Gå til innhold

råneopprør i notodden

Ranger emnet


Hawkon88

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dama er fra Notodden så vi er der ofte på besøk, kan vel si jeg har kjørt stripa der noen ganger å sett litt på livet.. Selv om jeg ikke selv ville drevet med å kjøre opp Storgata der og snu ved toppen og så kjøre ned igjen hver bidige dag, så skjønner jeg rånerne når de "kastes" ut fra sentrum på denne måten. Hvorfor i all verden skal Notodden ha ei gågate?? Er det for turistenes skyld? Eneste gangen i året det skjer noe i den byen, er under Bluesfestivalen, og da stenges gaten.

I Notodden har det vært tradisjon og kultur i mange herrens år, før alle vi her inne ble født, i å kjøre i den gata.

(På en annen side er det grusomt for understellet å kjøre på brostein..) Så jeg skjønner godt ungdommen reagerer. Men de reagerer på feil måte, politikerne lytter ikke til pøbler som brenner bildekk og lager kvalm. Sivil ulydighet, javel. Men særlig dialogskapende er det overhodet ikke!

Dessuten gjør rånerne aldri noen skade og de er en fredelig gjeng så lenge de får drive med bilinteressen sin. Har snakket med noen av de og de er faktisk hyggelige med folk utenbysfra og..

Nå er dette ment som et prøveprosjekt, men som vi alle vet har det lett for å bli permanent når politikerne har lagt ned tid og ikke minst penger i et slikt vedtak.

 

Mitt forslag: La Storgata være gågate mellom 08-18 på hverdager og 10-16 på lørdager. Så får handelsstanden og evt turister/tilreisende gå fritt for rånerbiler i noen timer.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er fra Notodden så vi er der ofte på besøk, kan vel si jeg har kjørt stripa der noen ganger å sett litt på livet.. Selv om jeg ikke selv ville drevet med å kjøre opp Storgata der og snu ved toppen og så kjøre ned igjen hver bidige dag, så skjønner jeg rånerne når de "kastes" ut fra sentrum på denne måten. Hvorfor i all verden skal Notodden ha ei gågate?? Er det for turistenes skyld? Eneste gangen i året det skjer noe i den byen, er under Bluesfestivalen, og da stenges gaten.

I Notodden har det vært tradisjon og kultur i mange herrens år, før alle vi her inne ble født, i å kjøre i den gata.

(På en annen side er det grusomt for understellet å kjøre på brostein..) Så jeg skjønner godt ungdommen reagerer. Men de reagerer på feil måte, politikerne lytter ikke til pøbler som brenner bildekk og lager kvalm. Sivil ulydighet, javel. Men særlig dialogskapende er det overhodet ikke!

Dessuten gjør rånerne aldri noen skade og de er en fredelig gjeng så lenge de får drive med bilinteressen sin. Har snakket med noen av de og de er faktisk hyggelige med folk utenbysfra og..

Nå er dette ment som et prøveprosjekt, men som vi alle vet har det lett for å bli permanent når politikerne har lagt ned tid og ikke minst penger i et slikt vedtak.

 

Mitt forslag: La Storgata være gågate mellom 08-18 på hverdager og 10-16 på lørdager. Så får handelsstanden og evt turister/tilreisende gå fritt for rånerbiler i noen timer.

Du tror ikke det er på tide å oppdatere seg litt på utviklingen de siste dagene?? Kom litt seint det forslaget ditt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplys meg gjerne, jeg sitter ikke å nileser alt av nettaviser..
Det du foreslo er 99% identisk med den ordningen de nå har kommet frem til... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
For en gjeng med aper.
Da er tydeligvis også handelsstanden der også aper. Salget deres har gått rett i kjelleren etter at politikerene tok skjeen i egen hånd og sperret gata. Det er generelt politikerene som vil ha veien permanent stengt,ikke handelsstanden og ungdommen.

 

Come to think of it,vi er alle aper. Dog avanserte.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng med aper. Kan de ikke finne seg et jorde langt fra folk hvor de kan stå og spinne og spille høy musikk, da? :)

 

Nei nei, nå har du misforstått. Det er funnet opp, brukes av mennesker og kalles et biltreff ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tydeligvis også handelsstanden der også aper. Salget deres har gått rett i kjelleren etter at politikerene tok skjeen i egen hånd og sperret gata. Det er generelt politikerene som vil ha veien permanent stengt,ikke handelsstanden og ungdommen.

 

Come to think of it,vi er alle aper. Dog avanserte.

Syns det står å lese et par steder at (i hvertfall to) butikkdrivere sier salget har ØKT.

22.aug: telen.no Omsetningen økte etter at gågata ble innført

24.aug: nrk.no Sannheten om gågata

 

Dagens følgetong: http://www.ta.no/valg/lokalvalg07/article2976971.ece

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, nå har du misforstått. Det er funnet opp, brukes av mennesker og kalles et biltreff ;)

 

 

Eirik

 

Hehe... Kall det hva du vil for min del, så lenge det ikke forstyrrer uskyldige innbyggere i byen :)

 

Men ærlig talt, hva er pointet med råning a? Det er jo å vise fram bilen sin og anlegget sitt, ha en form for sosial omgang med de andre rånerne, og gjerne spinne og herje litt. Da kan man like gjerne finne seg et usjenert sted å gjøre dette på, så kan de som måtte interessere seg for det, møtes der.

 

Men jeg kan vanskelig forestille meg at flertallet av rånerne ville gå med på noe slikt. Mye av moroa er vel å irritere vettet at naboer og andre trafikanter :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår