Gå til innhold

råneopprør i notodden

Ranger emnet


Hawkon88

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er det jo klare tegn på feil holding. Man kan overhode ikke sammenligne bensinpriser i Iran/iraq whatsoever mot "opprøret" i notodden.
Virka ikke helt som du tok den. Man kan så absolutt sammenligne de. Poenget er at folk andre steder reagerer mye mer drastisk på ting enn her hjemme. Å brenne dekk og ytre sin klage ved sivil ulydighet (som jo er den eneste måten folk utenfor miljøet legger merke til det) blir jo sett på som det totale anarki her i landet (se på politiets reaksjon med blokking av veier for helt uskyldige ungdommer. Man er faktisk ikke kriminell før handlingen er utført). Andre steder i verden heves det knapt et øyenbryn før halve landets dekkbeholdning (+ noen bygninger eller 10) brenner. Jamfør reaksjonen på visse karikaturtegninger... Da snakker man overreaksjon... Det folket på Notodden gjør er en fjert under et vulkanutbrudd i forhold. Folk ellers kicker bare på det fordi de ikke er vant til at noen går til ytringer for å få sin sak frem i lyset i dette landet,her er det janteloven og "Hold kjeft og vær glad for det du har,for du får faen ikke mer" som gjelder...en setning/mening som jeg er sikker på kommer rett fra Stalins tid. En viss Telia-sjef hadde nok rett...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg en skikkelig hobby. Hvis det å kjøre opp og ned og opp og ned ei kort stripe i ei søvnig bygd er toppen av moro så bør dere folkens heller gå litt i dere selv. Og hvis ingen har tatt dere på alvor tidligere så har dere i hvertfall rævkjørt dere selv med disse siste idiotiske påfunnene.

 

Øøøøhhh, ikke sammenlign meg med de trygda innavl-narkisene der oppe, jeg bor vel for faen ikke i notodden, bor i Tønsberg takk >:-(

 

Du som bor i Kr. sand burde få deg en skikkelig hobby som f.eks brenne ned de overtall av bedehus som er planta ned overalt der nede

 

hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virka ikke helt som du tok den. Man kan så absolutt sammenligne de. Poenget er at folk andre steder reagerer mye mer drastisk på ting enn her hjemme. Å brenne dekk og i lyset i dette landet,her er det janteloven og "Hold kjeft og vær glad for det du har,for du får faen ikke mer" som gjelder...en setning/mening som jeg er sikker på kommer rett fra Stalins tid. En viss Telia-sjef hadde nok rett...

 

Jeg skal brenne dekk hver gang noen vil meg imot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal brenne dekk hver gang noen vil meg imot..
Les hva jeg sa meg enig i midt i post # 58... ...og si meg en bedre måte å bringe almennhetens lys over saken. Dvs,sånn at den ikke bare overses av de høye herrer.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diplomatiske løsninger..
Litt mer spesifikt hvordan? Mistenker at "diplomatiet er dødt" siden rånerene har prøvd i 20 år å få til noe med kommunen og i praksis bare blitt oversett.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarte å lese artikkelen kan jeg gjenta litt her:

Sitat fra VG Nett:

Politiet ser ikke bort fra at disse to brannene og nestenbrannen har skjedd i sammenheng med råneropptøyene, men husbrannen har de så langt ingen grunn til å skylde på dem for.

 

- Selv om det har vært noen få branner, har dette vært en relativt rolig natt. Vi har ingen grunn til å tro at rånerne står bak husbrannen, sier Edvardsen.

 

Sitat slutt.

 

Kan like gjerne være noen som ville ha slutt på aksjonene

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarte å lese artikkelen kan jeg gjenta litt her:

Sitat fra VG Nett:

Politiet ser ikke bort fra at disse to brannene og nestenbrannen har skjedd i sammenheng med råneropptøyene, men husbrannen har de så langt ingen grunn til å skylde på dem for.

 

- Selv om det har vært noen få branner, har dette vært en relativt rolig natt. Vi har ingen grunn til å tro at rånerne står bak husbrannen, sier Edvardsen.

 

Sitat slutt.

 

Kan like gjerne være noen som ville ha slutt på aksjonene

 

Jeg hadde ingen problemer med å lese artikkelen.

Når det er ville tilstander med fullt av dekkbrennende rånere, er dette nærliggende å tro at det er disse som står bak det.

Om det var noen andre, regner jeg med at vedkommede kjører bil, og da er han også en råner.

 

Hvis man setter fyr på et hus for å stoppe aksjonen, er man bra dum i hjodet. Det brennende huset kunne like gjerne vært det som skremte politikeren til å åpne gata igjen.

Man stopper ikke aksjonister ved å hjelpe dem.

 

Og hvorfor skulle rånerene stanse aksjonen sin pga en husbrann som ikke har noe med aksjonen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen problemer med å lese artikkelen.

Når det er ville tilstander med fullt av dekkbrennende rånere, er dette nærliggende å tro at det er disse som står bak det.

Om det var noen andre, regner jeg med at vedkommede kjører bil, og da er han også en råner.

Det er forskjell på å tro, og det å faktisk gi skylden.

Er alle billister blitt rånere nå altså?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å tro, og det å faktisk gi skylden.

Er alle billister blitt rånere nå altså?

 

Ja. Ifølge aviser og politi er alle billister rånere.

 

Greit, jeg bomma med linja "Og der gikk de over streken." Jeg skulle selvfølgelig skrevet "Nå tror jeg de har gått over streken."

 

Uansett, trenger de ikke å brenne ned et hus for å bevise at de er noen idioter, det har de greid fint uansett.

Takk til Notoddenpakket for at man nå må kjøre original bil med stålfelger for ikke å bli sett på som mindre intelligent og en av samfunnets tapere.

 

Og med "Notoddenpakket" mener jeg de som brenner dekk, råner, fløyter og spiller høy musikk på nattestid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er alle rånere uansett... Tommy Hammarstrøm ble jo intervjuet ang. Supra'en sin...på skilter og påkostet utav helvete,Tommy har blåst en sju-sifra en på den... De startet intervjuet med "Tommy,dette var en fin rånebil du hadde.."

 

Nuff said.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med turboed i en ting. det er at nordmenn er feige.

 

de jatter med på alt. men syter som faen om det samma.

 

Det som er jævli fint i andre land er at folk TØR å markere seg mot staten. men ikke her til lands.

 

Og når det først ER noen som tør å markere seg. så er det for dumme ting som la storgata være åpen så vi kan råne, eller la afghanere få bli i landet..

 

 

Hvorfor kan man ike bare storme stortinget for å få ned BIL avgifter!??!?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår