Gå til innhold

BMW kjøper opp Volvo, odsen ?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

det er billig å produsere bil med forhjulstrekk

motor og drivverk kan monteres sammen med forhjulsstilling som bare skrues fast på undersiden.

personlig foretrekker jeg bakhjulstrekk på vinteren, litt fordi det er det jeg alltid har hatt og fordi jeg føler meg mer bekvem når styring og kraftoverføring ikke sitter på samme aksling.

synes også at styringen blir mer presis og sømløs når det ikke er noe drivknuter som blander seg inn.

Men, jeg endte jo opp med en forhjulstrekker til familiebil i vinter, en '99 V70 2.0LT med automatgir. Den bilen er på alle måter bedre enn de gamle klassiske Volvoene men jeg var en skikkelig PINGLE den første måneden med forhjulstrekk. Jævla drit. men nå som det er sommer er det helt greit... Til og med dama er fornøyd ;) (selv om vi gjerne kunne tenkt oss drift bak igjen)

Men at dere sier at volvo har dårlig kvalitet er jeg ikke enig i, V70'en av 1gen synes jeg gir en enorm kvalitetsfølelse. dashbord, knapper, rattet, girkasse, orginale radioen. Har vert lite borti det aller nyeste men vil gjerne tro at det blir billigere materialvalg.

Dessuten har volvo i de nye bilene laget sitt styggeste dashbord noen sinne med den nye skeive aluminiumsfjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

flatpakket, dårlig bruksanvisning og mange småbiter som mangler?

Har montert flere skap fra Ikea i det siste. Ingenting manglet, bruksanvisningen var god og det fulgte med et hendig lite verktøy som gjorde spikringen av bakplata til en lek. Ikea var en av foregangsbedriftene i å gjøre kunden til prosument. Dvs ved å gjøre konsumenten delaktig i produksjonen ved at han monterer varen selv. Dette er med på å øke kundens tilfredshet og i tillegg blir det billigere.

Den nye Volvo V70 er som de fleste andre nye biler et høyteknologisk vidunder med et meget godt interface mellom menneske og maskin. Om den driver foran eller bak spiller mindre rolle. Deal with it!

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har montert flere skap fra Ikea i det siste. Ingenting manglet, bruksanvisningen var god og det fulgte med et hendig lite verktøy som gjorde spikringen av bakplata til en lek. Ikea var en av foregangsbedriftene i å gjøre kunden til prosument. Dvs ved å gjøre konsumenten delaktig i produksjonen ved at han monterer varen selv. Dette er med på å øke kundens tilfredshet og i tillegg blir det billigere.

Den nye Volvo V70 er som de fleste andre nye biler et høyteknologisk vidunder med et meget godt interface mellom menneske og maskin. Om den driver foran eller bak spiller mindre rolle. Deal with it!

Kunne ikke sagt det bedre selv. Pluss prøv og finne en like sikker bil som ser like bra ut.....

Spessielt når det kommer fra Skrotfort, og OBOS mustang.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kom ikea inn i bildet? :D

Jeg leste mellom linjene i innlegget ditt (hvilket iogforseg er godt gjort, siden det kun var på ei linje...) og forsto at du koblet skandinavisk design med noe negativt. Inderlig full av godhet som jeg er, brakte jeg litt balanse tilbake i verden :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert flere kitcars fra England i det siste. Ingenting manglet, bruksanvisningen var god og det fulgte med et hendig lite verktøy som gjorde naglingen av chassiet til en lek. England var en av foregangsbedriftene i å gjøre kunden til prosument. Dvs ved å gjøre konsumenten delaktig i produksjonen ved at han monterer varen selv. Dette er med på å øke kundens tilfredshet og i tillegg blir det billigere.

Tenk om verden var som gule sid ... jeg mener England. :rolleyes: :drive2

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert flere kitcars fra England i det siste. Ingenting manglet, bruksanvisningen var god og det fulgte med et hendig lite verktøy som gjorde naglingen av chassiet til en lek. England var en av foregangsbedriftene i å gjøre kunden til prosument. Dvs ved å gjøre konsumenten delaktig i produksjonen ved at han monterer varen selv. Dette er med på å øke kundens tilfredshet og i tillegg blir det billigere.

Tenk om verden var som gule sid ... jeg mener England. :rolleyes: :drive2

Såså Skody, det er meget vanskelig å lese mellom linjene i et innlegg med så mange linjer. Jeg er ikke supermann heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Mye rart her ja. Ford kjøpte Volvo i 99... Hvilke Volvomodeller hadde bakhjulstrekk da?? Volvos første fremhjulstrekker kom vel i 92.. Greit å ha noen å skylde på kanskje.

Volvo 400-serien var også FWD...

Man kan jo hevde: Neida, det var en DAF.

Om man ikke vil inrømme volvos uekte barn som dl66, 300 serien og 400 serien, er uansett 800 serien også fwd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke vil inrømme volvos uekte barn som dl66, 300 serien og 400 serien, er uansett 800 serien også fwd.

850 var jo Volvos gjenfødsel som moderne bilprodusent. Det er ingen tvil om at 200/700/900 begynte å sakke akterut etterhvert. Aldri tidligere hadde Volvo kombinert kjøreegenskaper og spennende motorer på en bedre måte enn de gjorde med 850en. nesten så jeg blir litt stolt over å ha 2 850s i vognskjulet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte visst 400 serien jeg gitt (fortrengte er rette ordet kanskje..)

Men det gjør jo poenget enda bedre

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første generasjons V70 er vel gjerne en videreutvikling av volvo 850.

Og som nevnt tidligere..V70 oser av kvalitet!

Har gleden av å kjøre siste årsmodell av denne bilen til daglig, med manuell kasse og en genial dieselomotor, med 174 hester fra audi.

MEN, savner bakhjulstrekk kan man si.

Når denne bilen slipper, så er det mer som hellvete er løs.

Stor tung bil, og et fullstendig idiotisk antispinn/traction program i kombinasjon med rask sjåfør og mye power er et dødelig konsept.

Ligger støpt helt til den slipper, og da er det ikke med måte heller hvordan den holder på.(går an å slå det av, men hender seg at man glemmer det da)

Må si jeg likte volvo 850 uten slikt tull bedre.

Men, er jo låv å håpe at bmw kjøper volvo,og gir den bakhjulstrekk.

Hadde vær stilig med en stasjonsvogn med bakhjulstrekk, som er laget over lesten til volvo 850, med de beste designelementene fra de to fåregående generasjonene v70.(og den store volvogrillen fra 80-tallet, med dertilhørende emblem)

Med kvalitets, og romfølelse som i volvo 945, med fishen og kjøreegenskapene og kompaktheten til nye bmw 3 serie(husker ikke betegnelsen, men har kjørt en), kombinert med en 3,5liters rekkeseks turbodiesel med manuell kasse!

Oj...tror nettop jeg beskrev drømmebilen min :angelsmili:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider