Gå til innhold

Diverse spm om mods til 960

Ranger emnet


ss242

Anbefalte innlegg

Er jo ingen hemmelighet at det er lite ettermarkeds deler å få til 960, men lager nå en liten tråd for å finne det som er.

De tingene jeg først og fremst er ute etter, er som følger:

 

1. Ekstraktorgrenrør til den kjære sekseren, mulig å få tak i uten å måtte spesialbestille?

 

2. Senking! Bak må jeg tenke litt, men hørte noe om at det kunne brukes dempere fra 850 foran?

 

3. Hvite baklamper av 960/v90 type, ikke 7/900?

 

Ellers alt dere vet om andre ting hadde vært fint å skrevet inn her:pimp

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du stikker innom nærmeste Svendsen Eksos el. så kan de lage custom collector a la den DaButcher hadde. Den originale har 1,75" innvendig rørdimmensjon, mens hans hadde 2,5" for så sette på en overgang til 3" JT resten av veien...

 

Senking bak, så mener jeg Kaphelke (eller hvordan han skriver det) selger Coilovers til bl.a 960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrør skal finnes ja,har sett det i katalog.

 

volvo selger jo såklart lykter..ebay funker også.

 

ang senkinga så kommer det an på om du har nivåreg eller ikke.

 

Har du nivåreg kan du lage en adapter til festet til dempern.

For å få den flytta ned..

 

Har du ikke nivåreg må du vel bytte komposittfjæra.

 

Funker sikkert nok på en eller annen måte å bygge om til spiralfjærer slik som på gammle multilinken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V940R6: Collector er ikke akkurat det samme som et ekstraktorrør.

Skal søke ltt etter Kaphelke, se om jeg finner noe.

 

Maxis: Har ikke nivåreg på denne, det betyr vel at komposittfjæra er en del stivere?

Skal nok uansett finne på noe der, mer usikker på foran.

Du husker vel ikke hvilken katalog du hadde sett i?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V940R6: Collector er ikke akkurat det samme som et ekstraktorrør.

Skal søke ltt etter Kaphelke, se om jeg finner noe.

 

Maxis: Har ikke nivåreg på denne, det betyr vel at komposittfjæra er en del stivere?

Skal nok uansett finne på noe der, mer usikker på foran.

Du husker vel ikke hvilken katalog du hadde sett i?

 

 

Er det nivåreg så er det fjæra i samarbeid med nivåregdemperne som holder bilen oppe.

 

er det ikke nivåreg er det fjæra alene.

 

Du må nok bytte fjær vil jeg tro.

 

Vet ikke hva du er ute etter,men å bytte til gammle multilinken er jo også en mulighet.

Da får du jo bedre plass til kantfelger bak også.

 

sjekk ut kg katalogen..eller noe slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er gamle typen nivåreg med fjærer, kan man jo bare kjøpe fjærer på mål.

 

jeg kjøpte 11x5", 325lbs, men om du vil ha den lavere, så kan du jo gå for feks 10x5" og gjerne litt stivere lbs.. 350-375?

 

Jeg vet at om du kjører ca. 10.5x5", 315lbs, så vil den være lavere bak enn den er org fremme. Men om du senker fremme, kan du vel kjøre rundt 10" bak eller kanskje lavere.

 

ps. de tommer der, det er for gamle typen nivåreg, som var på 780.. Kan være det er anderledes på 960 gamle nivåreg.. Er usikker på om de kjører smame fjærer.

 

Jeg kjøpte hypercoil, men som sagt.. for å heve bilen.

Blir å kjøre bilsteindempere bak, pedersens skaffer bilstein sport til 780 med IRS, så kan være han skaffer noen som funker på 960 med IRS også, men tviler på han skaffer til nye nivåreg.

 

Volvo skal som sagt selge til nye nivåreg, men er visst rimelig heftig pris.

 

ps. jeg fant hypercoil fjærene på ebay (nye, fra forhandler). Man kan alltid få alle fjærmål man vil ha.. Tror jeg måtte ut med ca. 1500kr for to fjærer inkl frakt og mva.

 

check this out: http://www.trianglesunlimited.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår