chrizz_g Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Hei. Sliter litt med trykket på Volvoen. Jeg får det ikke høyt nok! Staget er skrudd helt inn, men alikevel lader den ikke mer enn 0.8 ca. Hva kan jeg gjøre for å øke trykket? Vil at den skal lade ca. 1bar stabil. Nå lader den 1bar ved peak. - Christian. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Yo! Det du kan gjøre er å shimse ut klokka med skiver. Klokka er skrudd i turboen med 2 skruer, legg skiver mellom turbo og klokka, fordi da vil den komme lenger fram sånn at du får stramma opp mer! Prøv deg frem med antall, mener jeg har 2 eller 3 skiver på min. good luck Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Er dette helt trygt? Kan ikke skade noe? Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 kan o gjer sånt som eg har gjort her, tar slangen og klippe den i to, tar ett bremse røyr, åsså båre du hål i den, alt itte kor masse trykk du vil ha. http://i198.photobucket.com/albums/aa190/ole180/redigert.jpg Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 En slags hjemmelaget bleed-ventil, altså. Hjelper dette mye? Kan jo like greit kjøpe en skikkelig bleed-ventil, da. :) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 ja, du kan si d sånt at d er d ja, mye billigere, tar 5 min å lage, åsså slepper du at folk kommer ned i motorromme ditt og skrur på ventilen:P men med denne så er d bare å bore ett hull til du får ønsket trykk, har hatt d nå i ett år og fungerer fett ennå, Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hvor stort hull har du, og hvor mye trykk? Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Jeg ville heller ha gått for shims metoden! Bleeding gir veldig ofte ustabilt trykk, det er leit.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Mulig wg klokka di er sliten ettersom den ikke holder på trykket! På min mister den litt trykk etter at den har fått fult trykk.. blir å skifte til en som takler litt mer.. Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 bytt/shimse opp fjæra i WG din. Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Samme her, tror nok wastegaten min er rimelig sliten (den går opp til 0.8, detter ned til ca 0.4 så jobber den seg sagte opp igjen), kan man kjøpe en bytte wastegatefjær eller noe preppa for litt mer ladetrykk? Er jo integrert wastegate da, det er litt kjipt.. Gjelder original B230ET turbo. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Jeg har også orginal B230ET turbo. Garrett T3. :) Hvilke WG bør jeg satse på da? Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Får jo integrete wg klokker som takler mer trykk.. en kompis kjøpte av krb... vet ikke åssen det er med å bytte fjæra.. den orginale er jo laget for orginalt trykk så! er ikke rart den paier når den har gått på litt mer trykk en stund.. Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hmm. Jeg får prøve å få tak i en slik en da. ;) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.