Gå til innhold

xenon-look

Ranger emnet

Go-like-hell

Anbefalte innlegg

Lurte på dett med xenon-look lyspærer. Har selv prøvd et par slike fra Biltema, men ble ikke så imponert over effekten. Lyset ble hvitere, men det så ikke ut som xenon akkurat... De pæren jeg kjøpte var H4 & 60/55W, ville jeg fått bedre effekt ved å kjøpe de som ikke var e-merket, eks. 100/90W?

Eller er det andre produsenter som lager bedre xenonlook pærer? Har hørt at Philips sine skal være de beste, men gidder ikke å spander masse på ting jeg ikke vet om fungerer... Noen som har erfaring med dette?

Lurer også på å montere noen 1000-metere bak grillen. Lurer på å legge inn en enkel bryter, gidder ikke å stresse med å koble til fjernlys, selv om jeg vet det ikke er lovlig på den måten...

Lurte på noen med blått glass, hvordan blir lyset med de? Blir det nesten som xenon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by KingCamel

Du får et helt annet lys med blå lykteglass en med hvite glass.. Lyset blir mye hvitere.. Om du får Xenon effekt veit jeg ikke.. Sitter som regel bak lyktene..

He, he... Ja, jeg vet at blå glass på lysene og slike lyspærer er to forskjellige ting...

Det jeg lurer på er punkt 1. Går det an å få tak i lyspærer av typen xenon-look, som faktisk ser ut som xenonlys? Har prøvd biltma sine e-merkede H4 60/55W, men ble ikke imponert.

Punkt 2. Lurer på å kjøpe ekstralys (1000 metere). Lurer på hvis jeg kjøper noen med blått glass, om de ligner på xenon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Go-like-hell

He, he... Ja, jeg vet at blå glass på lysene og slike lyspærer er to forskjellige ting...

Det jeg lurer på er punkt 1. Går det an å få tak i lyspærer av typen xenon-look, som faktisk ser ut som xenonlys? Har prøvd biltma sine e-merkede H4 60/55W, men ble ikke imponert.

Punkt 2. Lurer på å kjøpe ekstralys (1000 metere). Lurer på hvis jeg kjøper noen med blått glass, om de ligner på xenon...

drit i philips og biltema sine.m-style i sverige selger pærer som gir 100% xenonlook,samme gjør bmwxenon.com og http://usbildeler.no/

jeg har testet alle og de til bmwxenon fungerer best.skarpt,blått lys.mens de 2 andre gir et skarpt,men litt mindre diskret lys.

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

drit i philips og biltema sine.m-style i sverige selger pærer som gir 100% xenonlook,samme gjør bmwxenon.com og http://usbildeler.no/

jeg har testet alle og de til bmwxenon fungerer best.skarpt,blått lys.mens de 2 andre gir et skarpt,men litt mindre diskret lys.

mvh

Ja, de to andre er da helt blå... Tviler på at de er lovlig, BMWxenon sine, så ut som de virket best på bildet, men over 100$ for noen lyspærer, som en ikke kan vite om fungerer. Nope... Prøve heller Philips sine, mener de fikk best kritikk i Motor, hvis jeg ikke husker feil?

Hvis du absolutt vil fake xenon...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

Ja, de to andre er da helt blå... Tviler på at de er lovlig, BMWxenon sine, så ut som de virket best på bildet, men over 100$ for noen lyspærer, som en ikke kan vite om fungerer. Nope... Prøve heller Philips sine, mener de fikk best kritikk i Motor, hvis jeg ikke husker feil?

Hvis du absolutt vil fake xenon...

er ikke noe prob med bmwxenon sine pærer...den ene min røyk etter 7 mnd og sende en mail og fikk ny pære etter en uke.og jeg har kjørt 46000 km med pærene.philips sine pærer ser ikke ut som xenon....

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Philips "Blue Vision" dere mener da eller?

Jeg har iallefall slike pærer på min '85 Mazda 323.. Faktisk både park-lys og H4 nær/fjærn!

Må si jeg ble ganske imponert! Lyset er mye hvitere enn de pærene som stod på bilen før jeg bytta.. Spesielt på snø funker de SVÆRT bra..

Men xenon look..?? Neeih.. :rolleyes:

P.S. Parklysa i Blue Vision funker også bra, ofte har parklys en tendens til å bli ganske "gule" eller mørke eller hva jeg skal si, mine er f.eks. mye hvitere enn på en kompis sin A4 !

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var de jeg mente... Men, jeg fant igjen den testen. Det viste seg at det ikke var philips som var best, men GB EuroBlue... Philips sine kom på 3 plass... Slik er rankingen i testen:

1 plass. GE SuperBlue

2 plass Osram CoolBlue

3 Plass Philips BlueVision

Her er utdraget fra en artikkel fra dinside om Philips sine blå pærer...

"Uansett, det tok ikke lang tid før lyspæreprodusentene fant ut at xenon-lyktene skapte et marked for halogenpærer som gir et xenon-lignende lys. Blant annet lanserte Philips sine såkalte Blue Vision-pærer allerede i 1998. Disse pærene har en farvetemperatur på 3.400 Kelvin, noe som gir en xenonlignende, blåhvit lyskjegle.

Andre generasjon

Nå er andre generasjon Blue Vision på markedet. De nye pærene har en farvetemperatur på 4.000 Kelvin, noe som gir et enda hvitere lys. Dette skal ifølge Philips gi svært god sikt og mindre belastning på førerens øyne.

Selv om de nye Blue Vision-pærene ikke gir et like godt lys som xenonlykter, gir de et bedre og mer naturtro lys enn ordinære halogenpærer. Og i tillegg kan du jo innbille naboen at du faktisk har anskaffet deg xenonlykter. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider