Gå til innhold

b230 ft svart røyk

Ranger emnet

jeg ruller

Anbefalte innlegg

Hei igjen:)

Nei, har nok ikke det, da min Turbo motor fortsatt står i Garasjen:P Håper jeg slipper det da jeg har bestilt ALU COOLER:)

Får jo for mye bensin om det er hull i Cooleren da "Registrert" luft forsvinner ut av systemet. Da blir det vell Svart røyk...

Plastcoolerene bruker visst å gå ved 1.0-1.2Bar...

Mvh

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du dumpventil?

Hva kan det ha med saken å gjøre når det kommer under pådrag?

Problemene med lh2.4 og dumpventil, kommer når det blir vakuum.

Hei!

Holder en finger på Sprekt cooler;)

Mvh

Hvordan kan du si det når han ikke har nevnt noe som helst om hvilket oppsett han har?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si det når han ikke har nevnt noe som helst om hvilket oppsett han har?

Det gjorde jeg på Grunnlag av at jeg kunne tenke meg til at han hadde Original Intercooler i Bilen! Er da vell ikke noe galt i det?

Mvh

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå over på hele innsugs- sien med startgass å let etter lekkasje:) kanskje du finne noe ut! på fk/ft motorer går ofte innsugs pakningen.. det kan være vanskelig å finne ut med startgass.. hell masse vann rundt hær å let etter lekkasje..

en som jobbet på volvo å kunne mye om fk/ft motorer sa dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan det ha med saken å gjøre når det kommer under pådrag?

Problemene med lh2.4 og dumpventil, kommer når det blir vakuum.

Girskift => Pådrag

Om han da dumper ut, så motoren tror den har mer luft enn den har, så vil han jo få en meget fet blanding.

Jeg sa ikke at det var løsningen, men jeg spurte om han hadde dump., da det kunne jo vært en forklaring om det var saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider