Turboed1 Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hvor er alle som dømte dette nord og ned nå da?? På ferie... ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Dama er fra Notodden så vi er der ofte på besøk, kan vel si jeg har kjørt stripa der noen ganger å sett litt på livet.. Selv om jeg ikke selv ville drevet med å kjøre opp Storgata der og snu ved toppen og så kjøre ned igjen hver bidige dag, så skjønner jeg rånerne når de "kastes" ut fra sentrum på denne måten. Hvorfor i all verden skal Notodden ha ei gågate?? Er det for turistenes skyld? Eneste gangen i året det skjer noe i den byen, er under Bluesfestivalen, og da stenges gaten. I Notodden har det vært tradisjon og kultur i mange herrens år, før alle vi her inne ble født, i å kjøre i den gata. (På en annen side er det grusomt for understellet å kjøre på brostein..) Så jeg skjønner godt ungdommen reagerer. Men de reagerer på feil måte, politikerne lytter ikke til pøbler som brenner bildekk og lager kvalm. Sivil ulydighet, javel. Men særlig dialogskapende er det overhodet ikke! Dessuten gjør rånerne aldri noen skade og de er en fredelig gjeng så lenge de får drive med bilinteressen sin. Har snakket med noen av de og de er faktisk hyggelige med folk utenbysfra og.. Nå er dette ment som et prøveprosjekt, men som vi alle vet har det lett for å bli permanent når politikerne har lagt ned tid og ikke minst penger i et slikt vedtak. Mitt forslag: La Storgata være gågate mellom 08-18 på hverdager og 10-16 på lørdager. Så får handelsstanden og evt turister/tilreisende gå fritt for rånerbiler i noen timer. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Dama er fra Notodden så vi er der ofte på besøk, kan vel si jeg har kjørt stripa der noen ganger å sett litt på livet.. Selv om jeg ikke selv ville drevet med å kjøre opp Storgata der og snu ved toppen og så kjøre ned igjen hver bidige dag, så skjønner jeg rånerne når de "kastes" ut fra sentrum på denne måten. Hvorfor i all verden skal Notodden ha ei gågate?? Er det for turistenes skyld? Eneste gangen i året det skjer noe i den byen, er under Bluesfestivalen, og da stenges gaten.I Notodden har det vært tradisjon og kultur i mange herrens år, før alle vi her inne ble født, i å kjøre i den gata. (På en annen side er det grusomt for understellet å kjøre på brostein..) Så jeg skjønner godt ungdommen reagerer. Men de reagerer på feil måte, politikerne lytter ikke til pøbler som brenner bildekk og lager kvalm. Sivil ulydighet, javel. Men særlig dialogskapende er det overhodet ikke! Dessuten gjør rånerne aldri noen skade og de er en fredelig gjeng så lenge de får drive med bilinteressen sin. Har snakket med noen av de og de er faktisk hyggelige med folk utenbysfra og.. Nå er dette ment som et prøveprosjekt, men som vi alle vet har det lett for å bli permanent når politikerne har lagt ned tid og ikke minst penger i et slikt vedtak. Mitt forslag: La Storgata være gågate mellom 08-18 på hverdager og 10-16 på lørdager. Så får handelsstanden og evt turister/tilreisende gå fritt for rånerbiler i noen timer. Du tror ikke det er på tide å oppdatere seg litt på utviklingen de siste dagene?? Kom litt seint det forslaget ditt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Opplys meg gjerne, jeg sitter ikke å nileser alt av nettaviser.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Opplys meg gjerne, jeg sitter ikke å nileser alt av nettaviser.. Det du foreslo er 99% identisk med den ordningen de nå har kommet frem til... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Haha...!! Noe nytt i denne saken...blitt roligere eller? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Ja, jeg lærte at det er greit å ødelegge for å få min vilje. Akkuratt slik som når jeg var 5 år. ja det er utrolig å lite en lærer på alle disse årene:fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoanders Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 å da var de i gang igjen på notodden. stå på!!!! lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 å da var de i gang igjen på notodden. stå på!!!! lykke til :) For en gjeng med aper. Kan de ikke finne seg et jorde langt fra folk hvor de kan stå og spinne og spille høy musikk, da? :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 For en gjeng med aper. Da er tydeligvis også handelsstanden der også aper. Salget deres har gått rett i kjelleren etter at politikerene tok skjeen i egen hånd og sperret gata. Det er generelt politikerene som vil ha veien permanent stengt,ikke handelsstanden og ungdommen. Come to think of it,vi er alle aper. Dog avanserte. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Det du foreslo er 99% identisk med den ordningen de nå har kommet frem til... :) Kanskje det bor en liten politiker i Dr_S.. :) Siter [ ]90 - Bmw 520 E34 12v [x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker) [ ]96 - Peugeot buxy 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 For en gjeng med aper. Kan de ikke finne seg et jorde langt fra folk hvor de kan stå og spinne og spille høy musikk, da? :) Nei nei, nå har du misforstått. Det er funnet opp, brukes av mennesker og kalles et biltreff ;) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Kanskje det bor en liten politiker i Dr_S.. :) Bodde en politiker i meg fra ca rundt forrige EU valgkamp til slutten av 90-tallet ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Da er tydeligvis også handelsstanden der også aper. Salget deres har gått rett i kjelleren etter at politikerene tok skjeen i egen hånd og sperret gata. Det er generelt politikerene som vil ha veien permanent stengt,ikke handelsstanden og ungdommen. Come to think of it,vi er alle aper. Dog avanserte. Syns det står å lese et par steder at (i hvertfall to) butikkdrivere sier salget har ØKT. 22.aug: telen.no Omsetningen økte etter at gågata ble innført 24.aug: nrk.no Sannheten om gågata Dagens følgetong: http://www.ta.no/valg/lokalvalg07/article2976971.ece Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Nei nei, nå har du misforstått. Det er funnet opp, brukes av mennesker og kalles et biltreff ;) Eirik Hehe... Kall det hva du vil for min del, så lenge det ikke forstyrrer uskyldige innbyggere i byen :) Men ærlig talt, hva er pointet med råning a? Det er jo å vise fram bilen sin og anlegget sitt, ha en form for sosial omgang med de andre rånerne, og gjerne spinne og herje litt. Da kan man like gjerne finne seg et usjenert sted å gjøre dette på, så kan de som måtte interessere seg for det, møtes der. Men jeg kan vanskelig forestille meg at flertallet av rånerne ville gå med på noe slikt. Mye av moroa er vel å irritere vettet at naboer og andre trafikanter :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg