Gå til innhold

regreim bytte på passat 1998 1,8t

Ranger emnet

MaDDoG

Anbefalte innlegg

Står i anledning til å kjøpe meg en 1998 passat 1,8t. Det som jeg sjekket med eieren at den ikke hadde blitt byttet register reim. Hva vil et verksted besøk for å få dette fikset komme på ca? Det er jeg kan regne med. Er klar over at jeg kan ringe et verksted på mandag får å høre, men er ute etter en indikasjon.

Hvis man gjør det selv, hvordan pleier verkstedene å føre det i eventuelt service hefte?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med å få ført opp bytte av reg reim i servicehefte. Gjelder egentlig andre typer service. Selvfølgelig så er verkstedene mest ute etter penger å vil gjøre ting selv, men utgangspunktet bytter det mest kostbare selv. Må man ha en alliert innenfor eller godkjenner verkstedet det?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betalte 4000for reg reim- og 2500 for vannpumpe hos auto sentrum.. det tok 9dager fra jeg leverte fra meg bilen, da jeg ble rådet til å la den stå, til jeg fikk den igjen pga syk mann i 4dager, noe som utsatte timen jeg var satt opp på 4dager. men verkstedet ringte kl 8 den morningen han var blitt syk og forklarte og beklagde situasjonen. de har heller ingen utenlandske ansatte (er ikke rasistisk, men har ikke tillit til polakker++ pga mye dårlig utført arbeid rundtom)

anbefales! forresten, han mekanikeren der (thomas) har bygd den rs4en som stod i teltet til dahlback på rudskogen. 850hk. :)

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med å få ført opp bytte av reg reim i servicehefte. Gjelder egentlig andre typer service. Selvfølgelig så er verkstedene mest ute etter penger å vil gjøre ting selv, men utgangspunktet bytter det mest kostbare selv. Må man ha en alliert innenfor eller godkjenner verkstedet det?

Et verksted fører ikke opp noenting de ikke har gjort selv.

Det beste du kan gjøre er å få lagd til en lapp i motorrommet hvor du har skrevet når reima har blitt bytta + når neste skift skal finne sted. Så tar du vare på kvitteringer for delene slik at du kan fremvise dette ved et eventuelt salg for å bekrefte at reima har vært byttet.

P.S.

Søk på http://www.ebay.com etter "timing belt kit" og du får ofte en grei pakkepris på delene som trengs inkludert vannpumpe, termostat og simmeringer. Har sett at mye av dette er orginaldeler og.

P.S-2

Se her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volkswagen-Passat-Audi-A4-1-8-Timing-Belt-Upgrade-KIT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33625QQihZ015QQitemZ250145062333QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Dette er orginaldeler som koster deg totalt ca 2100 inkluder frakt, fortolling og moms. Bare sjekk at du har en AEB motor før du eventuelt bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider