Gå til innhold

142n min er veldig tung på rattet

Ranger emnet


Vannmelon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg syns min 142 er veldig tung på rattet. Den er mye tyngre på rattet enn min 81 mod 244 som heller ikke har servo. Er dette normalt eller er det noe galt med forstillinga/styresnekka mi?

 

Mvh

Håvard Schiager

http://www.breisladdracing.com

`79 Volvo 242 Turbo prosjekt

`75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++

`57 Volvo PV444 Delebil

`53 Volvo PV444 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har justert slakk i snekka, men det har vel ikke noe med att den blir tung på rattet? blir vel bare mer dødgang. Var ihvertfall like tung både før å etter jeg justerte den.

http://www.breisladdracing.com

`79 Volvo 242 Turbo prosjekt

`75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++

`57 Volvo PV444 Delebil

`53 Volvo PV444 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer vel ikke rett på, men det skal la seg gjøre å bygge om. Har da hørt om flere som har gjort det på vei-biler.

 

Som en liten kuriosa (tror det heter det?) så kan det nevnes att på mange Rallycross PV, Amazon og 140'r, så bygges det om så man bruker tannstang. Her brukes det like gjerne tannstang fra Opel Kadett C, Ascona A/B som fra 240. Gjerne med kort styring-innmat. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer vel ikke rett på' date=' men det skal la seg gjøre å bygge om. Har da hørt om flere som har gjort det på vei-biler.

 

Som en liten kuriosa (tror det heter det?) så kan det nevnes att på mange Rallycross PV, Amazon og 140'r, så bygges det om så man bruker tannstang. Her brukes det like gjerne tannstang fra Opel Kadett C, Ascona A/B som fra 240. Gjerne med kort styring-innmat. :-)[/quote']

 

Låner tråden litt siden vi er inne på det.

 

Hadde tannstang fra 460 på en 145 jeg hadde men problemet er at når du svinger mye, svinger ytterhjulet mer en innerhjulet og det skal være motsatt. Dette får du ikke riktig uansett hvilken tannstang du har. Har med hvordan armen ute ved hjulet står i forhold til der hjulet svinger om.

Og så må også avstand til der hvor tannstanga er ledda være riktig hvis ikke svinger bilen ved mye demping.

 

Til eldre amcar finnes det ombyggingssett fra snekke til tannstang og da følger det med forstillingsdeler som gjør at bilen svinger riktig.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaffe 142: Sitter jo litt mindre ratt i den nå så kan jo ha noe med det å gjøre. Men er jo orginalt Volvo GT ratt til 142 så burde jo ikke være helt ille å kjøre med det rattet.

http://www.breisladdracing.com

`79 Volvo 242 Turbo prosjekt

`75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++

`57 Volvo PV444 Delebil

`53 Volvo PV444 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår