Gå til innhold

B230ET blokk??

Ranger emnet


cool_king

Anbefalte innlegg

hei

 

har 2 stk b230et motorer og lurer på å overhale den ene totalt med sterkere innmat,det står 531 toppp på den.

 

lurer på hvor mye hk en kan ta ut med ET blokken,om den blir for tynn til 300 hk+

 

takker på forhånd til alle som svarer

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijacker tråden din litt..

 

Så om man bytter ut all innmat i B230ET blokka med full smidd så er det ikke noe problem å dra ut greit med hester? Tenker da på 400 - 500. (Om en fullpreppa 531 rekker til så mye da)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til rundt 300 - 350 h.k. tror ikke jeg at ET stemplene skal være noe problem. Har ikke brukt dem i noen motor og testet dette.

 

Det en skal tenke mest på når en driver og trimmer på original deler er at en har kontroll på tenning, eksos temp og andre vitale ting i en motor.

 

STS < En side med mange som kan mye og gjerne deler sin viten med andre.

 

Momo: En fullpreppa 531 rekker langt. Og en ET blokk skal kunne holde til mange hester den og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

busjettet er vel 10-15 laken kansje mer ,er bilmekaniker lærling så må ta det over tid,formålet er gatebil serien 2008.

 

tenkte jeg skulle handla råder ,stempler ,turbo,hele pakka på stenparner motor.

 

så hvis et blokken tåler 3-400 hk så skal jeg gå hedd med overhalinga.driver og plukker motoren i disse dager,må vel sende blokken inn til boring skal det være optimalt.da ryker jo 1 mm i hver sylinder.......

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til rundt 300 - 350 h.k. tror ikke jeg at ET stemplene skal være noe problem. Har ikke brukt dem i noen motor og testet dette.

 

Det en skal tenke mest på når en driver og trimmer på original deler er at en har kontroll på tenning, eksos temp og andre vitale ting i en motor.

 

STS < En side med mange som kan mye og gjerne deler sin viten med andre.

 

Momo: En fullpreppa 531 rekker langt. Og en ET blokk skal kunne holde til mange hester den og. :)

 

 

 

oki, har et hestec data sprut liggende som skal på ettervært. så burde på kontroll på det meste med den

http://www.bilforumet.no/faq

 

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke kjøpt turbo fra parner.. husker ikke hvem her inne det var som prøvde, men var noe billig kina greier. atp og cheapturbo har meeget gode priser på garret BB turboer hvertfall, så lenge du kjøper en "28" eller "30" serie er det ikke problem med reserveldels tilgangen heller som var problemet med disse(går ikke an å bytte enkeltkomponenter i senteret på garretts kulelagerturboer) men en får komplett og ny senterdel for rundt 4lapper, da bruker en kun husa fra den gammle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår