Gå til innhold

cChip og dumpventil til volvo s60

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig kjøpt meg en Volvo s60 2.0T som jeg ønsker å chippe og evt anskaffe dumpventil til. Har hørt at Volvoen min ikke har åpen dumpventil men en slange eller lignende som fører overtrykkslufta tilbake igjen. Stemmer dette? Jar også hørt at jeg kan få fram lydeffetkten av dumpventil ved kun å montere et sportsluftfilter? stemmer det? og isåfall høres den like godt som en åpen dumpventil?

Hvis jeg skal anskaffe chip til bilen, hvor kan jeg få gjort dette? håper det er noen der ute men ordentlig peiling som kan gi meg et godt svar. har hørt så mye fram og tilbake.

Kjempebra om jeg kan få noen linker til sider med slikt utstyr eller artikler hvor jeg kan lese meg opp på dette.

På forhånd takk

Mikael.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Med åpent filter vil du høre den orginale "dumpventilen". Det vil ikkje slite mer på turboen. Turboen blir ikkje bremset ned pga et åpent filter, hvis du fjerner den orginale dumpen og setter på ett dumplokk så vil du slite mer på turboen pga oppbremsing. Dette unngår du ved å montere en ny dumpventil. Pedersens racing har dumpventil til deg. http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

jeg kaster meg på for jeg har kjøpt meg volvo S60 T.

jeg hadde den i to dager før den måtte på verksted på grunn av at deb gikk ikke på alle 5. etter mye om og men og bytta coiler og spjellhus og div så viste det seg at den var chipa. enden på visa er at jeg har forsatt ikke fått igjen bilen etter en uke på verksted og dem måtte bytte hele styrings enheten.

anbefaling ikke chip bilen... den går godt nok som den er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider