Gå til innhold

Ambulanse tatt av UP under hasteoppdrag

Ranger emnet

CoilOver

Anbefalte innlegg

ambulansesjåføren fra Saltdal.

Han har vært i bransjen siden 1988 og har aldri opplevd maken til det som skjedde rett for klokken 18.30 torsdag kveld:

– Vi var på vei til Nordlandssykehuset i et hasteoppdrag med en pasient som muligens hadde et alvorlig beinbrudd.

Full stopp. 100 meter inne 60-sonen rett utenfor Bodø ble det imidlertid full stopp. For der sto UP.

– Vi hadde kjørt i 68 kilometer i timen, ifølge tjenestemannen fra Utrykningspolitiet, sier Paulsen.

Så begynte diskusjonen:

Han prøvde å forklare at de faktisk hadde lov til å ligge over fartsgrensen når det var et hasteoppdrag, selv om de ikke brukte blålys eller sirener.

Dette gjorde null inntrykk på UP.

Han prøvde å fortelle at det hastet med å få pasienten til sykehuset.

Dette gjorde ikke inntrykk på UP.

Han tilbød å vise fram pasienten.

Dette gjorde ikke inntrykk på UP.

Han prøvde å vise til at de hadde fulgt trafikken, at det var biler foran og bak og at det ikke hadde vært snakk om en forbikjøring. Han tilbød seg å rydde opp i saken når pasienten var levert på sykehuset.

Ingenting av dette gjorde inntrykk på UP.

http://www.an.no/nyheter/article2532665.ece

(søkte etter article2532665.ece, men fikk ingen match, regner derfor med det ikke er dobbelpost?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg gir meg over jeg nå altså..!!

Politiet tror jeg må være den absolutt latterligeste etaten vi har i Norge.

De andre etatene gjør jo faktisk noe fornuftig...

Stoppe en jævla ambulanse for å kjøre hele hysteriske 8!!!! kilometer for fort!

Og nei...blålys(og sirener) benyttes kun når sjåføren i utrykningskjøretøyet krever fri vei.

Holder serriøst på å le meg beint ijæl her jeg sitter.

Lo så jeg fallt i gulvet til slutt!!!

Det beste jeg noen gang har lest noensinne tror jeg!

Til og med sykehuset rista på hue av politiet...fy faan for en gjeng!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på når politi skolen skal begyne å luke ut folk som hører hjemme på lokket annstalt jeg. Eller er det akuratt sånne folk som skolen søker etter?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei...blålys(og sirener) benyttes kun når sjåføren i utrykningskjøretøyet krever fri vei.

det er det som er dumt, politiet kjører i utrykning uten blårlys og sirener selv:ex_machin

jeg blir så forbanna på de jævla purkejævlene, mange skulle ikke ha vært politi!!

1990 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir meg over jeg nå altså..!!

Politiet tror jeg må være den absolutt latterligeste etaten vi har i Norge.

De andre etatene gjør jo faktisk noe fornuftig...

Stoppe en jævla ambulanse for å kjøre hele hysteriske 8!!!! kilometer for fort!

Holder serriøst på å le meg beint ijæl her jeg sitter.

Lo så jeg fallt i gulvet til slutt!!!

Det beste jeg noen gang har lest noensinne tror jeg!

Til og med sykehuset rista på hue av politiet...fy faan for en gjeng!

Blålys og blålys/sirene bestemmes av kjørekode de har på turen sin.... på kode kjørekode 1 eller 2 så brukes det,kjørekode 3 som dette var (transportoppdrag) er det ikke vanlig med blålys

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maktmisbruk som kunne fått veldig alvorligere konsekvenser.

"Serve and protect" heter det jo borti statene, og er jo den funksjonen de har - eller skulle hatt - her i Norge å.

Har sett lignende slagord trykt på norske biler.

Og det er vel heller ikke alltid det slagordet tas så alvorlig i statene heller. Men hyggelig slagord er det jo.

-

Idioti. Bilen kjørte i hele åtte kilometer i timen for fort, og var åpenbart på oppdrag, da bør det finnes fleksibilitet nok hos UP til å sende bilen videre.

Denne polititjenestemannen bør få en oppstrammer. Og det kommer fra en som ikke har noe som helst i mot onkel blå.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett lignende slagord trykt på norske biler.

Og det er vel heller ikke alltid det slagordet tas så alvorlig i statene heller. Men hyggelig slagord er det jo.

-

Idioti. Bilen kjørte i hele åtte kilometer i timen for fort, og var åpenbart på oppdrag, da bør det finnes fleksibilitet nok hos UP til å sende bilen videre.

Denne polititjenestemannen bør få en oppstrammer. Og det kommer fra en som ikke har noe som helst i mot onkel blå.

Opptrammer?

Skulle vært sparka han fyren der-

Det der er så langt borti hør og heim, som det går an å få det.

Ikke noe i mot politiet sier du??....hatt lappen lenge du da??

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men OM dette hadde vært en politibil hadde dere nok

klappet dere vilt i hendene av fryd og glede..

Forskjell på vanlig politi i gata, og UP med kontroll.

Hadde dette vært en vanlig utr.bil hadde garantert fleksibiliteten vært noen takhøyder høyere.

Bitches..

:: Civic VTi :: LINK

x - '96 Celica T20

x - '96 Civic EJ9

"Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider