Gå til innhold

Valg av turbo.

Ranger emnet

Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

Lurer på hva Volvo folket bruker av turboer på motorene sine:) Skal bygge meg motor selv og prøver å samle tips og info ang hvilken turbo jeg skal handle inn. Motoren er en B23 og jeg vil prøve å ligge på ca 300hk. Har ringt til GIK for å høre på priser og få noen anbefalinger og dem anbefalte meg en Garrett GT28. Hva sier folket?

Mvh

Stig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kulelagerturbo!!! atpturbo eller cheapturbo, omtrent samme prisene.. jeg er meeget nögd med min, begynner å lade på ca2.3-2.4, og fullt ladd på 3000+-, dette med org insprøytning, dette blir jo myye bedre med datasprut da du kan styre tenningen.. org mitsu13c turboen hadde jeg fullt ladd på 2.5rpm, legger ved et bilde så kan du se forskjellen på de, jeg vil si det er gromt tidlig trykk med så stor turbo, så, kulelager!

eksoshus

IMG_2115.jpg

DSC00199.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster jo nesten 8000,- for en GT28 sist jeg skjekka.

dyr snurre for prisen.

Da må vel brukt være løsningen da! Sitter jo en t28 org. i f.eks

Sunny GTI-r og den holder til 400hk. Så hvis den til 8000 har de specsa så er vel ikke prisen så ille..

Men brukt 16-18t,t3 grp.a eller t3/4hybrid eller kina er også noe å sjekke ut.. men er det noen som har gode erfaringer med Kina snurrer da? og brukt er jo brukt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos GIK skulle de ha 9000 + moms og det var vel uten integrert wastegate. så er dyr snurre ja. Men blir ikke brukt turbo på meg denna gangen med mindre jeg kommer over en lite brukt til en god pris:) Men tenkte kanskje jeg skulle høre kos Krb på en Turbonetics turbo. Men hvilken størelse er mest kurant til 300hk og 2.3 liter? og hvordan er dette med forsjellig A/R?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dere bør bytte dyser om dere skal over 200-220hk, samt bør jo få justert tenning og få kontroll på bensin.. muligens 3" lmm også? hmm.. anyhow, er mer enn å bare bytte ut turboen, om man skal ha 300 holdbare hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dere bør bytte dyser om dere skal over 200-220hk, samt bør jo få justert tenning og få kontroll på bensin.. muligens 3" lmm også? hmm.. anyhow, er mer enn å bare bytte ut turboen, om man skal ha 300 holdbare hk.

Det er det vel relativt mange som har fått med seg..

Men nå var det turbo han spurte om da! :pimp

Anyhow så er ikke sånn at hvis du har en turbo som makter å flytte en viss mengde luft ved et gitt ladetrykk, som blandet med bensin i et korrekt blandingsforhold vil gi f.eks 300 hk. det samme som at motoren din vil yte det ved det ladetrykket.. men bygges motoren rett og optimalt så kan en effekt oppimot det oppnås..

Lenke til kommentar
Del på andre sider