Gå til innhold

B230ET bytte i 244 m/ B20

Ranger emnet

momo

Anbefalte innlegg

Heisann, hvor mye jobb ville det være å flytte over B230ET'n min og M46 kassa fra 740 og over i en Volvo 244 med B20 motor?

Hvordan blir det med motorfester, girkasseoppheng, mellomaksel?

Og hva med ledningsnet.. bruker mesteparten fra 740 antar jeg...

Grei jobb, eller klundrete?

edit - skrivefeil

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorfester går bra, er den samme traversen,

girkasse opphenget er likt på kassene.

mellom akslingen må du få tak i fra 240 ( det har ejg liggende tror jeg )

el-nettet må splittes i fra 740n ( dritt jobb da elnett og motornett er flettet sammen )

mye er gjort på en laaang helg om du har skru lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm fant et påbegynt 244 prosjekt ferdig rustsveisa og med esab sperre :D Må tenke litt på det.

Så når jeg splitter elnettet fra 740n så fjerner jeg det jeg ikke trenger for å fyre motoren, og bruker resten originalt på 244'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

espandos, 240n har 2 elnett, motor og elnett generelt, 740 har alt i ett.

740 og 760 har ikke like nett da 760n har sikringsboksen på et annet sted.

momo: det kan du gjøre ja, er litt jobb, og vær forsiktig med hva du klipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa Løken! Vet hvem jeg skal plage når jeg har problemer med 740n nå ja, hehe :D

Leste no annet nå, i en annonse

"Selger min bmw getrag girkasse,

nybygd for å passe på volvo 240-740-940, ferdig med adapter bare å smikke rett på rødblokka. ikke brukt etter ombygging.også bygd shortshift.

Kassa satt i den store bmw 6 sylindra 12V. Kassa er garantert å tåle 550hk."

550hk? Stemmer det? Trodde det var en del mindre.. står heller ikke hvilken Getrag det er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230 ET / FT / FK med 531 topp. Jeg er mest bekymra for girkasseras foreløpig. kunne tenkt meg noe litt mer holdbart fram til jeg får kjøpt meg en Tremec. (eller noe som annet som tåler tilsvarende juling) Adapterplate får man jo kjøpt i sverige, beste hadde jo vært en holdbar getrag. En Tremec koster jo 2x ganger det jeg ga for bilen :)

Hva tåler 260n i hk / nm? Og hva sånn ca selger du den for? Kan godt sende pm og om du gidder så ikke tråden blir stengt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider