Gå til innhold

Polering, Meguiars, blank bil....

Ranger emnet

remye

Anbefalte innlegg

Jada, da fikk vi endelig rotet oss til å hente og kjøpe produktene fra Meguiars og i går måtte det raskt prøves. Og ja, det blir blankere, det blir mer dybde i fargene. Har lest så mye skryt nå at jeg trodde jeg skulle bli negativt overrasket etter all hypen, men den gang ei! Bare etter å ha vasket bilen med Meguiars Car Wash var bilen blankere enn med AutoGlym! Etter polering med Meguiars 66 og Meguiars 26 ble dette resultatet. Og ja, for å nevne det, clay saken var ekstrem!!!!!!

30593.jpg

30594.jpg

30595.jpg

Lakkerte felgene mine for et par uker siden også :)

30599.jpg

Katten til mor (måtte prøve det nye objektivet til kamera, tatt på ca 8 meters avstand)

30597.jpg

30598.jpg

Og siden jeg hadde bursdag i går:

30596.jpg

Audi A4 B6 E8 TQS

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, da fikk vi endelig rotet oss til å hente og kjøpe produktene fra Meguiars og i går måtte det raskt prøves. Og ja, det blir blankere, det blir mer dybde i fargene. Har lest så mye skryt nå at jeg trodde jeg skulle bli negativt overrasket etter all hypen, men den gang ei! Bare etter å ha vasket bilen med Meguiars Car Wash var bilen blankere enn med AutoGlym! Etter polering med Meguiars 66 og Meguiars 26 ble dette resultatet. Og ja, for å nevne det, clay saken var ekstrem!!!!!!

Se der ja, det der må man da være fornøyd med..

Du som var innom å henta et par kartonger med varer?

isåfall, fornøyd med det du handla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme farge på firma-audi'n jeg hadde da jeg jobbet hos meguiars-impotøren. Den får bare en helt sinnsyk blankhet når man får på de riktige produktene, ja...

Jobbet kun for hånd, med Scratch-X, NXT Tech Wax, NXT Metal Polysh og en haug microfiberkluter ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello, nei, jeg jobbet for hånd :D Poleringsmaskin to hodet fra Clas Olsson (virket fryktelig sinna) er kjøpt inn. Noen råd ang polering med maskin? Brukte minimalt med polish når jeg polerte for hånd, enda mindre med maskin? Noen fare momenter? Bilen er like blank selv etter regnevær og kjøring i regnevær :) Rå produkter!

Ang Clay, den blir jo møkkete, har det noe å si? Råd ved bruk av den?

@Kazzper: Ja, den fargen syns jeg er helt rå når bilen har den rette stylingen etc, kjedelig på strippa bil av en eller annen merkelig grunn!?! Men var ute etter wetlookshine og herregud den fikk det akkurat som lovet :D Fikk virkelig frem dybden i lakken for å si det slik :D

Audi A4 B6 E8 TQS

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Bruker Cyclo selv. Padvalget er viktig. Alltid bruke den minst aggressive kombinasjonen først. For harde puter på Cyclo kan gi kastemerker(matte felter). Bruker den kun til polering og Voksing jeg da, lakkrens syntes jeg persomlig den ikke duger til. Hardeste Meguiars produkt jeg bruker på den er MG83. Men som sagt, ikke noe fasit på dette her. Erfaring som teller :D Test den ut med diverse metoder på en vrakbil, vrakdeler eller noe det ikke spiller noen rolle om blir testa på. Lite produkt er nøkkelen til en god jobb for min del. Lite produkt og små flater i slengen. Jo mer du påfører, desto mer må du som regel tørke av og du har stor sjangs for å ikke greie bryte ned produktet om du har på mye.

Ikke kjør Cyclon i lufta heller, det er som regel hardt for Padsa. Det er lett å gjøre ugang med Cyclo om man ikke bruker den forsiktig og med omhu. Begge Pads bær ha kontakt med flaten du jobber på, om ikke er det lett for att Padsa ryker(borrelåsen flyr som regel istykker).

Dette er min personlige erfaring. Ingen fasit. Test den ut!

Spør underveis om du har mere du lurer på.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider