Gå til innhold

Vurderer å kjøpe 940TIC, og har noen spørsmål

Ranger emnet


lknest

Anbefalte innlegg

Har kommet over en 945 tic, det er automatgir.

Har noen spørsmål til det.

 

1: Åssen er det å montere dump ventil på en bil med automat? Blir det noe lyd i det hele tatt?

2: Mye jobb å bytte til manuell kasse på disse? Er FT motor som står i. Tenkte på m90 kasse eller noe.

3: Hvor mye koster chip til denne motoren? og hva slags effekt er jeg oppe i da?

4: Mye jobb å bytte til 960 front på disse? Eventuell pris disse delene ligger på. Sånn ca

 

Ble en fin liten liste, men håper det er noen som kan gi meg et bra svar på dette :) På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over en 945 tic, det er automatgir.

Har noen spørsmål til det.

 

1: Åssen er det å montere dump ventil på en bil med automat? Blir det noe lyd i det hele tatt?

2: Mye jobb å bytte til manuell kasse på disse? Er FT motor som står i. Tenkte på m90 kasse eller noe.

3: Hvor mye koster chip til denne motoren? og hva slags effekt er jeg oppe i da?

4: Mye jobb å bytte til 960 front på disse? Eventuell pris disse delene ligger på. Sånn ca

 

Ble en fin liten liste, men håper det er noen som kan gi meg et bra svar på dette :) På forhånd takk

1: Vet ikkje med automat men ft og ft motorene er vanskelig å få til å skikkelig med dumpventil.

3: Chip koster fra vel fra 1200 og oppover. Får ca 200hk med en vikingchip til 1500kr. Er en fordel med ny wastegateklokke som koster ca 1500kr for å justere trykket.

4: 960 fronten er nok litt arbeid. Er vel blitt spurt om dette flere ganger tidligere, så det er bare å kikke litt i ett par andre tråder så finner du pris og fremgangsmåte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får den til å funke med dump, så vil den dumpe om du slipper gassen, på samme måte som en manuellgir-bil vil gjøre.

 

Slipper du gassen veldig sakte, vil du få eksosbrems eller en blanding av dump/eksosbrems. Slipper du den raskt, får du psscchht.

 

Jeg har merket på 780en at om jeg kjører på rundt 2000-3000rpm, blir det mest psschht.. spesiellt om det er oppoverbakke og jeg holder jevn gass (den har også autolat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent som hadde problemer med friluftdump på 940 motor.. for fet blanding og dermed motorstans ved gasslipp inn mot kryss osv... anbefalte ham å montere inn den org. dumpen i tilleg til den uorg. og det funka fint på den.. fikk fortsatt litt fet blanding men lmm ble ikke lurt så mye at det forårsaket motorstans.. Viktig med pshhh lyd!! Personlig syns jeg den blir litt slitsom i lengden :D men så er jeg litt merkelig av meg og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over en 945 tic, det er automatgir.

Har noen spørsmål til det.

 

1: Åssen er det å montere dump ventil på en bil med automat? Blir det noe lyd i det hele tatt?

2: Mye jobb å bytte til manuell kasse på disse? Er FT motor som står i. Tenkte på m90 kasse eller noe.

3: Hvor mye koster chip til denne motoren? og hva slags effekt er jeg oppe i da?

4: Mye jobb å bytte til 960 front på disse? Eventuell pris disse delene ligger på. Sånn ca

 

Ble en fin liten liste, men håper det er noen som kan gi meg et bra svar på dette :) På forhånd takk

 

Jeg har ft-motor med automat og har (etter mye styr) fått dump til og fungere. Har montert simons sportsanlegg (ca 3000.-) kn-filter (ca 1500.-) vikingchip (1000.-) åpen dumpventil (rfl kopi ca 1000.-) og bleedventil (700.-) Effekten burde vel være rundt 200++hk. Hvis du skal montere dump må du kjøpe en som kan åpnes slik at du kan shimse fjæra til den er så stram at den kun åpner på nesten fullt ladetrykk. Da unngår du at motoren kveles etter dumping av luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår