Gå til innhold

Billigere med service i Sverige/Danmark kontra Norge?

Ranger emnet

ChroniX

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer på å legge ferien min i år til enten Sverige eller Danmark. Jeg skal i disse dager ha hovedservice på bilen min, samt montere hengerfeste. I Norge kommer dette på rundt 15 000,-.

Jeg har lest og hørt tidligere at det lønner seg å ha service på bilen i våre naboland.

Så mitt spørsmål er hva vil dere anbefale? Hvem er billigst, Sverige eller Danmark? Noen erfaringer??

Håper på et kjapt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva timepriser de opererer med i Danmark, men bare kronekursen tilsier at du skal styre klar av Danmark. Har aldri hørt eller lest om folk som reiser dit heller.

Nærheten til Charlottenberg, Arvika og Svinesund samt 10-20% "rabatt" på kronekursen er to av flere faktorer som gjør av vi drar til Sverige. Men du skal også vite at Finland har billigere verkstedbesøk enn oss. Og Estland og Polen er enda gunstigere igjen. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal montere hengerfeste i utlandet må du huske på at det må godkjennes i Norge. Dermed må du ha kvitteringer i orden, og moms og toll på tjenesten.

Det tviler jeg bli noe problem. Om de krever papirer på dette er det sikkert bare å stikke innom en forhandler og få en utskrift fra delekatalogen at dette er originalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg lurer på å legge ferien min i år til enten Sverige eller Danmark. Jeg skal i disse dager ha hovedservice på bilen min, samt montere hengerfeste. I Norge kommer dette på rundt 15 000,-.

Jeg har lest og hørt tidligere at det lønner seg å ha service på bilen i våre naboland.

Så mitt spørsmål er hva vil dere anbefale? Hvem er billigst, Sverige eller Danmark? Noen erfaringer??

Håper på et kjapt svar!

Se denne tråden på diskusjon.no: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=796411

Tror du får mange tips der, ettersom vedkommende har samme bil som deg (VW Turan 1.9 Tdi 2004-modell) og skal enten til Sverige eller Danmark i sommer.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at Motor hadde noe på dette, men det kan være 5 år siden nå. Der sa de at svenske verksteder var mye rimeligere enn norske. Du kan jo bare sende en mail eller ringe til en svensk forhandler og høre hvor mye de tar for hovedservice?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter å ha brukt mere tid på dette innlegget enn på å google.gif vet jeg om flere merkeverksteder i Sverige enn Norge. google.gif

Forresten, det var forresten ikke nødvendig å google.gif en gang. Jeg bare tastet inn den første og beste adressen som falt meg inn. Alle ting er fire. Eller var det fem? Eller sju.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å ta Eu-kontrollen samtidig med service i utlandet? Blir den godkjent? Fadern er i sverige og ville ta passaten på service og eu-ok der, jeg sa at jeg tvilte på at det var gyldig, men lovde å sjekke d ut :P

Svenskene har ikke EU-kontroll på verksted. De må til statlige Bilprovningen en gang i året for kontroll (Svenske biltilsynet)

Det ligger en VW forhandler i Skee rett på utsiden av Strömstad, tror de heter Johansson Bil eller noe sånt (google er din venn)

De har vært omtalt i bl.a VG mange ganger, tror de har sånn 70% med norske kunder på verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider