Gå til innhold

råneopprør i notodden

Ranger emnet


Hawkon88

Anbefalte innlegg

Steike hvor barnslige dagens rånere er, kjøre rundt å se mest mulig kul ut, gasse mest, spille musikk høyest mulig, biltrafikk og burning til alle tider. Klart dette bør slås ned på!! Lag en ny og mindre forstyrrende rånerunde, eller kom dere ut av rånebilene og gjør gågata til en samlingsplass. Er dere heldig kan det jo hende dere kan få en ballbinge eller sandkasse og leke i.

 

Drifting, burning og andre barnsligheter, hører ikke hjemme i sentrumgatene, iallefall ikke på nattestid når folk flest ønsker å sove. Disse aksjonene vil forverre myndighetenes syn på rånere og gjøre det verre for lignende råner, andre steder i landet.

 

Olje i ei rundkjøring sier jo mye om hvilke kjøtthuer som engasjerer seg i denne aksjonen og hvor lite disse bryr seg om den vanlige mann i gata (eller trodde dere politiet skulle spøle seg fast, eller drifte etter dere?). Konsekvensene dette kan medføre er tydelig for store til at rånere kan få det inn i hodet. Stå på videre, så blir dere både bil og førerkortløs.

 

Spannhøvv!!:assman

Det er ikke alle som har samme interesser som deg, men iom at du er her regner jeg med at du har litt bilinteresse. Når ungdommen med bilinteresse ikke har noe sted å være så blir det slik. Og det som skjer nå er hverken bedre eller værre, eller mer barnslig enn det var for 40 år siden.

 

Og generalisering er farlig. Blir som å si at alle damer er kjøtthuer, fordi du ikke fikk f... i går kveld.

 

Husk at bråk tiltrekker seg bråkmakere

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er enig med deg, de har nok blitt forsømt. Det som er trist i denne saken er at vi som ikke råner ,men som har glødende bilinteresse, er at vi alle i media blir fremstillt som lite smarte og at vi bare lager bråk.

 

Jeg ble rett og slett sjokkert over manglende kunnskap fra enkelte debattanter på VG Nett igår/natt. Noen få hevdet at de som råner er de som har begynt å jobbe i 18-20års-alderen og at skikkelige folk ikke begynte å jobbe før tidligst fylte 25 år. samme person påstod også at bil ikke var en hobby.

 

En annen mente at han var da svært interessert i bil, slik rånerene kunne være. Han skulle jo til å kjøpe bil.

 

Det jeg vil frem til er at rånerene landet rundt (altså genuint bilinteresserte i medias øyne) ikke kan kjemmes under samme kam, noen steder oppfører rånerene seg slik som vi andre ikke ønsker å bli sammenlignet mot.

 

Kanskje mekkelokaler litt utenfor byen der kunne vært noe?

Det er desverre et problem at grupper der et fåtall gjør en bommert, sees på som en samlet og autonom gruppe. Se for eksempel på hvordan Blitz blir oppfattet. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at ungdommen reagerer på dette, men det er jo muligheter for at ønksket om en gågate kan ha flere grunner enn å gjøre ting vanskelig for rånere. Synes denne reaksjonen fra rånernes side er lite gjennomtenkt.

 

Når man allerede er betraktet som en pest og plage vil ikke dette gjøre ting særlig bedre. :coplight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ting som dette, som vil gå såpass kraftig ut over befolkningen, skal tas ut til folkeavstemming. Er litt teit å kalle det et demokrati, når alt vi stemmer over er hvem som skal diktere oss de neste fire årene.

 

På Fauske, der jeg kommer fra, stemte vi over øl-i-butikk, men når d kom til å rive hele gata i fillebiter, smale den inn 1,5 meter, fjerne halvparten av parkeringsplassene, avgiftsbelegge de få parkeringsplassene som ble igjen, og gjøre byen til et sant helvette å kjøre i to-tre år (som er den tiden det har tatt sålangt), ja det var ikke noe vi trengte å stemme over.

 

Jeg synes opprør er bra, og i mange tilfeller er det den eneste måten man kan utrykke seg når det fattes slike vedtak. La politikkerne se konsekvenser, det er alt de forstår!

 

Jeg ønsker rånerne på Notodden lykke til! :)

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stoppet de alle som var under 30 eller så og nektet de adgang i Notodden...de måtte pent snu..? :hvaskjera Rene Stasi-/Gestapo- /Bigger Brother-tilstander jo... Nekter voksne lovlydige borgere å reise hvor de vil,og det er helt greit..??? Snakk om å være skyldig,dømt og bura bare du blir sett på veien...:bambam:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke politiet noen ting med.

Det er bare å kjøre..de kan anmelde deg ja, men kommer de frem med det i retten tro?....lite trolig.

 

Ble nekta å kjøre i hovedgata her jeg bor jeg også.

Lo bare av dem og kjørte.

Ble stoppa 3 minutter etterpå, og da hadde dem skrevet ut et fårelegg på 2.000,-

De fikk til svar: "bevis at jeg bedriver unødvendig kjøring du gutten min".

Det er 7 måneder siden, og har fremdeles ikke mottatt noen bot...de er ikke så overlegne som de tror skjønner dere.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.telen.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070719/NYHET/707190005/1003/RSS

 

Så fort du har en bil som ikke er helt orginal så blir du stemplet som en råner som burner å herjer? Sånt er det lov å bli provosert av

Nå har Mr. Drugli svart i kommentarene i bunnen av den linken din... Med å totalt overse det at ungdommen ikke har noe å finne på der.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden kan vel avsluttes med at RÅNERENE i notodden har DRITI seg ut... Å brenne dekk og lage faenskap... Hvem er det som ønsker å ha noe med slike folk å gjøre?! Greit det at flesteparten av de ikke har bedre å gjøre enn å kjøre 100 mil opp og ned stripa! Men!! MEN, det er vel ikke akuratt det vi ønsker.. at folk skal lage FAENSKAP for alle andre når ting går dem i mot? Jeg skjønner folkene i notodden sentrum veldig godt jeg! høre på møkkamusikk natta lang, dag inn, dag ut.. ER DET LIVET? neeeeh..

 

EOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å brenne dekk og lage faenskap... Hvem er det som ønsker å ha noe med slike folk å gjøre?!
Sett franske bønders reaksjon på bensinpris-økning? De ligger ikke et hakk etter i graden av reaksjon. I Iran annonserte de for noen uker siden at bensinprisen skulle opp med noe tilsvarende rundt 50 øre eller så. Det førte til 700 000 på gatene i demonstrasjon,18 bensinstasjoner brent ned og beleiring av regjeringen... Tror du regjeringen fortsatte med planene i noen av de to siste? Nytter ikke å brenne dekk,greit nok. Men hva tyr man da til når man blir totaloversett? Melde seg inn i NAF / KNA / Bilaksjonen / whatever hjelper jo ikke,politikerene fnyser jo bare av alle de tilsammen og gir f,før de nyter en fotballkamp på et eller annet gedigent stadionanlegg som kostet såpass at å skippe to slike kunne nok frigjort penger nok til en F1-bane... Men bil er fy. Fotball forurenser jo ikke annet enn tv-kvelden til oss som har det langt oppi vrangstrupen.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo klare tegn på feil holding. Man kan overhode ikke sammenligne bensinpriser i Iran/iraq whatsoever mot "opprøret" i notodden. Rånerne i notodden ønsker seg et sted å råne. Ja, de må ha oppmerksomhet, og det er vel også grunnen til at de råner! men måten den opptrer på er heeeelt på jordet. De opp når INGEN ting med å bedrive herverk og annen faenskap. En annen ting med det de gjør er at de setter oss andre lovlydige bilentusiaster i dårlig lys!

Ja jeg vurderer å dra til notodden med en gjeng for MOTKAMPANJE! for dette begynner å ligne MAKS idioti.. som jeg sa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår