kaiove Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Er på leiting etter en grei førstebil med bakhjulstrekk. De bilene jeg har sett mest på er: Volvo 340/360, Ford sierra og Mercedes 190. Hva anbefaler folket? Jeg personlig har jo litt sans for 340/360 da siden de er så stygge at de blir råe:partyon: Hvilken av disse tåler mest juling? Når det gjelder motorer så må det bli blant disse i de forskjellige bilene: Volvo: 1.9 eller 2 liter (skal ikke ha noe renault motor her nei!) Ford: Is eller doch Mercedes: 2.3 bensin (tviler på at jeg har råd til 16v så blir nok vanlig 8v). Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 hvorfor ikke 440? Dem liker jeg best av alle volvoene samt 740'en. Men hadde holdt en finger på e30 320, ganske fin, billig og enkel å reparere har jeg hørt. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 hvorfor ikke 440? Dem liker jeg best av alle volvoene samt 740'en. Men hadde holdt en finger på e30 320, ganske fin, billig og enkel å reparere har jeg hørt. Fordi 440 er framhjulstrekk vil han nok ikke ha det... Kai: 360 eller Merce hadde jeg valgt av det du har skrevet, men 240 hadde nok jeg kjøpt. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Hadde en 360 som herjebil for noen år siden. Skumle greier. Girkassa sitter bak, ergo følger mellomakselen motorturtallet.....et stykke på vei. Bulkete gulv sa du Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 om du kjøper 190 2.3 8v eller 2.0 8v, det spiller nesten ingen rolle. har prøvd begge og kjente nesten ingen forskjell (ikke noen racer heller akkurat). Sjekk iallefall for rust nøye hvis du får for en:) Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaiove Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Takker for svar folkens:) Skal muligens avsted å se på 340 hos en kamerat, som akkurat er eu ok. Hva er det som ryker først på disse bilene? Regner med å samle sammen et lite delelager etter hvert sånn for sikkerhets skyld hvis jeg kjøper den:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 er nok rusta som tar dem går jeg utifra Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Vet merchedes er gode biler. Ruster litt, men hvis de er tatt godt vare på med tektylering og litt lakk jobb holder de stortsett en evighet. Er jo enkelt og billig og blodsenke dem også :p Ville tenkt meg to ganger om før jeg kjøpte 340/360 da.. Ta en god titt på den før du sier "solgt", så endrer du nok mening. De er i tillegg notorisk kjipe å skru på, og ikke minst kjøre! :) Ford sierra er vel ok. Tror ikke de tåler mest juling av de du nevnte, siden jeg aldri har byttet så mange rådelager som når jeg hadde ford selv. :p Fordene er også mye plaget med rust. Finner du et godt ivaretatt eksemplar som ikke har gått så langt, kan du gjøre et godt kjøp. Sjekk at girkassa skifter fint, og at d ikke er noe slark eller "smelling" når du bytter gir. det er ofte en god indikasjon på om en bil er kjørt stygt eller ikke. hvis den er råkjørt av en ungdom ville jeg aldri ha kjøpt den. Som Dammed sier, ville jeg vurdert bmw som et alternativ. e30en er ganske solide saker, og må være noe av det mest utprøvde etter 240, så det er enkelt å få hjelp på dem, og masse fine deler å velge i. Sjekk nøye for rust, og pass på at den er tight i understellet. Spiser endel opphengskuler og foringer, særlig hvis de er senka. Og hvis det er dugg på innsiden av vinduene når du kommer å ser på den, skal du bare gå. Det er ikke uvanlig med rusthull i dørken, og det vil vi ikke ha! :D Det er vel stortsett det lille jeg vet om bil. Mulig jeg har overdramatisert noe, eller glemt noe viktig, men det regner jeg med folk er snare å rette på! :p Uannsett får du ha lykke til med kjøpet. Håper du får mye bil for pengene! Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg