Gå til innhold

Stratus - Bobler/Koker etter kjøring

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har problemer med at etter kjøreturer på lavt turtall eller etter å ha latt bilen stå på tomgang, så koker den! Det er kølevesken som koker.

Tidligere tenkte jeg kanskje dette hadde noe med trykket i kjølesystemet og gjøre, eller konsistens på kjølevesken. Men etter å ha skiftet kjøleveske og hatt både mye og lite på tanken, så ser jeg ingen forberinger.

Hva skyldes egentlig denne boblingen? Er det radioatoren som ikke gjør jobben sin? Kan det gjøre vondt værre å ikke utbedre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med at etter kjøreturer på lavt turtall eller etter å ha latt bilen stå på tomgang, så koker den! Det er kølevesken som koker.

Tidligere tenkte jeg kanskje dette hadde noe med trykket i kjølesystemet og gjøre, eller konsistens på kjølevesken. Men etter å ha skiftet kjøleveske og hatt både mye og lite på tanken, så ser jeg ingen forberinger.

Hva skyldes egentlig denne boblingen? Er det radioatoren som ikke gjør jobben sin? Kan det gjøre vondt værre å ikke utbedre dette?

tilslutt vil nok topppakningen ryke. men er mest sansynlig bare radiatorlokket som må skiftes

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Har det noen hensikt å kjøpe nytt, eller kan jeg like så greit kjøpe et brukt fra en delebil forhandler?

kjøp nytt.. er en fjør som blir slitt og en pakning som blir ødelagt så er derfor det bobler

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp nytt.. er en fjør som blir slitt og en pakning som blir ødelagt så er derfor det bobler

Fiksa samme problemet på neon min iallefall. Gå til Chrysler og kjøp. Da får du rett med en gang. Mekonomen trodde de kunne skaffe, men det var 3 bortkastede dager.

radiatorlokket koster ca 250,- hos Chrysler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider