Gå til innhold

Dyktig lakkerer i Trondheim eller omegn ønskes, hellakkering.

Ranger emnet

razzle

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt over 15 høres for mye ut, får jo det hos lakkverkstedene(mesteparten) i trondheim. Men som lakkeringfaget er så er faktisk 90% av jobben forberedelse me tanke på pussing, rensing og grunnin. Vist du skal lakkere til priv. person så alltid dra innom og se på progressen.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over 15 høres for mye ut, får jo det hos lakkverkstedene(mesteparten) i trondheim. Men som lakkeringfaget er så er faktisk 90% av jobben forberedelse me tanke på pussing, rensing og grunnin. Vist du skal lakkere til priv. person så alltid dra innom og se på progressen.

da vil jeg gjerne vite hvilke verksteder det er snakk om.. kjekt å vite hvem som jobber gratis.. som du sier så er det selve lakkeringen som tar minst tid og grunnarbeid er alfa omega, men har man det i fingrene og ser og vet hva man skal gjøre så er det også kjapt gjort.. jeg tok en hellakkering på en audi a6 på 9 timer en fredag for 14dager siden og den hadde noen småbulker..

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man få annen finish på plastikk enn på stål? Om du da ikke kaller møkkafiber for plastikk da :P Jeg er privatperson og prisen jeg ga deg er rimelig... du får hva du betaler for... betaler du 10 lapper så får du så som så... betaler du 15 så forventer du mer.. prisen er forøvrig med lakk..

Akkurat med min farge er det bare sånn, er litt flake i den som ikke kommer skikkelig fram på plastikken. Kan ikke forklare det skikkelig da jeg ikke er noen fagmann. Er sånn med originallakken, og har opplevd det i ettertid med lakking av skader(til og med hos forhandler). Og det er ABS-plast jeg snakker om, ikke glassfiber ;)

Blir jo ikke annen farge på plast/glassfiber/kålfiber enn hvanlig karosseri...gluping han som har fortalt deg det...

Få billigere...

Ja... ALLTID noen som gjør ting BILLIGT, men er DU villig til å satse 5-10 lapper for en MØRK lakking av en i bakgården, enn på en plass du har brukt før og vet sånn nogelunde hva du får igjen??

Kan jo bli dyrt å måtte bruke 10-20 etterpå for å fikse "jukset" til en med ekstrem gopris...:hello:

Finish, ikke farge. Lønner seg å lese..

Sant nok, derfor jeg spurte etter folk med lakkhall da man forhåpentligvis slipper hobbylakkerere..

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken farge er det btw? flake er det vel ikke originalt.. men sikkert grovkornet metallic og perlemor...

Det har du nok rett i. Ser litt ut som det ihvertfall for mitt utrente øye ;)

Er Mauritiusblå metallic. Egentlig en veldig pussig lakk, varierer veldig mellom forskjellige lysforhold.

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her er tingen. Jeg har avtale med et firma som tar seg av mine kunder billig. Jeg driver firma selv, og når jeg får forespørsel om lakkering, henviser jeg til det firmaet jeg har avtale med. De har verksted og lakkboks, og er et FIRMA, ikke sånn under bordet, i bakgården eller hva dere kaller det-jobbing... Du må regne med å være uten bil i to uker, og de skriver kontrakt med alle sine kunder før lakkering. Du får valgfri lakk, og alt av grunnarbeid, lakkring, produkter og montering er inkl i prisen. de tar 20k til mine kunder. Er du flink til å snakke for deg, kan du muligens få prutet ned noen tusen til, men det er rimelig synes jeg, med tanke på at alt er inlk og du får valgfri lakk!! :)

This is the way bitches ride!

http://www.effektlakk.no

Våler 23-25 mai!!!!! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her er tingen. Jeg har avtale med et firma som tar seg av mine kunder billig. Jeg driver firma selv, og når jeg får forespørsel om lakkering, henviser jeg til det firmaet jeg har avtale med. De har verksted og lakkboks, og er et FIRMA, ikke sånn under bordet, i bakgården eller hva dere kaller det-jobbing... Du må regne med å være uten bil i to uker, og de skriver kontrakt med alle sine kunder før lakkering. Du får valgfri lakk, og alt av grunnarbeid, lakkring, produkter og montering er inkl i prisen. de tar 20k til mine kunder. Er du flink til å snakke for deg, kan du muligens få prutet ned noen tusen til, men det er rimelig synes jeg, med tanke på at alt er inlk og du får valgfri lakk!! :)

Det er tingen? nå er jeg ikke helt med... jeg har også firma og lakkerer mer enn gjerne hvitt.. Skriver også kontrakt om kunden ønsker det.. men de blir som regel aldri uten bil mer enn en uke.. da kommer det såklart an på hvordan tilstand den er i.. men hvorfor sier du nå at 20 lapper er billig når 15 var dyrt litt tidligere?

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vil jeg gjerne vite hvilke verksteder det er snakk om.. kjekt å vite hvem som jobber gratis.. som du sier så er det selve lakkeringen som tar minst tid og grunnarbeid er alfa omega, men har man det i fingrene og ser og vet hva man skal gjøre så er det også kjapt gjort.. jeg tok en hellakkering på en audi a6 på 9 timer en fredag for 14dager siden og den hadde noen småbulker..

Alt handler om å ha kontakter innen dette. Men som sagt, er bilen bra fra før av, ikke noe "grunnarbeid" f.eks bulker og en rimelig lakk så blir ikke jobben dyr. Grunnen til at lakkeringen blir så dyr er lakken + hvor mye jobb det kommer til og bli. Noen verksted setter jo all mann på en bil, en timepris på ca 300 x 4 menn da blir det dyrt. Har du hørt med dahle bil, selsbakk billakkering osv sånn "små" firma?

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt handler om å ha kontakter innen dette. Men som sagt, er bilen bra fra før av, ikke noe "grunnarbeid" f.eks bulker og en rimelig lakk så blir ikke jobben dyr. Grunnen til at lakkeringen blir så dyr er lakken + hvor mye jobb det kommer til og bli. Noen verksted setter jo all mann på en bil, en timepris på ca 300 x 4 menn da blir det dyrt. Har du hørt med dahle bil, selsbakk billakkering osv sånn "små" firma?

Hmmm en timepris på 300 er jo gratis arbeid det, prøv heller med en timepris på 1000 du

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Noen som kan gi meg en god pris på hellakering av boraen min da? Skal lakkere den i vinter tenkte jeg. Og den blir stående hele vinteren, så har god tid. Demontering kan jeg gjøre selv.

Bilen er grei i karosseriet, men har et par små city-syd bulker som knapt vises.

bilder av bilen på link i signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...