Gå til innhold

servoproblem opel vectra 4x4

Ranger emnet

burner9

Anbefalte innlegg

bluprint av fordelingskassen.

kommet fram til at servoen har en forbindelse med fordelingskassen og har snakket med noen andre og de mener problemet ligger der.

Kan desverre ikke hjelpe deg med bluprint av den. Men har en kompis som jobber hos Opel, kan kanskje prøve å snuse fram noe der..

Servoen, forbindelse med fordelingskassen? Den var ny for meg, ikke vært borti før. Er det mulighet for å kople ut 4 hjuls trekken på disse? Så den kun trekker forran eller bak? For da kan jo "forbindelsen" du snakker om, være en slags hydraulisk styring som kontrollerer dette, som igjen drivest av servo pumpen. (Trykk). Samme som at min bil bak justerer høyden på demperene bak, etter hvor mye last jeg har i bilen, ifra servoen.

Men er sannelig ikke sikker...

(Glad jeg ikke jobber hos Opel!):P

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer.

fordelingskassen har hydraulist styring som hentes fra servopumpa.

når lamellene i fordelingskassen har blitt slitt så mye at "stempelet" som presser de sammen sklir forbi simmeringen som sitter rundt det, lekker det servo-olje ut i fordelingskassa og opp av lufteslangen til denne.

koble ut sikringen til fordelingskassen med en gang.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har den negative virkningen at for mye trykk sendes til fordelingskassa slik at pakningen som sitter rundt det nevnte stempelet ryker.

ca. 200 bar trykk på servo'n, dette dempes ned til 50 bar inn på fordelingskassen.

Akkumulatorn demper pulseringen og sørger for gjevnt trykk.

Når pakningen først har røket, må du ut med fordelingskassa og få det fikset.

Men ja, det er nok sannsynlig at akkumulatorn er gammel og ikke demper like mye som den skal

http://www.protrim.no fikser "pakningen" rundt stempelet.

Står vel ikke akkurat nevnt på siden deres,

men har har fått pris på dette på ca. 1500kr tror jeg det var.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider