Gå til innhold

Spm. om T3 i G60...

Ranger emnet

TheFreeBear

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en Golf Gti G60..Det er en 90`mod og hadde gåen g-lader da jeg kjøpte den.Har hørt om mye problem med ladere og har tenkt å vurdere turbo.Har ringt litt rundt å har funnet ett kit med T3 turbo,grenrør,downpipe å ellers alt som skulle trengst til ombygging(silikonslanger osv).Prisen på det blei rundt 23 lapper.lurer på om dette er en bra eller dårli pris?Har hørt det går an å bruke manifold fra td golf????Må en skifte dyser?Har også hørt at digifant kan gå til 220hk,og vil da en chip løse dette da jeg vil komme opp i rundt 250hk helst.Er dette i det hele tatt mulig å få ett bra turbosystem som kan gi 250hk til en 25 store penger?:confused: :confused:

94`Audi Du bare kjenner det stemmer - TURBOFEMMER!

84` Bmw 335i

81` Bmw 528i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel litt dyrt, tdmanifold kan brukes ja, og en pent brukt turbo ligger på 5000.- en ca 10-12000 kan du få det til komplett om du kan skru litt selv.

Og ja, det funker en million gangerbedre enn G-Lader

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TheFreeBear

Har akkurat kjøpt meg en Golf Gti G60..Det er en 90`mod og hadde gåen g-lader da jeg kjøpte den.Har hørt om mye problem med ladere og har tenkt å vurdere turbo.Har ringt litt rundt å har funnet ett kit med T3 turbo,grenrør,downpipe å ellers alt som skulle trengst til ombygging(silikonslanger osv).Prisen på det blei rundt 23 lapper.lurer på om dette er en bra eller dårli pris?Har hørt det går an å bruke manifold fra td golf????Må en skifte dyser?Har også hørt at digifant kan gå til 220hk,og vil da en chip løse dette da jeg vil komme opp i rundt 250hk helst.Er dette i det hele tatt mulig å få ett bra turbosystem som kan gi 250hk til en 25 store penger?:confused: :confused:

Hvem har sagt at Digifant ikke kan gå til mer 220 hk???

Den som sier det snakker ut av rævva si......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

det var vel litt dyrt, tdmanifold kan brukes ja, og en pent brukt turbo ligger på 5000.- en ca 10-12000 kan du få det til komplett om du kan skru litt selv.

Og ja, det funker en million gangerbedre enn G-Lader

Har du noen bilder av det ferdige prosjektet ditt g60turbo ? hvor mange timer har du holdt på ? når alle delene er anskaffet - er det liksom bare en lørdagsjobb da ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Har du noen bilder av det ferdige prosjektet ditt g60turbo ? hvor mange timer har du holdt på ? når alle delene er anskaffet - er det liksom bare en lørdagsjobb da ?

Når man kan det er det gjort på ett par kvelder, men når man ikke kan det tar det fort litt lengere tid.....

Problemet er å skaffe deler til riktig pris.'

Bruker man 30000 har man alt på en uke, skal man være lur og spare penger tar det mye lengere tid....... ;)

Skal få knipsa noen bilder og lage en liten film

Digifant har ingen begrensning, men man må ha chip, dyser og bensintrykksregulator og en større bensinpumpe om man skal over 220hk.

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkret hva trenger en for å turbokonvertere en G60? Har fått tilbud om å kjøpe en Golf 1 cab itillegg til en mer eller mindre komplett Corrado G60 delebil med defekt kompressor (itillegg til at jeg får med manifoild fra TD). Så planen er evt å montere G60 motoren i caben, montere turbo på den, flytte over bremser/bakstillig, montere girkasse fra en TD.... Har også HR race gewinde og 3 delte BBS 7x15 på hånd så da kan det fort bli en grei bil dersom alle planene går i boks!

Er det T3 fra Cosworth en bruker eller annen T3? Dette er jo isåfall noe en får tak i billig brukt.... Er den isåfall bolton på TD manifoilden?

Hva er OK pris for en Corrado G60 (delebil) uten fangere og kompressor?

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T3 er ikke bolt on, må ha en adapterplate som enten sveises eller skrus fast.

Fra cossie funker fint, men du må ha en oppgraderingsturbo med AR .63 eksoshus for at det skal funke bra.

"Search" knappen og du kan finne mye jeg ikke orker å skrive en gang til.......... ;)

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider