Gå til innhold

Eu kontroll

Ranger emnet

NiX

Anbefalte innlegg

Fikk et uhyggelig brev i posten på fredag om at bilen min må inn på eu-kontroll innen februar 2004. Har i den forbindelse noen spørsmål.

1. Kan de si noe på at jeg har montert neonlys inne i bilen(under dasjbordet)?

2. Har gåene støtdempere, dette må vel fikses før kontrollen?

3. Har gåene sensorer på bremseklossene mine, men dette kan vel ikke de si noe på? vet jo selv at klossene ikke er slitte.

Og helt til slutt.. er det noen som har tips om eu-kontoll? Har aldri vert på en slik kontroll før.. Hva er det egentlig de sjekker? Hva må jeg være obs på?

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysene gjør nok ingenting. Så lenge du har bryter og sikringer.

Får nok bare en liten mangellapp på demperne dersom det er alt som er "gåent". - Er ikke sikkert du får det engang. Fikk ikke anmerkninger på ene min (bobla), selv om denne lekket litt.

Dem sjekker jo bare at alt er slik som det skal være.

Er nok lurest å ta det på naf, dersom du ikke kjenner noen som har verksted. Vanlige verksteder forsøker ofte å lure deg til å fikse alt for mye ;) (da dem vil tjene på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 2er feil på to av demperne fordi de hadde lekket.

Typiske ting er vel parkeringsbrems, farlig rust i kanaler/skjermer/etc, rustne bremserør, bremser...

Av en eller annen grunn fikk jeg ikke anmerkning på de ulovlige dekkkene jeg kjørte med, de var helt uten spor - skikkelig slicks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan kan de gi bemerkning på at en lampe lyser på dasjbordet? er jo bare en sensor som er gåen, og jeg har jo selv sjekket at bremseklossen er ok, så de har jo ingenting og klage på, de skal jo bare sjekke om bilen er i forsvarlig stand.

Foresten ang. bremsekloss sensorene. Det går jo en kort kabel fra bremsene(sensorene) og opp til en kontakt i hjulbuen. ved denne kontakten så må det jo være mulig og løsne denne kablen, lurer på om lyset da slutter og lyse? noen som vet? Skulle jo egentli tor det, da har jeg jo koblet fra sensoren

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider