Gå til innhold

v70 2.0 T - vurderer chip

Ranger emnet


volvo power

Anbefalte innlegg

hei..

 

har en 98 mod V70 2.0 T, på 180hk. Motoren går forspåvidt greit nok den. Men synset den har allt for lite NM på bunnen av registret, drar jo lite før 3500 o/mdr.

Hva kan gjøres for å forandre dette? Chipp? type?

 

og er det bensin nokk till å justere opp trykket noe uten chipp, evt hvor høgt?

 

Mange spørsmål, men takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

etter 97 mener jeg du IKKE får justert trykk uten chip. 2 literen vil alltid være litt lat i bånn. Hadde du hatt større motorvolum hadde du fått mere i bånn. På 850 og eldste v70 går det å justere turbotrykk helt til du får bensinkutt egentlig,men tror ikke det går på din dersom du har 98 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan ser eg om det er mulig å justere trykket da? er det elektronisk justering på 98`og nyere?

 

 

Du ser bak på turboen om det sitter et stag der som du kan justere på. På de nyere sitter det en magnetventil som styrer trykket. om denne ventilen er defekt går den på fult ladetrykk, så går an å lure denne ventilen (tror jeg), men er jo ikke så sunt i lengden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Jeg lader 1-1,1bar på min V70 2.0LT med 16T turbo, uten at det kommer opp feilkode for høyt ladetrykk...

 

Merkelige greier,men jeg har opplevd det samme med den andre bilen jeg har som også er en 1998 V70 LT.Denne er Chippet Hos scandinavian Car Tuning i Sverige med et maks ladetrykk på 0.9 bar.Var hos volvo på Høvik i går og fikk lest av feilkoder.Der lå det to stk.Den ene var høyt ladetrykk,den andre at lamdasonden hadde registrert en for lav verdi.(Usikker på hva for lav verdi betyr),men jeg trodde heller ikke jeg skulle kunne få feil kode på ladetrykket da jeg har kjørt med denne Chippen i 3 år uten problemer.Ringte til en kar hos Volvo på Økern i Oslo som fortalte at det satt en trykkføler festet på luftfilterboksen høyre side rett under Luftmassemålern og at det var denne som hadde gitt signal om ladetrykket.Det er mulig jeg er på tynn is her,men i papirene fra Chippingen står det at det er byttet elektronisk turbotrykksregulator noe jeg fikk forståelse av var det samme som tidligere nevnt ladetrykksføler??,Men på nevnte bil som ikke er chippet bare justert turbotrykket på WG staget så kutter motoren på ca 5000 omdr og det rykker skikkelig til så jeg tørte ikke fortsett med staget helt i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår