Gå til innhold

Mistet lappen TO ganger i går

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

I går, fredag 13. så var jeg litt uheldig. Var på vei hjem fra Mandal til Asker og ligger og snegler meg bak trafikken i fartsgrensen.

Forran meg ligger det en bobil som jeg ser muligheten til å kjøre forbi i en oppoverbakke der det blir tofelts, men siden bilene ligger tett i tett må jeg dra forbi en hel kolonne med biler.

Når jeg kommer ned igjen blir jeg vinket inn av UP, som hadde målt meg med laser til 125 km/t i 70-sonen.

Javel, mister lappen i 11 - 13 måneder, 8000,- i bot og muligens fengsel?

Fikk kjøre fra stedet med midlertidig kjøretillatelse fordi jeg fant på en god historie om at dama lå på sykehuset og skulle føde.

Jeg snegler med videre, og historien gjentar seg, dette er da ca. tre timer etterpå.

Ny bobil, ny tofelts oppoverbakke og en kolonne med biler. Jeg kjører forbi sammen med en haug andre biler, men selvfølgelig måtte den jævelen av en sivilsnut plukke ut meg og ta gjennomsnitt på.

Resultat? 130 km/t i 80-sone.

Her hadde han video av kjøringen og full pakke, og ville ikke slippe meg videre. Men etter mye om og men fikk jeg kjøre.

Jeg samtykket til begge beslagene / anmeldelsene der og da.

1. Burde jeg ikke samtykke på dette? Bør jeg angre? Jeg vil jo ikke risikere en rettsak med saksomkostninger til tusen osv.

2. Vil denne beslagstiden dobles siden jeg ble tatt to ganger? Han nevnte noe om en "strafferabatt" siden jeg samtykket der og da.

Tanker og innspill?

Og ja, kjør på med moralprekner... jeg har tydeligvis godt av å høre hvor dum jeg er og hvor mye jeg satt andres liv i fare!

Typisk, siste tur i Cossien før den blir solgt og jeg mister lappen i den... på fredag den 13.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I svarteste satan! Er det mulig å få til noe sånt? :roll:

Hva sa snuten i sivil når han fikk vite at du nettop hadde mistet lappen? Du får vel ikke doblet bot og utsettelsestiden siden du ble tatt to ganger?

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig er det mulig! :lol:

Han i sivilen var skikkelig årleit og hyggelig, men det ble jo lagt inn en anmeldelse selvfølgelig. :)

Siste han sa var; "Håper jeg aldri ser deg igjen!! Beklager å si det på den måten, men du skjønner hva jeg mener... ha en fin kveld" :lol:

Han første UP'en som stoppet meg tok meg i hånda og ønsket meg lykke til med det kommende barnet (:lol: ) og var veldig hyggelig han også.

Glad det ikke var noen skikkelig nazi-folk!

Men bør jeg samtykke og bare la det gå eller?

Risikerer vel litt mer om jeg IKKE samtykker mtp. at jeg har TO anmeldelser på èn og samme dag, og videobevis på den siste.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får lage en egen side som omhandler å få sammlet inn penger til å få oppkjøring i Polen!:spin

tror dette er det værste jeg har hørt angående beslag av førerkort OG midlertidig kjøreseddel! og lik forbikjøring begge ganger!!! he he:lol:

ta straffen din som den er! har du driti deg ut så skikkelig så må du virkelig ta støyten!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

1. Burde jeg ikke samtykke på dette? Bør jeg angre? Jeg vil jo ikke risikere en rettsak med saksomkostninger til tusen osv.

2. Vil denne beslagstiden dobles siden jeg ble tatt to ganger? Han nevnte noe om en "strafferabatt" siden jeg samtykket der og da.

1. Du kan nekte samtykke til beslag. Da må politiet få tingrettens tillatelse til å beholde førerkortet innen to (?) uker. Det er mulig du får det tilbake hvis du er eneste lege i 15 mils omkrets, men ellers er det så godt som dødfødt å forsøke. Men du gir politiet litt ekstra jobb, hvis det føles godt for deg.

2. Dette er et såpass uvanlig tilfelle, at jeg tviler på at det finnes noen standardregler for dette.

Strafferabatten kommer hvis du innrømmer alt og saken blir behandlet som en såkalt tilståelsessak. Tap av førerrett regnes ikke som straff.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken må sendes tingretten innen tre uker fra beslagsdato, hvis du ikke samtykker.. Men om de ikke rekker det,får du kanskje igjen lappen, men du mister den garantert igjen når saken kommer opp. Fartsmåling er liksom sjelden noe å diskutere. La saken gå som den er du

Må nesten le av deg

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger? ikke verst ;)

Ang, oppkjøring i bilen tror jeg du må være polsk statsborger? noen som kan bekrefte?

Lykke til videre uansett ;)

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe må si jeg flirte ganske godt av dette.. skulle liksom tru du hadde lært av første gangen :P hehe

nei har ikke no å komme me annet en at du har jo nå hadd lappen å staten mente du var flink nokk.. ergo du trenger ikke plastkortet for og kjøre bil vettu ;) bare du holder deg bak bobiler osv.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk synd på deg jeg...

Vet hvor jævlig kjipt det er å miste førerkortet en gang, og det må være dobbelt så surt å miste det to ganger på samme dag da..

Tror det er det verste fredag 13.tilfellet jeg noen gang har sett.

Går ikke an å ha noe mer uflaks enn det der!

hadde jeg vært snuten som hadde stoppa deg andre gangen, tror jeg at jeg hadde ledd meg ijæl og oversett at du hadde kjørt for fort.

Tror dette er hakket dummer det enn stuntet jeg fåretok meg her i vinter.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider