Gå til innhold

Mistet lappen TO ganger i går

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Takk for oppmuntringen folkens :)

Ja, det er surt... spesielt nå som jeg har handlet meg ny herjebil (BMW E30 M3). Var derfor jeg var i Mandal nemlig, for å se på bilen og ordne papirene. Men da har jeg god tid til å bruke både tid og penger på den, hehe.

 

Jaja, vi får se om det dumper noe brev eller innkalling til rettsak eller noe i posten snart.

 

Ang. oppkjøring i utlandet (Hovedsaklig Polen da), har jeg lest mye om. Men ikke fått noe fornuftig svar. Noen sier det ene, noen sier det andre.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for oppmuntringen folkens :)

Ja, det er surt... spesielt nå som jeg har handlet meg ny herjebil (BMW E30 M3). Var derfor jeg var i Mandal nemlig, for å se på bilen og ordne papirene. Men da har jeg god tid til å bruke både tid og penger på den, hehe.

 

Jaja, vi får se om det dumper noe brev eller innkalling til rettsak eller noe i posten snart.

 

Ang. oppkjøring i utlandet (Hovedsaklig Polen da), har jeg lest mye om. Men ikke fått noe fornuftig svar. Noen sier det ene, noen sier det andre.

 

OT:

Ser du har handla deg M3 e30 3,0.

er ikke tilfeldigvis rød den?

 

har forsvunnet en fra her hvor jeg bor nå nylig.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har stor respekt for de bilene der med den motoren.(4-hjulsløft på en bakketopp i nesten 200)

Elsker de bilene der...har kjørt ting med adskillig mer motorkraft, men bremser og understell og alt, det stemmer bare så jævlig godt.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, årets triks da :D Men håper de ikke er altfor strenge med deg da ;) Skarru ta lappen i Polen må du være Polsk statsborger ;) Dette sier både stefarn min (lensmann\ordfører) og den gamle kjørelærern min ;) Og jeg har inntrykk av at de vet hva de snakker om :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nesten dette kan være en fin BS tråd om uflaks på fredag den 13.

 

Men hvis det er sant så er det kjiipt ja, fy flate, regner med at du komemr til å miste lappen i 2 år. Fordi plitiet vil sikkertd ra opp at når du ble stoppet første gangen så burde du lært av det og fortsett rolig i trafikken, men siden du ikke lærte noe av det så trenger du mer betenkningstid.

 

Og så vil dem bruke det at dama di skulle føde mot deg, lyve til UP er ikke høyt verdsatt. Og UP'es ord teller mer enn ditt, siden dem "kan ikke lyve".

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold oss opdatert da i allefall.

Regner med at du er innkalt til avhør hvis jeg ikke tar helt feil her.

Tror politiet er flinke til å dra folk inn til avhør for den minste ting har jeg følelsen av.(avhør 5 ganger i løpet av 2007her)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir garantert innkalt til rettsak.. fra 130 km/t til (ikke til og meg) 135km/t i 80-sona blir du bøtelagt med samfunnstraff.. (står på rullebladet ditt i 3 år - så er det slettet.)

Fra og med 135km/t er det uansett ubetinget fengsel.

 

130km/t - 140km/t i 80-sona tilsvarer en karantene av førerkortet (beslag eller hva man nå måtte kalle det) i 8 - 13 mnd. Om du innrømmer alt i retten vil du komme under 8 mnd antagligvis. Tror du faktisk kan velge mellom JEVLA stor bot eller samfunnsstraff.. Sånn er livet - god tid å bygge bil på hvertfall, det har jeg planer om hvertfall =D

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra 130 km/t til (ikke til og meg) 135km/t i 80-sona blir du bøtelagt med samfunnstraff.. (står på rullebladet ditt i 3 år - så er det slettet.)

Fra og med 135km/t er det uansett ubetinget fengsel.

 

I følge rettspraksis går grensen mellom betinget og ubetinget fengselsstraff ved hastigheter på 130 km/t på vegstrekninger med 80-grense, ikke 135.

 

130km/t - 140km/t i 80-sona tilsvarer en karantene av førerkortet (beslag eller hva man nå måtte kalle det) i 8 - 13 mnd. Om du innrømmer alt i retten vil du komme under 8 mnd antagligvis. Tror du faktisk kan velge mellom JEVLA stor bot eller samfunnsstraff.. Sånn er livet - god tid å bygge bil på hvertfall, det har jeg planer om hvertfall =D

 

Inndragningstiden som du her nevner (8-13 mnd.) betinger at alle forhold rundt kjøringen var "best mulig" - dvs. lys- og føreforhold, trafikkforhold osv. En tilståelse forenkler saksbehandlingen, men det dreier seg ikke her om en sak hvor politiet ikke hadde kunnet føre bevis uten en tilståelse. Dermed er det ingen grunn til å tro at "veiledende" inndragningstid skal fravikes.

 

I den grad samfunnsstraff eller ubetinget fengsel skulle idømmes, vil det heller ikke være slik at man har noen valgmuligheter i forhold til bot.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier man ikke slippe en 30 % hvis overtredelsen er ved forbikjøring?

 

hmm.. høres rart ut. "forbrytelsen" blir vel ikke mildere ved at det var forbikjøring? men skal ikke si i mot deg fordi- selvom jeg har mine tvil.

 

hvor fort en må kjøre for å komme i fengsel avhenger veldig av forhold rundt den aktuelle fartsgrenseovertredelsen. en kompiss fikk 2uker og 12? 000 i bot for 126 i 60sone kl 2 på natten på opplyst og tørr vei. da hadde han hadde lappen i ca 1mnd. kommer nok litt an på juristen som avgjør straffen i tillegg til hva politimannen skriver i forklaringen sin også vil jeg tro.

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår