Gå til innhold

Kortsluttet baklys...

Ranger emnet

Go-like-hell

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så flink å klare å kortslutte baklysene mine da jeg skulle leke hobby elektrikker. For å si det slik, ikke kjøp tailpipe med lys!

Prøvde å fikse det selv, men det ble bare verre... Nå må jeg bytte begge printkortene og flere ledninger. Vil ikke røre lysen bak mer, så nå levere jeg den inn til verkstedet. Noen som vet hva et vil koste å trekke nye ledninger? Printkortene er ikke noe problem, de kan jeg skifte selv og få netsen "gratis" hos høggeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Go-like-hell

Jeg har vært så flink å klare å kortslutte baklysene mine da jeg skulle leke hobby elektrikker. For å si det slik, ikke kjøp tailpipe med lys!

Prøvde å fikse det selv, men det ble bare verre... Nå må jeg bytte begge printkortene og flere ledninger. Vil ikke røre lysen bak mer, så nå levere jeg den inn til verkstedet. Noen som vet hva et vil koste å trekke nye ledninger? Printkortene er ikke noe problem, de kan jeg skifte selv og få netsen "gratis" hos høggeren....

konklusjon ikke kjøp tailpipe med lys!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hodetunderarmen

hvilke printkort er det du snakker om?

hvorfor skal du trekke nye ledninger, er de brent opp?

Jeg snakker om printkortene som sitter på baksiden av lyktene på bilen min... ledningen er brent enkelte steder, ja. Har ikke sjekket hvor mye som er brent, men litt er det. eneste som fungerer er blink, rygge og 1 kjørelys. Alle 3 bremselys og det ene kjørelyset har tatt kvelden. Prinkortet er smeltet enkelte steder... Da jeg holdt på med å monter inrettningen, holdt det på å ta fyr bak i der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om printkortene som sitter på baksiden av lyktene på bilen min... ledningen er brent enkelte steder, ja. Har ikke sjekket hvor mye som er brent, men litt er det. eneste som fungerer er blink, rygge og 1 kjørelys. Alle 3 bremselys og det ene kjørelyset har tatt kvelden. Prinkortet er smeltet enkelte steder... Da jeg holdt på med å monter inrettningen, holdt det på å ta fyr bak i der...

hmmm, nå har du ordna det for deg selv!!

lurer ltt på hvordan du klarte dette da det burde ryke et par sikringer før ting brenner. har sikkert vært noen hobby elektrikere før deg nedi ledningene!

det finns to løsninger!

en: er det en gammel møkkabil ville jeg fiksa det!

to: brukbar bil ville jeg reparere det!

dette er lett mætsj hva ønsker du oppskrift på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hodetunderarmen

hmmm, nå har du ordna det for deg selv!!

lurer ltt på hvordan du klarte dette da det burde ryke et par sikringer før ting brenner. har sikkert vært noen hobby elektrikere før deg nedi ledningene!

det finns to løsninger!

en: er det en gammel møkkabil ville jeg fiksa det!

to: brukbar bil ville jeg reparere det!

dette er lett mætsj hva ønsker du oppskrift på?

Sikringene røk, men ikke før skaden var gjort... :( Ja, det har vært folk nedi der før pga det 3 bremselyset oppe i ruten er tyvkoblet inn på det venstre og det er ikke et standard lys... Bilextra el.

kanskje jeg på en eller annen måte har klart å koble pluss til pluss? Det er da jævlig med strøm i et bilbatteri...

Husker bare en gang det lå et batteri i nøkkelskålen hjemme... Slikt som du har i røykvarsleren. Det hadde på en eller annen måte komt bort i en nøkkel, slik at strømmen gikk fra pol til pol, skulle kjent hvor hvarmt det var. Fikk nesten brannsår og det var svimerke nedi treskålen... Det var et vanlig røykvarsler batteri, hvordan tror du da et bilbatteri er i forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være å bare bytte de printkortene og nye sikkringer!

da du har lys i den ene siden betyr det at det kommer strøm bak dit! det er felles ledninger bak for begge sidene.

du må sjekke med et voltmeter(ev bruke en pære) for å se om det er spenning i lederne!

bremselys er jo jævla viktig. sjekk om du har spenning etter bryteren under bremsepedalen. det sitter en bryter der, og du kan ha brent den!

kanskje jeg på en eller annen måte har klart å koble pluss til pluss? Det er da jævlig med strøm i et bilbatteri...

du mener vel pluss til minus, og det er jo ikke så bra, hele driten kan gå i lufta!:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet sikringene, men det har likevell ikke hjulpet noe... Har bare bare blitt mer forvirret av alt jeg har prøvd... Leverte den inn på et vanlig verksted, men de kunne ikke fikse det heller. Noen grunn fikk jeg ikke utenom printkort og ledninger, men anbefalte merkeverkstedet, så der skal jeg i morgen... Slapp da å betale noe, slev om de gikk i gjennom pærer og ledninger... :)

Ja, jeg mener nok det. (+ til -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider