Tæffen Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Er i gang å konvertere fra mautomat til manuell på min 740 med ET motor. Har fått av kassa og skal ha av converteren. Korleis gjer ein dette? må ein ha spesialverktøy eller er det berre å ta det rett av? Har ikkje sett så masse på det enda sjølv då eg tenkte eg ville ha tips om det først. Eg ser ingen skruar som kan løsnast på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Bak converteren, den store runde er der 4 skruer.. Du når dem med en fastnøkkel. Når den er av, så er plata me startkransen festet på samme måte som ett vanlig svinghjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tæffen Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Takker...fant det ut etter litt nærmare ettersyn ja. Så til neste spørsmål: Er det lagt opp ferdig OD rele og kontakt på ein bil som er utstyrt med Aut kasse originalt? Korleis gjer ein det med startsperra som er på automatkassa? må ein tjuvkoble desse ledningane? altså slutte kretsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Takker...fant det ut etter litt nærmare ettersyn ja. Så til neste spørsmål: Er det lagt opp ferdig OD rele og kontakt på ein bil som er utstyrt med Aut kasse originalt? Korleis gjer ein det med startsperra som er på automatkassa? må ein tjuvkoble desse ledningane? altså slutte kretsen? Er ikke lagt opp til OD originalt nei. Og ja du må koble sammen ledningene for å få startet.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tæffen Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Sett i Heyes boka no og skjønner det slik at ein givar på svinghjulet skal passere eine svinghjulsensoren 90grader FØR motoren er i Øvre dødpunkt. Resonerer meg derfor fram til følgande: Om eg stiller motoren i ØD og så setter på svinghjulet på 90grader "før" i rotasjonsretninga så skal dette bli riktig? Altså slik at når motoren er i ØD så har den givaren passert sensoren for 90grader sidan? (kanskje klønete forklart men...) Hastar litt ;3)...pluss er ein ting som må bli riktig de her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 har du tatt av det første svinghjulet enda?. kunne jo bare merka av hvor det stod eller sån som jeg gjorde det snurra på motorn helt til den pinnen var på sensoren, ble enklere å sette på det nye etterpå da Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 i ØDP skal tappen på svinghjulet peke i starter hullet. enklere blir det ikke Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tæffen Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Fikk ordnings på det..... Neste steg er legge opp El ting til kassa...Nokon som har vore bort i dette med OD rele og ryggelysbryter før`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tæffen Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Legg ut ein link frå eit anna forum der eg har lagt ut litt bilder og sp mål. Håpar kanskje nokon her kan hjelpe også! http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?t=7087 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.