet burde vel holde? Sammen med et sett senkefjærer får du nok det du trenger. (uten å spre Stive dem opp før du drar på banen og slakke dem hvis du skal kjøre bestemor til butikken. Kanskje lurt å sjekke foringene hvis bilen kjennes litt slerkete i opphenget.

Men aller først burde du gjøre noe med bremsene. Du får skjermer med luftekanaler til bremsene. (originalt til gti 16v) Bare spør etter det hos en VW-forhandler. De ventillerte skivene fra en gti burde være minimumskravet. Ihvertfall om du har tenkt deg ut på banen til sommeren. Husk at all effekten du stapper inn i motoren skal bremses ned igjen. Bra dekk, bremser og understell er viktig!

En annen liten artig ting å prøve er gti-kassa. Den er tettsteget i forhold til "vanlige" kasser. Femtegir på den tilsvarer fjerde på andre "normale" kasser. Kan bli litt slitsomt på langturer, 3.000 o/min på motoren ved 100 km/t omtrent. Men sånne støyproblemer eliminerer man jo bare med noen høyttalere og lignende snadder.

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimme en 1,6 motor.... det blir vel litt bortkasta penger? Jeg tror det koster mer enn det er verdt.

Men du kan jo alltids kjøpe effektanlegg og K&N filter, så har du jo litt grom lyd. :rolleyes:

Styling, gå for 90 fangere... eller, 90-stilen da. Clean.

Sånn:

mk2tdi138.jpg

Eller så kan du gå for litt styling, som RS fanger ++

IMG_5810.jpg

IMG_5809.jpg

attachment.php?s=&postid=190586

Sveising av bakluke er et must uansett...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en helt clean golf ... med 90-fangere osv... Ikke noe styla med rs fanger el. , jeg skal senke den, sota vinduer, og ta en hel lakkering på bilen, enten svart eller mørkeblå metallic... Skal bare ha ett klistremerke og det er på den ene sota sideruta, der skal det stå WM/Audi Club Norway, eller noe... Kanskje jeg driter i det og har ikke ett eneste klistremerke... Skal også koste på litt på interiør og motor...

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Jeg skal ha en helt clean golf ... med 90-fangere osv... Ikke noe styla med rs fanger el. , jeg skal senke den, sota vinduer, og ta en hel lakkering på bilen, enten svart eller mørkeblå metallic... Skal bare ha ett klistremerke og det er på den ene sota sideruta, der skal det stå WM/Audi Club Norway, eller noe... Kanskje jeg driter i det og har ikke ett eneste klistremerke... Skal også koste på litt på interiør og motor...

om du skal ha klister, kanskje du også skal få deg et som står VW/Audi på?

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider