Gå til innhold

Totalt motorhavrai

Ranger emnet


Fluto82

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å unngå at det samme skal skje igjen så nytter det ikke bare å bytte topp og kanskje trimme enda mer. Du må sørge for at innsprøytnings- og tenningssystemet henger med.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være glad det var toppen som gikk.

 

MYE tyder på mager blanding og hvis toppen din hadde vært stabil hadde du smelta ned hele motoren.

 

Trolig har toppen din vridd seg grunnet for mye varme og har han som skrudde dette sammen brukt ARP bolter etc vil det ikke gi seg i toppakning men i kammera. Bytt toppen og få mappa den skikkelig på ei rulle av noen som kan dette. Hva slags motorstyring har du? hva var ladetrykk og hva slags dyser brukte du? Originaldyser uten tilleggssprut er dødsdømt...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren går enda da... bare kakkler noe helt sykt. blir å bytte topp hvis den som sitter der er totalt ubrukelig. ellers så blir det å sende inn toppen og frese ventilsetene og slipe ventilene. mulig få noen litt strammere ventilfjærer også. sånn at ventilene tetter 110%. er ikke sikkert det er helt katastrofe så lenge motoren starter og går. det jeg har skjedd er at han som lage chippen har hatt max uflax. eller at han jeg kjøpte motoren ikke fresa ventilsetene eller slipte ventilene. sånn at de tetta dårlig i utgangspunktet og ble helt på trynet når det ble mer effekt i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corrado er jo den gromeste bilen. blir aldri å bytte den. får toppen av i morra håper jeg. får se ille det er. greit nok at motoren tok kvelden. men etter tre dager da,med null grisekjøring,er det jævla kjipt. tåler jo 1.1bar da. kjørte PG motoren med 1.2 bar,og den gikk som ei klokke. blir bredbåndslamda nå..(klok av skade)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen, hallo?

 

Klart motoren tåler xxx antall hester!

Men ikke sett bort de forskjellige jobbene til forskjellige folk.

KUn EN mann skal gjøre jobben.

Skal du kjøre med SÅ høyt trykk, så skal alle deler være i GOD og helst overhalt stand.

Bensin skal komme i rett mengde, oljepumpe sjekkes og eventuelt byttes.

 

En slik A/F måler skal hjelpe veldig godt på, på din jakt etter mer effekt.

 

Blokka tåler kanonskudd, men det gjør ikke toppen hvis den er skrøpelig.

Derfor, slip opp alle ventiler, skift alle bevegelige deler på toppen.Alt av tetninger og maskineri må være i ny tilstand.

 

Og klart, vær forsiktig når du skal begynne å bruke bilen igjen.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Derfor, slip opp alle ventiler, skift alle bevegelige deler på toppen.Alt av tetninger og maskineri må være i ny tilstand.

 

Og klart, vær forsiktig når du skal begynne å bruke bilen igjen.

 

Såvidt jeg har skjønt skulle dette ha blitt gjort rett før han kjøpte motoren av forrige eier...

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan f...får man bildene til å synes? Fikk av toppen i da,det var igrunn bare barnemat.. ble ikke fullt så glad da jeg så hva som hadde skjedd. Ventilene var ganske godt svidd,men ellers ok. Det var blitt en del hakk i toppen,eller så kommer det av små metall fragmenter som har smeltet fast. men det verste var julingen stemplene hadde fått. stempel 1 var det slått av ett stort skal på. på 2 og 3 var det masse hakk og mindre avskalinger på. stempel 4 var det kun litt mindre hakk i. det som blir gjort nå er å avskilte bilen og si opp forsikringen.og fikse på den etterhvert som det blir kroner på kontoen.jævelig surt men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår