gsi-power Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Bilen er en 95mod 945 2.3 turbo... Har co2 på 6,5% , DEN SKA VÆRE 0,5%.... hva kan dette skyldes på disse bilene?? Har sjekka vakumslager, luftmengdemåler, lamda, catalysator.. trenger også korte demere til mine 45mm senkefjører, hve selger det til 940? Takker for respons! =) PS: Om noen er intressert har jeg to M90 kasser til salgs, 1giret har dårlg sync på den ene, og 3 giret på den andre, 1500kr pr. stk! Kan fraktes på streknigen trondhei - oslo i helga. Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jstn84 Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 sjekka luftfilteret? Siter 1989 - Opel Kadett GSI 2.0 8V - http://www.bilforumet.no/prosjektforum/173235-jstn84-opel-kadett-gsi-trim-styleprosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 sjekka luftfilteret? Jah! Det er så og si nytt! Dette er snedigt..:drunk: Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Jah! Det er så og si nytt! Dette er snedigt..:drunk: lambdasonde har bare en viss levetid. evt sitter den helt sikkert fast??? defekt vanntempteratursensor? kanskje den gir feil signal til hjernen. bare noen tanker som slo meg... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 eksoslekasje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Hadde samme problem på min med CO som lå på ca 6.5% - 7% og det var lambdasonden! Hvordan sjekka du at den var i orden? Lambdalampa lyser ikke nødvendigvis om den er gåen... Uansett koster den ikke mer enn 400kr hos Biltema og med det hysteriske bensinforbruket du sikkert har nå så tjener du den fort inn :) Du kan med enkelhet måle spenninga (mellom jord og den ensfarvede ledningen på lambda'en) med motoren igang og lambda tilkoblet om den er i orden eller ikke. Da skal spenningen hele tiden ligge å variere rundt 0.3V-0.4V på tomgang. Det viktigste er at spenninga hele tiden ligger å varierer som et bevis på kontinuerlig justering av blandingsforhold. tipper din lambda har en konstantverdi på ca 0.8V-0.9V :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Hadde samme problem på min med CO som lå på ca 6.5% - 7% og det var lambdasonden! Hvordan sjekka du at den var i orden? Lambdalampa lyser ikke nødvendigvis om den er gåen... Uansett koster den ikke mer enn 400kr hos Biltema og med det hysteriske bensinforbruket du sikkert har nå så tjener du den fort inn :) Du kan med enkelhet måle spenninga (mellom jord og den ensfarvede ledningen på lambda'en) med motoren igang og lambda tilkoblet om den er i orden eller ikke. Da skal spenningen hele tiden ligge å variere rundt 0.3V-0.4V på tomgang. Det viktigste er at spenninga hele tiden ligger å varierer som et bevis på kontinuerlig justering av blandingsforhold. tipper din lambda har en konstantverdi på ca 0.8V-0.9V :) Er ikke helt sikker på lambdaen, skal den ikke reagere på tomgangen om man kobler den rett ut? har faktisk kjøpt en ny hos biltema, men enda ikke bytta den, var hos Nardo-bil og testa den, de sa at det ikke skulle være noe prob ed lambdaen som sto i :S... Men skal bytte den uansett, så får vi se! Thx ;) Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Skal den ikke reagere på tomgangen om man kobler den rett ut? Jeg kunne ikke merke noe på min når jeg kobla den ifra. Det hadde jo ikke noe å si siden den var gåen for da går den i "limp mode" med fet blanding uansett. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Funnet ut om det var lambdasonden? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hvor mye bensin bruker dere på bilen egentli? På milen? Eg målte denne helgen når eg dro til Rudskogen. Da brukte eg 1.3l på milen... Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hvor mye bensin bruker dere på bilen egentli?På milen? Eg målte denne helgen når eg dro til Rudskogen. Da brukte eg 1.3l på milen... i all verden. kanskje du skal bytte eller. hvis du har manuell så burde du ligge på 0,75 på langkjøring og ca 0,9-0,95 på blandet. tror din lambdasonde kanskje har tatt en bærtur. Brukte 1,03 på tungt lastet bil med 960maskin og automat for 14dager siden til tur/retur svinesund=) Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hvor mye bensin bruker dere på bilen egentli?På milen? Eg målte denne helgen når eg dro til Rudskogen. Da brukte eg 1.3l på milen... Leste du ikke at jeg antyda at du sikkert hadde et eventyrlig bensinforbruk? det hadde du jo... Bytt lambda du :hello: Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 780en brukte 1.136 på langkjøring, bergen -> kristiansand (ikke øko-kjøring). Da er det b230ft med et sprut, 0.6 bar, just-btr, renovert motor.. Så 1.3 liter på milen er ganske ille egentlig :P 242en min med r6 motor brukte ikke all verden bensin.. Den var deilig for lommeboken å kjøre med! Ellers, ikke bruk vanlig voltmeter til å måle lambda, da den kan ryke. Må ha 100k-ohm resistor edit: http://forum.lazzat.se/printthread.php?t=2854&pp=40 Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 min ligger på 1.2 - 1.3 en plass. er det unormalt? 1bar ladetrykk, 3.5trykk på bensin, orginale dyser, walbroo pumpe, chip Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 min ligger på 1.2 - 1.3 en plass. er det unormalt? 1bar ladetrykk, 3.5trykk på bensin, orginale dyser, walbroo pumpe, chip dersom du kjører fint og dette er snakk om blandet kjøring så er det mye.. hvis det er snakk om mye småkjøring, cruising e.l. så er det normalt. langkjøring så bør den ligge rundt 0.75-0,8 pr mil. Blandet er vel ca 0,9 - 0,95 og bykjøring 1,2-1,3 Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg