Gå til innhold

Svært skittent Interiør? Se Wolfgang Carpet & Upholstery Restorer!

Ranger emnet

stand-jo

Anbefalte innlegg

Da har jeg enda en erfaring klar i artikkelform. ;) Egentlig en uke siden jeg først brukte dette stoffet.

Sliter du skikkelig med stoffseter, stoffinteriør og gulvteppe som har blitt muglet eller ekstremt skittent? Da har du kommet til en løsning!

Som eksempel her har jeg tatt i skikkelig, og brukt framsetene i min Mercedes 230E som tidligere hadde muglet interiør.

000_0188.jpg

000_0186.jpg

Slik så den ut når jeg først fikk den. Skikkelig nasty! Rett og slett grisete! Slik ser en bil ut innvendig etter en vinter i garasjen med utett takluke. :op:

De fleste vil nok gi opp og sende bilen på skroten når de ser ut sånn som dette, men det finnes faktisk håp her. :)

Riktig så ille som på bildet var det ikke når jeg begynte med Wolfgangen. Hadde gått over med Autoglym Säubermann og tepperenser før jeg fikk fatt på dette stoffet. Men trass i heftig dynking med Autoglym og så flere omganger med tepperenseren så ble det enda ikke helt bra. Når setene hadde tørket så kom flekkene til syne igjen. På bildet under er setene dynket med Autoglym under rensingen så de ser renere ut på bildet enn de egentlig var.

000_0248.jpg

Og så kommer vi over til trådens anbefaling; Wolfgang Concours Carpet & Upholstery Restorer

autogeek_1957_8602870.jpg

Jeg har en hel dunk (koster ca. 400NOK), men en vanlig person trenger nok ikke mer enn en flaske eller sprayflaske som man også får kjøpt. Jeg trenger stoffet på dunk og når jeg skriver dette 1-2 uke etter å ha prøvd dette første gangen, så har jeg en halvfull dunk. Dette fordi jeg har renset flere biler, samt solgt litt til en intressert kollega som har lang fartstid innen bilpleie. (type 20-30 års erfaring).

På setene brukte jeg Wolfgang'en på sprayflaske, en "Carpet & Upholstery" børste fra Mother og tørr mikrofiberklut.

000_0334.jpg

Begynte på en liten flekk av gangen for å vise forskjell.

000_0335.jpg

Sprøyter Wolfgang på stoffet, og så børster man over det sprøytede området, gjerne litt hardere der flekkene er verst. Så tørker man over med mikrofiberkluten etterpå.

000_0336.jpg

Så passasjersetet for å vise en større forskjell.

000_0340.jpg

Er lett å se at den øverste delen på bildet er renset.

000_0341.jpg

Så renset jeg halve på midten av setet, og her slo virkelig før og etter effekten inn! Og her er ikke den rene siden våt, var tørket en time, og bilen ble renset ute i varmt sommervær.

000_0342.jpg

Nesten ferdig!

000_0343.jpg

Men resultatet ble veldig bra, faktisk bedre enn med tepperenser og Autoglym som vist tidligere. Sammelign dette med de første bildene av interiøret og man får et solid sjokk.

Jeg gjør oppmerksom på at dette er rens som kun bør brukes i ekstreme tilfeller, og ikke som vanlig vask eller vedlikehold av interiør.

Dommen: Dette stoffet er mirakelkur for muggent\skittent interiør! Både jeg og min kollega kan bekrefte at dette slår autoglymen grundig på interiørrens. Min kollega ble svært begeistret for stoffet og skal bestille en dunk til seg selv gjennom meg. Dette for proff bruk. I tillegg må jeg ha enda en dunk selv snart. Virkelig topp kvalitet, og jeg akter å prøve mer varer av dette merket.

Føl dere fri til å komme med spørsmål, ris eller ros så lenge dere holder dere innenfor temaet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider