Gå til innhold

Totalt motorhavrai

Ranger emnet


Fluto82

Anbefalte innlegg

Trenger tips og trøst ang. motorhavri. Dette er storyen. Kjøpte 9A motor av en fyr. fikk bilen på verksted etter at jeg hadde spart meg opp nok gryn til å bytte fra PG til 9A motor. pris med deler endte på ca 40k. han som hadde motoren før sa at han hadde bytta alt i hele motoren. overhalt++ Fikk igjen bilen fra verksted,nå med en illsint 2,0L 16 turbo motor. hadde bilen en snau helg,så begynte den å gå dårligere og dårligere. helt til den ikke gikk i det hele tatt. nå viser det seg at ventilene ikke tetter i det hele tatt på 3 sylindere. smelta 4stk tennplugger.smelta ventiltettninger. jeg er 40k fattigere. uten bil. HVA I SVARTE FAEN SKAL JEG GJØRE NÅ????

MVH

Fluto 82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var kjipern det gitt!

Sånn kan det gå, må ikke bruke for mye penger på bilen hvis du ikke har noe til overs....

 

Kjøp deg en fiat uno, deretter så begynner du å plukke motoren i småbiter og finner alt som er "feil" på den.

Finn ut hvorfor motorn kræsja, ellers ender du opp med samme problem neste gang.

Sånn helt uten videre, så kan det virke som om ventiltetningene dine er gått.

Da kommer det olje ned til tennpluggene og tar livet av alle 4.

 

Få bytta ventiltetninger, de som er på allerede, er nok for gamle, OG for dårlige.

Er du heldig, så kan det være nok.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen kompiser som kan ordne dette for deg isteden?

Det å sette bort bilen på verksted for en sånn jobb er jo veldig dyrt! Og det å sette den bort igjen for å fikse nåværende feil blir jo håpløst dyrt igjen.

 

Få tak i en billig bajsbil, plukk ut motoren fra Corradoen, splitt den og se på tilstand på alle delene og se hva som må byttes. Bytt, putt i motor, tut og kjør!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ventiltettningene som ikke har tettet. ikke brente stempler eller hull nei... surt uansett. hadde den i bare tre dager etter motor bytte,så skjedde det her.. ikke grisekjørt den i det hele tatt.

 

Husk at det er forskjell på ventiltettinger og ventilseter. Slitte ventiltettinger gir vanligvis ikke slike symptomer som du opplevde.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om motoren har gått magert.

 

En varm eksosventil overfører mye av sin varme via ventilsetet. Dersom ikke ventilen har hatt kontakt med setet blir ventilen overopphetet, noe som fører til at ventiltettingene smelter. Men da har det vært varmt lenge, og mange andre deler er trolig også skadet. Å rive motoren ville vært det første jeg ville gjort. Å skifte ventiltettinger vil ingenlunde fjerne årsaken til dine problemer. Neste gang bør du også monitorere lambdaverdiene når du tar i bruk en turbomotor som ikke er standard eller som ikke er plassert i sitt opprinnelige miljø.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trist å lese sånt egentlig, hvis bilen var illsint når du fikk den. Å den begynner å gå dårligere etterhvert som du gasser så høres det vel ut som at motorstyringa kanskje ikke har hengt med sånn i forhold til turbokonverteringa. For høyt ladetrykk og for lite bensin. Det er en dårlig kombinasjon.

 

Var motoren du kjøpte turbokonvertert når du fikk den eller var dette noe verkstedet gjorde, hva var gjort inni motoren. Hva var gjort med motorstyringa. Hvor høyt ladetrykk kjørte du på. Når man bygger en motor spesiellt turbomotor er det veldig viktig at du huker opp en bredbåndslambda mens du kjører. Så du faktisk kan se at den får nok bensin når horna vokser ut og du glemmer alt rundt deg. Dette er forsåvidt noe verkstedet også burde ha gjort eller fortalt deg om.

 

For 40K så kunne du fått en illsint 1.8T 20V som hadde gått i mange år og minst 100000Km uten et feilslag;)

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventiltetninger kan vere eit helvette å få av. bytte på min. må ha ein spesialavdrager for å få de av. Bruk en pipe til å banke de nye på plass.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner en oppdatering fra trådstarter jeg da. Greit nok med ny topp og vasserer kammer. Men hva var det som gjorde at han mista kompen på 3 av sylindrene da. Har aldri sett smelta ventiltetninger eller plugger før. Hva er det som får han til å tro at en ny topp vil løse problemet. Er han sikker på at bunndelen er frisk f.eks.

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår