SierraTyphoon Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Bilen min soter en del ved gasspådrag (fra ca 2600rpm -->) i 2. og 3. gir, er det noe som kan gjøres for å minske sotingen litt? Ser det godt i speilet at det blir en sort sot sky bak bilen... Bilen er forøvrig chippet praktisk talt i fra fabrikk og skal ha ca 180hk. En annen ting også... Av og til kan det komme en slags tikking fra motoren. Lyden kommer ofte etter gasspådrag, hører det når bilen står stille, er i all fall da jeg legger merke til den. Lyden har vel egentlig vært der så lenge jeg husker, og har ikke blitt hverken værre eller bedre. Men etter å ha stått en del på tomgang så går den over... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Tikkingen er nok som på de Ventilløfterene. Det er ikke noe farlig, er liksom noe som skal være der. Du finner nesten ikke en Audi uten, av den c4 karossen i hvertfall. men om du er som meg å irriterer deg over lyden, kan du prøve en olje kur, husker ikke hva jeg brukte, men ble anbefalt av møller. Og etter det har det gitt seg helt. Kommer tilbake med hva den oljen het! Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Jeg tror det er chippet sin feil, eller dyser. Det kan og hjelpe og få justert timing noe tilbake tror jeg. Da må du bruke vag-com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Gjone skrev: Kommer tilbake med hva den oljen het! Hadde vært fint om du gjorde det ja ;) Sulliken skrev: Jeg tror det er chippet sin feil, eller dyser. Det kan og hjelpe og få justert timing noe tilbake tror jeg. Da må du bruke vag-com. Ja hadde noe slikt i bakhuet, men det er vel ikke direkte skadelig rekner jeg med? Skal vurdere anskaffelse av vag-com, er det verdt det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Røyken er for lite luft altså feit blanding... Dette er helt normalt på chippa biler... Du kan prøve å justere opp Turbotrykket litt og ha åpent filter. Det burde hjelpe en god del. En annen ting som også hjelper er Tunap dyserens... God som gull! Senka Røyktallet på den gamle Golfen min fra ALT for høyt til langt under kravet... :D Den tikkinga er mest sannsynlig vakuumpumpa di... Dette er vanlig på disse bilene. "alle" 2.4d har høy tikking i denne mens på 2.5TDi er den litt stillere... en annen ting som er SYKT irriterende på disse bilene er knirk i viftereima.... Dama hadde tikk (skikkelig) i en løfter på 2.3 20v.n sin og det tok vi med 907 motorrens... har det på esso bl.a... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 JvhCossie skrev: Røyken er for lite luft altså feit blanding... Dette er helt normalt på chippa biler... Du kan prøve å justere opp Turbotrykket litt og ha åpent filter. Det burde hjelpe en god del. En annen ting som også hjelper er Tunap dyserens... God som gull! Senka Røyktallet på den gamle Golfen min fra ALT for høyt til langt under kravet... :D Den tikkinga er mest sannsynlig vakuumpumpa di... Dette er vanlig på disse bilene. "alle" 2.4d har høy tikking i denne mens på 2.5TDi er den litt stillere... en annen ting som er SYKT irriterende på disse bilene er knirk i viftereima.... Dama hadde tikk (skikkelig) i en løfter på 2.3 20v.n sin og det tok vi med 907 motorrens... har det på esso bl.a... Er det trygt å skru opp turbotrykket? Eller blir det da snakk om mye mindre holdbar motor? Skal prøve å få testa Tunap en gang, takk for tipset :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Hvis bilen er skikkelig chippa her de fjerna momentsperra så den ikke kutter ved Turbotrykk. Du kan nok skru opp en del ja. Bedre med en motor som går reint en en som soter ned... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 JvhCossie skrev: Hvis bilen er skikkelig chippa her de fjerna momentsperra så den ikke kutter ved Turbotrykk. Du kan nok skru opp en del ja. Bedre med en motor som går reint en en som soter ned... hehe, da kommer neste spørsmål... Hvordan skrur jeg opp trykket, og eventuelt når vet jeg at det er nok/evt for mye? Er litt ny på turbo-fronten :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trippe Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 SierraTyphoon skrev: Bilen min soter en del ved gasspådrag (fra ca 2600rpm -->) i 2. og 3. gir, er det noe som kan gjøres for å minske sotingen litt? Ser det godt i speilet at det blir en sort sot sky bak bilen... Bilen er forøvrig chippet praktisk talt i fra fabrikk og skal ha ca 180hk. En annen ting også... Av og til kan det komme en slags tikking fra motoren. Lyden kommer ofte etter gasspådrag, hører det når bilen står stille, er i all fall da jeg legger merke til den. Lyden har vel egentlig vært der så lenge jeg husker, og har ikke blitt hverken værre eller bedre. Men etter å ha stått en del på tomgang så går den over... hmm prøvd å kjøre uten chip.. en annen mulighet er gåen trykkføler på innsugsmanifoild, når den er gåen får bilen automatisk litt ekstra diesel får å være på den sikre siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Tror ikke det er så enkelt å bare ta ut chippen, det er ikke sånn boks som kan settes inn/ut enkelt som noen kanskje har... Men av en eller annen grunn så soter den ikke noe spesielt lenger :) Ser selvsagt at det blir litt røyk etter et skikkelig pådrag, men ikke i nærheten like mye som før. Men kjekkt å vite om den trykkføleren, greit å vite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.