Gå til innhold

Totalt motorhavrai

Ranger emnet


Fluto82

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pengene tilbake fra hvem? han som overhalte motoren,verkstedet eller han som lage chippen? er jo ikke bare bare det..

 

Han som overhalte og bygde motoren ser ikke ut til å ta på alvor hvilke utfordringer man møter på ved turbotrimming,

 

vil egnetlig påstå at verkstedet har driti seg ut jeg,for da de justerte tenningen,gjorde de det feil.. og fikk noe syk tenningsbank. begynte å banke allerede ved ca 2000rpm..

 

Hvorfor fortsatte du å kjøre da da?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere på stempel nr 3, så er det forskjellig fra de 3 andre også

 

Kan se slik ut ja, selv om det ikke er så lett å se på noen crappy mobiltelefonbilder. Hvis det er tilfelle får jeg vondt inni meg.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatte ikke å kjøre nei.. justerte tenninga på nytt. de prøvde og feila en del.. helt til jeg fant ut at man må koble av blå temp føler og ruse motoren 3 ganger over 3000rpm,også justere tenninga.og etter det ble det bra. litt tenningsbank på ca 6500rpm. men det skulle vi justere i chipen. og etter det gikk det i tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatte ikke å kjøre nei.. justerte tenninga på nytt. de prøvde og feila en del.. helt til jeg fant ut at man må koble av blå temp føler og ruse motoren 3 ganger over 3000rpm,og etter det ble det bra. litt tenningsbank på ca 6500rpm. men det skulle vi justere i chipen. og etter det gikk det i tre dager.

 

Det var bra!

 

Noen her skriver at det skal bli gøy å se A/F. Jeg vil heller si at uten bredbåndslamda i innkjøringsfasen så er motoren dømt til å gå til helvete.

 

Videre ser jeg at trådstarter vil ha strammere ventilfjærer for å være sikker på at ventilene tetter 110% mot ventilsetet. Strammere ventilfjærer benytter man gjerne for å unngå selvsvingninger ved høyere turtall enn originalt, ikke for å sikre brente ventiler i å tette mot et rufsete ventilsete.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut det med ventilfjærer jeg også. ;-) men det er jo hipp som happ med havarert motor.

 

Hehe...

 

Men stemmer det at stempel nr 3 er ulikt de øvrige?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stempel nr 4 er ulikt. (bildene er ikke i rekkefølge)Stemplene var dreiet for rett komp. og alt i motoren skulle tåle 300hk. men det tålte 3dager med ganske fin kjøring og ca 230-250hk...blir å avskilte bilen og få den hjem. ta det som ett vinter/lære prosjekt.

 

Dette er potensielt meget skremmende. Du har vært i feil selskap gutt. Er volumet i dishene ulike?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår