acoupe Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 heisann.. På skodan har jeg noen smc felger hvor det er polert kant, altså ikke sånn klarlakk polert, men ordentlig alu. Jeg har gått over dem med autosol og da har jeg fått dem til å skinne skikkelig, men problemet mitt er å få det til å vare. De blir lett korrusjon(?) på de, og møkk har en tendens til å sette seg veldig. Finnes det en slags voks eller noe som jeg kan dra over etter autosol, slik at møkk osv ikke setter seg like lett? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Eg og trenger tips til dette! Grombilen har fuchsfelga der kanten har fått ein omgang med autosol eit par ganger. Tenkte å prøva med polering for å beholde glansen lengst muligt. Fins det andre ting som fungerer bra? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Daglig polering funker :D Ellers er det vel klarlakk som gjelder, men det er jo å feige ut da, haha... :P Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Aldri prøvd noen gang, men søkte, mulig noen som har noe erfaring her.. DP Wheel glaze Wheel Wax Wolfgang MetalWerk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 heisann.. På skodan har jeg noen smc felger hvor det er polert kant, altså ikke sånn klarlakk polert, men ordentlig alu. Jeg har gått over dem med autosol og da har jeg fått dem til å skinne skikkelig, men problemet mitt er å få det til å vare. De blir lett korrusjon(?) på de, og møkk har en tendens til å sette seg veldig. Finnes det en slags voks eller noe som jeg kan dra over etter autosol, slik at møkk osv ikke setter seg like lett? Autosol er helt konge til å få opp glansen, men den tilfører liten eller ingen beskyttelse. Mange velger å legge på en vanlig lakkbeskytter (f.eks AutoGlym's Gloss Protection) og dette vil hjelpe, men ikke over lang tid. Den er tross alt laget for lakk. Jeg og endel sprø karer i jeg kjenner i HotRod-miljøet sverger til NXT All Metal Polysh. Ikke bare fordi den gir lengre beskyttelse, men felgene blir lettere og holde rene, og får den lille ekstra blankheten som er vanskelig å oppnå ellers... Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Meguiars har jeg så langt i hvertfall blitt godt imponert over! Så har tro på den polishen der personling! Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c.m.n. Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Håper noen har erfaringer med noen av produktene Tandis fant frem. Skal polére felgkantene mine til høsten, men har lite lyst til å måtte feige ut med klarlakk over... Dere som bruker Autosol o.l. Hvor ofte må dere polére kantene for å holde dem blanke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Etter at du har renset kanten med Autosol, så er det jo å legge på en god polish for beskyttelse, eller behandle den med ZoopSeal, så slipper du å tenke noe mere på behandling før om et par år Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg