magnul Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Toppakningen på Adam har tatt kvelden, og nå står han på verksted. Jeg mener å ha hørt at alutopper alltid skal planes ved bytte av toppakning. Det hadde de planer om å gjøre der jeg leverte bilen også, men når jeg hørte på opel så sa de at det bare planet når toppen var skikkelig slått, noe sånt som 5-10% av tilfellene mente de. De aller fleste stedene jeg har ringt for å få pris har regnet med planing. Skal den planes uansett, eller bare når den er slått? Har planer om å gjøre det skikkelig når det først gjøres. Hvor mye gods er det som fjernes ved vanlig plansliping? Er det merkbart mtp høyere komp? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Du kan velge vor mye du vil ta, vis den ikke har slått seg kan de plane minimalt og det vil så og si ikke ha noen påvirkning på kompen. det er smart og planslipe den vis topppakningen har gått Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Få frest over toppen, da slipper du evnt dobbelt arbeid. På en astra 16v plana vi 0.1mm altså 1/10 dels mm. Så er ikke prat på no merkbar forskjel etter planing. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Verkstedet er ikke av de raskeste, og nå ringte de for å høre om jeg ville bytte ventiltetninger mens toppen var av. Er det en god ide? Fikk ikke vite hvor mye ekstra det kostet, siden det i så fall skulle gjøres av autotrim. Noe mer som bør gjøres når toppen er av? Har bedt dem om å bytte alle bolter til eksosmanifolden. Bilen er en -95 som har 237kkm på måleren. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Bytt tetninger når det først er oppe ja Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg