cool_king Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 hei har 2 stk b230et motorer og lurer på å overhale den ene totalt med sterkere innmat,det står 531 toppp på den. lurer på hvor mye hk en kan ta ut med ET blokken,om den blir for tynn til 300 hk+ takker på forhånd til alle som svarer Siter 96 volvo 940 lt 89 volvo 740 gl 88 volvo 740 tic 87 volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Så lenge du bytter ut innmaten skal det gå greit å trimme dem opp til 300 h.k. Og mer og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 er vel ikke blokka generelt det er noe svakt med er bare rådene Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsracer Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 åssen er det med stempla dem tåler vel mindre en fk/ft stempler?? vet rådene er sinsykt dårlige Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Stemplene er jo like bra som ft stemplene de. Det er for d meste rådene som er problemet ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Hijacker tråden din litt.. Så om man bytter ut all innmat i B230ET blokka med full smidd så er det ikke noe problem å dra ut greit med hester? Tenker da på 400 - 500. (Om en fullpreppa 531 rekker til så mye da) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsracer Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Stemplene er jo like bra som ft stemplene de. Det er for d meste rådene som er problemet ja. oki så et stempla går til 350 hk de også Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Til rundt 300 - 350 h.k. tror ikke jeg at ET stemplene skal være noe problem. Har ikke brukt dem i noen motor og testet dette. Det en skal tenke mest på når en driver og trimmer på original deler er at en har kontroll på tenning, eksos temp og andre vitale ting i en motor. STS < En side med mange som kan mye og gjerne deler sin viten med andre. Momo: En fullpreppa 531 rekker langt. Og en ET blokk skal kunne holde til mange hester den og. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 rådene ryker først ja. stemplene holder 350 uten problemer. blokka holde like langt som fk\ft\f, er samme blokk, bare med \ uten underspyling osv. hva er budskjettet og hva er målet med motoren? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cool_king Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 busjettet er vel 10-15 laken kansje mer ,er bilmekaniker lærling så må ta det over tid,formålet er gatebil serien 2008. tenkte jeg skulle handla råder ,stempler ,turbo,hele pakka på stenparner motor. så hvis et blokken tåler 3-400 hk så skal jeg gå hedd med overhalinga.driver og plukker motoren i disse dager,må vel sende blokken inn til boring skal det være optimalt.da ryker jo 1 mm i hver sylinder....... Siter 96 volvo 940 lt 89 volvo 740 gl 88 volvo 740 tic 87 volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Ft motor komplett i sverige går for 5000 og oppover Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsracer Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Til rundt 300 - 350 h.k. tror ikke jeg at ET stemplene skal være noe problem. Har ikke brukt dem i noen motor og testet dette. Det en skal tenke mest på når en driver og trimmer på original deler er at en har kontroll på tenning, eksos temp og andre vitale ting i en motor. STS < En side med mange som kan mye og gjerne deler sin viten med andre. Momo: En fullpreppa 531 rekker langt. Og en ET blokk skal kunne holde til mange hester den og. :) oki, har et hestec data sprut liggende som skal på ettervært. så burde på kontroll på det meste med den Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 ville ikke kjøpt turbo fra parner.. husker ikke hvem her inne det var som prøvde, men var noe billig kina greier. atp og cheapturbo har meeget gode priser på garret BB turboer hvertfall, så lenge du kjøper en "28" eller "30" serie er det ikke problem med reserveldels tilgangen heller som var problemet med disse(går ikke an å bytte enkeltkomponenter i senteret på garretts kulelagerturboer) men en får komplett og ny senterdel for rundt 4lapper, da bruker en kun husa fra den gammle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Thomas Nikolaisen kjører jo med turbo fra cheapturbo i driftebrakka si, og han er meget fornøyd. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 på sett og vis er det jo maange andre og som gjør det, er jo saker de selger, bare litt rart navn valg på sjappa:p er så og si akkurat samme prisene som ATP opererer med, så hadde ikke nølt med å handla derfra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.