Fluto82 Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 sorry sent svar.. skal skru av toppen til uka.. vært på jobb i gudbrandsdalen og har ikke fått sett på den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 For å unngå at det samme skal skje igjen så nytter det ikke bare å bytte topp og kanskje trimme enda mer. Du må sørge for at innsprøytnings- og tenningssystemet henger med. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Du kan være glad det var toppen som gikk. MYE tyder på mager blanding og hvis toppen din hadde vært stabil hadde du smelta ned hele motoren. Trolig har toppen din vridd seg grunnet for mye varme og har han som skrudde dette sammen brukt ARP bolter etc vil det ikke gi seg i toppakning men i kammera. Bytt toppen og få mappa den skikkelig på ei rulle av noen som kan dette. Hva slags motorstyring har du? hva var ladetrykk og hva slags dyser brukte du? Originaldyser uten tilleggssprut er dødsdømt... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Innsprutten er digifant som er orginalt på g60,brukte 440cc dyser(grønne bosch),har 3,5bar fuelreg. chip fra poloclassic. kjørte på mellom 1.1 og 1.2bar ladetrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 motoren går enda da... bare kakkler noe helt sykt. blir å bytte topp hvis den som sitter der er totalt ubrukelig. ellers så blir det å sende inn toppen og frese ventilsetene og slipe ventilene. mulig få noen litt strammere ventilfjærer også. sånn at ventilene tetter 110%. er ikke sikkert det er helt katastrofe så lenge motoren starter og går. det jeg har skjedd er at han som lage chippen har hatt max uflax. eller at han jeg kjøpte motoren ikke fresa ventilsetene eller slipte ventilene. sånn at de tetta dårlig i utgangspunktet og ble helt på trynet når det ble mer effekt i motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Har du bredbåndslambda? Jeg får snart dette på min, blir spennende å se, jeg kjører på 1.1 - 1.2bar (turbo), så det er litt over hva mapsensoren klarer. Så blir gøy å se A/F :) Hold oss oppdatert på hva som skjer! Konge med 16vt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Virkelig synd....Den bilen gikk vel noe så inni h#lv#tt#. 1,2 bar på en bil, selv på denne blir litt i hardeste laget. A/F måler og sette på Fuel enrichment system. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Det er ikke rart motorene havarerer her på bruket! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Det er ikke rart motorene havarerer her på bruket! Støtter den! Mange som forventer at motoren skal ha xxx-antall HK med en pling og en plong. Hva med å kjøpe en annen bil istedet for å plage corradoen? Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 corrado er jo den gromeste bilen. blir aldri å bytte den. får toppen av i morra håper jeg. får se ille det er. greit nok at motoren tok kvelden. men etter tre dager da,med null grisekjøring,er det jævla kjipt. tåler jo 1.1bar da. kjørte PG motoren med 1.2 bar,og den gikk som ei klokke. blir bredbåndslamda nå..(klok av skade) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Jamen, hallo? Klart motoren tåler xxx antall hester! Men ikke sett bort de forskjellige jobbene til forskjellige folk. KUn EN mann skal gjøre jobben. Skal du kjøre med SÅ høyt trykk, så skal alle deler være i GOD og helst overhalt stand. Bensin skal komme i rett mengde, oljepumpe sjekkes og eventuelt byttes. En slik A/F måler skal hjelpe veldig godt på, på din jakt etter mer effekt. Blokka tåler kanonskudd, men det gjør ikke toppen hvis den er skrøpelig. Derfor, slip opp alle ventiler, skift alle bevegelige deler på toppen.Alt av tetninger og maskineri må være i ny tilstand. Og klart, vær forsiktig når du skal begynne å bruke bilen igjen. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Derfor, slip opp alle ventiler, skift alle bevegelige deler på toppen.Alt av tetninger og maskineri må være i ny tilstand. Og klart, vær forsiktig når du skal begynne å bruke bilen igjen. Såvidt jeg har skjønt skulle dette ha blitt gjort rett før han kjøpte motoren av forrige eier... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hvordan f...får man bildene til å synes? Fikk av toppen i da,det var igrunn bare barnemat.. ble ikke fullt så glad da jeg så hva som hadde skjedd. Ventilene var ganske godt svidd,men ellers ok. Det var blitt en del hakk i toppen,eller så kommer det av små metall fragmenter som har smeltet fast. men det verste var julingen stemplene hadde fått. stempel 1 var det slått av ett stort skal på. på 2 og 3 var det masse hakk og mindre avskalinger på. stempel 4 var det kun litt mindre hakk i. det som blir gjort nå er å avskilte bilen og si opp forsikringen.og fikse på den etterhvert som det blir kroner på kontoen.jævelig surt men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Dette kaller vi major melt down Pluto! Forårsaket av for mager bensinblanding på grunn av useriøs trimming. Du burde be om pengene tilbake... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.