Gå til innhold

Ford eller honda ?

Ranger emnet

limE - Toledo

Anbefalte innlegg

Hei, har sett etter 2 dørs "sportsbiler", og har funnet 2 kandidater som jeg synse er fin og greier.. :P

Kandidat 1 :

Ford Cougar 99-02 mod

Kandidat 2 :

Honda Prelude 97-99 mod

Motor størrelse har ikke mye å si. Vil ikke ha prelude med 4hjulsving etter som de har litt dårlig rykte..

Forslag, erfaringer, hint ovs. ? Trenger hjelp

- 99 Cougar 2.5 v6

x 94 Toledo 1.8

x 93 Vento 1.9 tdk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at du vil bruke bilen.. så jeg anbefaler honda..

var faktisk på et honda verksted i går og prata me en kompis.. akkoratt da hadde han en ford mondeo inne på bukken og satan han var sur og forbanna.. drapstrua konstruktøren og det ene med det andre... å ting er vanskelig og komme til (sku bytte en liten pakning en eller plass i nærheten av pumpa.. å for og si det sån.. han måtte demontere halve motorn (ja kløyve blokka) for og komme til..

jeg sto bare å så på å tenkte "satan æ har det lætt på min bil"

så tenk på det.. vil du skru å plages en gang i uka = ford vil du KJØRE! og glise fra øre til øre kvær dag i uka? = Honda!

:pimp

å det e helt rætt.. 4 hjuls svinginga e go den.. men NÅR det blir feil e det så satans dyrt for delan, kvalitet koste... e derfor ford e så billig på bil og dela.. e bare dritt..

kan jo nevne det.. dem hadde borra bort halve veiva i balansering på ford fabrikken (på den mondeoen)... honda har orginalt smidde veive.. å det e så vidt dem har tutcha me balanse boren, MERK så vidt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at du vil bruke bilen.. så jeg anbefaler honda..

var faktisk på et honda verksted i går og prata me en kompis.. akkoratt da hadde han en ford mondeo inne på bukken og satan han var sur og forbanna.. drapstrua konstruktøren og det ene med det andre... å ting er vanskelig og komme til (sku bytte en liten pakning en eller plass i nærheten av pumpa.. å for og si det sån.. han måtte demontere halve motorn (ja kløyve blokka) for og komme til..

jeg sto bare å så på å tenkte "satan æ har det lætt på min bil"

så tenk på det.. vil du skru å plages en gang i uka = ford vil du KJØRE! og glise fra øre til øre kvær dag i uka? = Honda!

:pimp

å det e helt rætt.. 4 hjuls svinginga e go den.. men NÅR det blir feil e det så satans dyrt for delan, kvalitet koste... e derfor ford e så billig på bil og dela.. e bare dritt..

kan jo nevne det.. dem hadde borra bort halve veiva i balansering på ford fabrikken (på den mondeoen)... honda har orginalt smidde veive.. å det e så vidt dem har tutcha me balanse boren, MERK så vidt!

Peiling på hva du snakker om du.. Kløyve blokka? Så vidt meg bekjent er det ikke bokser motor på Mondeo. Oljepumpepakningen er litt kinkig ja, men jeg har skrudd Honda og.....

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente selvfølgelig ikke at du skulle rive toppen av men faen det opplegget der e laga til der du må av me 2 3 dela før du kommer til.. å får og gå av de delan må du av me ennu mere dela... honda e det eksosanlegg å bunpanna... så e du i foretning
Men så er det ikke en reprasjon man utfører hver dag eller da. Og en annen ting. Delepriser.. Honda driver jo ran

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette hjelper noe, men for den prisen kan du få en Nissan 200sx S13 eller en MK6 Celica.

Eller hvis plass ikke er et tema, har du BMW Z3, Toyota MR2 og mange fler.

Personlig ville jeg gått for Honda av to grunner; japse og vtec.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider