Gå til innhold

Dyktig lakkerer i Trondheim eller omegn ønskes, hellakkering.

Ranger emnet

razzle

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hellois.

Driver selv å sjekker opp pris på hellakkering, og har i den forbindelse noen spørsmål :-)

Har en gammel bil som skulle hatt hellakkering i en ny farge, så den må lakkeres inni dører og slikt. Den er ikke opprusta, og den har ikke bulker.

Skjønner at det nesten er umulig å komme med pris uten å se bilen, men jeg har begynt å forhøre meg litt rundt om hvor mye sånn ca. man regne med å betale for en slik jobb. Så langt har jeg fått høre 15k en plass og 50k en annen plass. Ingen av de har sett bilen, jeg spurte bare hva man må regne med for en slik jobb sett at det ikke dukker opp noe "ekstra".

Men jeg ser jo her at det snakkes om 15 - 20k. Gjøres det da en dårligere jobb enn hos de som tar ca. 50k? Brukes det dårligere lakk? Dårligere "finish"? Eller er det bare noen som tar seg så godt betalt?

Jeg ønsker i alle fall en skikkelig utført jobb, og 10 - 20k hadde jeg sett for meg, litt alt etter hvor mye jeg gjør selv.

01 530iAT

89 G30 6,2 (med skilt, men alltid under oppussing!)

82 Crown 2,8 (uten skilt, under oppussing)

81 Cressida (uten skilt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, det kommer mye an på hva slags bil det er, hvordan tilstand den er i og hvor mye arbeid evt. eier vil legge i bilen.

de som tar 50 for en hellakkering er de som garderer :) men mer normal pris for en hellakkering blir vel mellom 20 og 30 med all demontering, montering osv. Jeg for min del bruker DuPont, Glasurit og Sikkens sine produkter og de er gode på hver sine felt :) send meg en pm om du vil ha en besiktigelse,, :)

mvh. Erik G

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Oki. Selv har jeg tatt av alle pyntelister og pakninger samt skrudd av støtfangerne. Men, et bittelite men :-), jeg har fått byttet framskjermer på bilen, og resultatet her er jeg ikke helt fornøyd med. Disse er sveiset fast, så det er ikke bare å skru de løs heller :-/.

Og jeg har skiftet dørhengsler på framdørene pga. slakke i de, og jeg har ikke fått justert de skikkelig etter dette, noe som sikkert må gjøres for å få sett skikkelig hvor bra framskjermene passer...

Så jeg antar at framdørene først må justeres, så tror jeg nok den ene framskjermen må byttes, og kanskje den andre framskjermen "justeres" hvis det er mulig. Bare dette er jeg redd for at kan bli dyrt, siden det raskt vil ta noen arbeidstimer. Skal jeg se på disse sakene mer selv før jeg sender den til lakkering, så blir det ikke før det blir litt varmere i været, siden jeg ikke har en stor og oppvarmet garasje til disposisjon. Men jeg har veldig lyst til å få bilen på veien til sommeren! :-)

Ellers er bilen en 82" Toyota Crown om jeg ikke har nevnt det tidligere. Ikke opprustet og ikke bulkete. Det som er av rust er vel litt på toppen av framdørene under der pakningen har vært... Ellers så er det selvsagt en gammel bil...

Besiktigelse ja..., om du nå tror du kommer til å få noen ærend i nærheten av Levanger så kan du få se på den ja, :-) Ellers så har jeg planer om å få tørket av støvet på den en dag og tatt noen bilder, så mulige lakkerere får sett litt :-)

01 530iAT

89 G30 6,2 (med skilt, men alltid under oppussing!)

82 Crown 2,8 (uten skilt, under oppussing)

81 Cressida (uten skilt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider