Gå til innhold

DTA EXP48 på Opel vectra

Ranger emnet


mANlAC

Anbefalte innlegg

Sitter her og klør meg i hodet! Har montert DTA exp48 på min Vectra b 1.8 (X18XE1 orginal). Nå sitter det en X20XEV med turbo. Problemet er at jeg får ikke knist og pumpa går ikke når jeg drar den på starteren!

 

Pumpa går når jeg setter på tenning, men slutter etter noen sekunder (som vanlig), da jeg drar den på starteren, går den ikke! Får heller ikke knist!

 

Prøver å ta diagnose test på laptopen, da knistrer pluggene som abre det!

 

Jeg har kommet fram til at det må ha noe med startsperra å gjøre(????). Tok en tech 2 test, da hadde jeg 3 feilkoder...(noe med at den ikke fant motorvalg osv). prøvde da å sette inn den orginale styreenheten (Har ikke fjernet det orginale ledningsnettet). Da gikk 2 feilkoder bort!! Nå har jeg 1 igjen: Kommunikasjonslinje W, høy spenning. Ifølge TIS'en så er motor styreenheten eller startsperre styreenheten defekt! Men åssen kan det ha seg?? Bilen har vært helt fra hverandre en god stund....må jeg kanskje programere styreenhetene på nytt???

 

Faen, står helt fast her.....trodde egentlig at jeg kunne bare droppe startsperra, i og med at jeg fjernet den orginale styreenheten!?!?!?

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du org ledningsnett??? Eller helt nytt DTA greier? HAr du turtalsindikasjon på PC´en din? Høres for meg ut som du ikke får noe trigger signal. Siden pumpene ikke starter når du "revver"

 

Hmm..det er det di fleste sier...så jeg skal dra på verkstedet nå å se/prøve:) Hmmm..husker ikke om det er turtallsindikasjon på pc'n...men hvis det ikke er det, kan jeg vel bare koble til en turtallsinstrument på tacho utgangen på dta'n....får den ikke signal da...er det jo det som er problemet, eller?

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår