fosse240 Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 heh summit er hvertfall IKKe behjuelpelige med dette!:D haha når jeg bestillte diffene hørte jeg om han ikke kunne legge ved en kvittering med noe lavere value, da klikka karen helt og lurte på om jeg var "MAD"!? og at vi begge kom til å havne i jailen! Haha:) Good one! Men Summit har i det minste knall service! Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Hei igjen! Takker for svar :) Fjelling: De er nok bare redd for at du skal saksøke de for bruk av ditt Bilde:P Så de delene ble 7000 ferdig igjennom tolla? Mvh Man skal betale MOMS på bildeler, ikke toll. Det gjelder også frakten forøvrig! Kjøper du deler for 5000kr og har frakt for 2000kr, så vil det jo bli 7000kr. Med mindre tollvesenet tabber seg ut (skjer sjeldent), så blir det: 7000 * 1.25 = 8750kr I tillegg tar posten "håndteringsgebyr" på ca. 190kr i visse tilfeller. Jeg har merket den summen varierer noe, av og til er den lavere og av og til høyere. Tror det er om de forhåndsfortoller den, er litt usikker der. I fjor en gang, var frakten "ok" fra IPD, men etter de fikk den nye websiten, føk den i taket. Skal også nevnes USA har økt fraktprisene sine, så det er ikke bare IPD som skal ha mer penger, men også posten i USA. Jeg for min del, er bare glad jeg har alt jeg trenger av stag fra før :-) kan ellers anbefale triangles, som nevnt ovenfor.. Hans saker er 1. klasse, styrkesimulert på datamaskin, etc.. gromsaker.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Jeg bestilte stag fra ipd og måtte vente 1 mnd. men fikk mail hele veien uten å mase, om at de var utsolgt og ventet inn noe av det jeg skulle ha.. syns det var grei service.. men tok litt lang tid,men ikke noe å gjøre som nevnt.. men fant noen andre mye fetere stag hos Kaplhenke eller var det Kaphlenke hmmm,et firma i USA det også. der var det mye gull til gamle Volvoer. men vet ikke hvordan de mh til levering da! Angra litt for at jeg allerede hadde bestilt fra IPD da.. :afro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Da jeg bestillte hos IPD så hadde de ikke panhardstaget inne så det måtte gå i en annen forsendelse. Da enda jeg opp på 750,- for panhardstaget...det svir jo ikke akuratt på pongen... Tror det kom på 2300 for momenstag, panhardstag, forsterknings ring til oljepumpa og en R-sport lue.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Da jeg bestillte hos IPD så hadde de ikke panhardstaget inne så det måtte gå i en annen forsendelse. Da enda jeg opp på 750,- for panhardstaget...det svir jo ikke akuratt på pongen... Tror det kom på 2300 for momenstag, panhardstag, forsterknings ring til oljepumpa og en R-sport lue.. Det der var før de økte fraktprisene!! Nå hadde det havnet på betydelig større summer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hei. Ser at denne er litt gammel men bruker den like vell. Kjøpt meg en brukt del i sverige til 5000 nkr, betaler forskudd, han sender med en kvitering på 1000kr med delen. er det slik at den norsk staten er helt syk med og sjekke mine kontoutskrifter ol? Har de en liste der de ser hva brukt prisen bruker og ligge på? Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 havove: Det du i hvertfall ikke må gjøre er å frakte TO kvitteringer i samme lasta, samme om det er du eller posten som kjører. Bare spør vår venn Sæther Racing i Opelavdelingen. Staten har all makt. Det gjør hva de vil, når de vil. Spørsmålet er om de har eller bruker ressurser på akkurat deg. Hvis delen du skal kjøpe påstås å ha blitt solgt mistenkelig billig har tollen rett til å bruke skjønn ved verdisetting på pakka. Bruk sunn fornuft. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Skody: Takk for svar. Nei sender ikke 2 kvitteringer. Men har ikke kjøpt noe enda... han skriver også på kviteringen at delen er defekt (hygelig svenske), derfor prisen og jeg ser ikke for meg at de står med et mekanisk team og venter på deler. Eller? Hehe man blir nesten paranoid av CIA avd.Norge( tollvesenet):fingers: :fingers: Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-kungen Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 du kommer jo forsåvidt greit ut av det ved å bestille fra lysaker bil, men da må du bestille et år før du trenger delene. det tar tid! har nå ventet i 6 og en halv måned på et panhardstag som såklart måtte forhåndsbetales. så kan man begynne å regne på det da. hvor mye er en måned venting verdt? la oss si det tar en 7-8 måneder før man får pakka. 2000 kr frakt hvis man bestiller fra ipd. 2000/7,5=266kr i måneden. jeg ringte senest i stad å hørte etter status på pakka mi, og det var i holland. der har den nå vert i over en måned og skulle sendes iløpet av en uke når jeg pratet med de for en 14 dager siden. når jeg ringte i dag visste de ikke hvordan det skulle sendes enda. bil eller båt. bil var litt dyrere hørtes det ut som så de håper på en båt. men hvor lang tid kan det ta å få en kasse med deler fra usa til norge? litt satt på spissen kunne jeg satt meg i en seilbåt, seilt til amerika, henta delene, tatt ei uke ferie og seilt hjem igjenn og fortsatt brukt langt kortere tid. lysaker bil driver dårlig butikk etter min mening, og jeg personlig vil ikke handle deler derifra igjenn som må bestilles. det eneste som mangler nå er vel at de har solgt flere deler enn de har bestilt så jeg eller noen andre blir sittende uten stag men 1500 kr fattigere et halvt år til. Siter 1995 volvo 940LT HGV 1990 volvo 240 Turbo (prosjekt) 1994? ford sierra stubben edition [x] 1994 mod ford scorpio [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 jeg har også prøvd og bestille via lysaker, MØKKA bedrift, jeg sa at ventetiden er uholdbar lang, også måtte jeg vente 1 mnd på og få igjen pengene jeg hadde forhåndsbetalt, SVIN! så jeg dro ned dit og fikk penga cash. dette er et firma jeg ALDRI kommer til og handle hos igjen. raskere og ta fly tur\retur usa jo! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 jeg har også prøvd og bestille via lysaker, MØKKA bedrift, jeg sa at ventetiden er uholdbar lang, også måtte jeg vente 1 mnd på og få igjen pengene jeg hadde forhåndsbetalt, SVIN! så jeg dro ned dit og fikk penga cash. dette er et firma jeg ALDRI kommer til og handle hos igjen. raskere og ta fly tur\retur usa jo! Men myye dyrere da! ;) Er best å bestille fra USA,både når det gjelder pris,service og leveringstid. Fordel å sjekke om flere skal handle og om det aktuelle firmaet er seriøse. Sånn sett er IPD greie å ha med å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg