Gå til innhold

Trenger hjelp til dele bestilling

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Skal bestille en del deler ifra summit for og bygge opp en chevy 350, skal trimmes en del og går og grubler på om den skal få litt pustehjelp.

Hvis det er noen som kunne hjelpa meg og finne fram `De rette` komponentene, eller ihvertfall komponenter som fungerer sammen så ville jeg vært takknemmelig.

Kan kansje ta resten på pm.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.Masse å velge i . En enkel og grei løsning er å ta en av pakketilbudene fra feks Edelbrock med topper, innsug ,kam osv. Utprøvde greier som funker helt ok.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 350 tbi fra en 89 mod van som skal bygges opp, innspruten skal kasseres, har et autronic sm2 som skal brukes isteden.

Blir manuell kasse, hva slags kasse er jeg usikker på enda.

Men, først og fremst vil jeg bygge en bunndel som er ganske solid og med rett komp forhold, med tanke på at jeg vil gi den litt pustehjelp ved hjelp av kompressor.

Hvor mye penger jeg vil legge i det, vel det sporer vel helt ut som alt annet, detta blir et prosjekt over litt tid, tenkte og bygge ferdig bunnen nå i høst og ta toppen i vinter og utover våren.

Veit ikke helt hva slags bil det blir enda, har 2 alternativer, men er veldig usikker og vil ikke si så mye om det når jeg ikke er helt sikker.

Blir vel no kjøring på gata og kansje litt på bane, kansje litt i skog og mark. he he.

Veldig usikker på det enda.

Blir ihvertfall en 350 med autronic sprut og kompressor.

Kansje ikke det mest utfyllende svaret, men håper det hjalp litt.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen kit som inneholder veiv, h profil råder, stempler og ringer ifra eagle til rundt 2000 dollar, men er kansje ikke det helt rette og satse på?

Jeg er ganske grønn når det gjelder v8, har satt isammen mye gammalt volvo og triksa og miksa mye der, men dette er ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flinkere du er til å planlegge fremtidig bruk, ønske om effekt, turtallsområde, drivstoff, osv nå - jo lettere er det å gjøre det riktig med en gang. Å kjøpe samme deler 2 og 3 ganger er lite lønnsomt. Er mye fint å kjøpe ferdigbygget disse dager, heller spare penger over litt tid og bruke motoren i nåværende form med gasser og egnet innsug?

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, hvis jeg sier at jeg vil ha en motor med respons, en turtallsvillig motor med kompressor på og effekten kommer jo deretter. Men, først og fremst bygge en bunn som tåler litt juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren skal sitte i en 4 hjulstrekker, skal gå no grisejævlig og jeg vil ha kompressor, fordi det hjelper masse på effekten og ser drit tøft ut.

Noen som har noen svar og komme med nå?

Har skifta mening angående kasse, blir ei automat kasse.

Med overlading så må jeg vel ihvertfall ned under 9 i komp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart det stopper seg et sted. Men, hvis jeg tar noen av prisene hos SUmmit som et utgangspunkt da:

Veiv til rundt 1200 dollar.

Eagle h profil råder til 640 dollar.

Smidde stempler til 500-600 dollar

Det var noen av de viktigste komponentene som sitter i bunn og så kommer det råde og bærelager, oljepumpe, pakninger, register drev og kjede, kam, pushere og stenger.

Veit ikke om de prisene jeg har nevnt over her på råder, veiv og stempler er priser som stemmer med deler som tåler litt effekt hvis dere skjønner hva jeg mener. he he.

Har nå bare tatt for meg bunn da, den jeg skal bygge først og så ta topper og kompressor etterpå.

Ser ut til at det går ann og få et par brukbare topper til rundt 15-18 tusen for paret og et kompressor kit for rundt det samme.

Da er jeg vel oppi rundt 50 tusen, og så er det pluss alt det andre jeg ikke har priser på enda. Havner vel på rundt 70 tusen når den er ferdig da, mulig mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

God dag.

Skriver for Finken, ettersom han ikke har nett-tilgang om dagen.

Har blitt litt mere konkret hva som skjer her nå:

Bilen vil veie mellom 2500 og 3500kg

girkasse powerglide

4x4

Over 40" hjul

Aksler: data60-70/ unimog/ rockwell

Har 350 blokk og skal bruke denne.

Vil bli bygd for Offroad.

Autronic SM2, datasprut

Så lurte da på hjelp til å bestille deler her.

Blir (som skrevet) en rimelig tung bil med store hjul, så må ha litt power. Her er kompressor sterkt vurdert.

I 1. Omgang trengs hjelp til å sette opp en bunndel (veiv, råder, stempler.. hele leksa). Burde komp-forhold bestemmes i bunn eller topp?

Tenkte å hovedsaklig handle det meste fra summit, hvis dette er mulig. Så dirrekte linker hadde vært supert :)

1 ting til: skal jo bygge om til innsprut, så trenger spjeldhus. Hvor kan/burde han kjøpe dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider